Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. Tak byłoby najlepiej ale czasem lepiej zapobiegać, tak jak do 2010 było z panewkami w dCi. A gwarancji nie mam, bo rok temu kupiłem trzylatka od dilera. Wytargowałem jeszcze ubezpieczenie od awarii (Car Garrantie) czyli coś w rodzaju przedłużonej gwarancji. Ale ono się kończy za trzy tygodnie. Na razie 1.2 Tce spisuje sie bardzo dobrze. Wesołe jest to,ze w serwisie usłyszałem, że mieli dotychczas tylko dwie awarie tego typu w tych silnikach. Kiedyś to byłoby o dwie za dużo. A teraz to jest "tylko".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody zawsze się psuly i tak będzie to nie mercedes w124, w Focusach miałem zmieniane rozruszniki, maglownice, sprzęgła z kołem dwumasa, amortyzatory, nawet zagłówki bo na metalowych rurach wyszła rdza. W skodach padały wtryski, czujniki parkowania, a nawet w Octavii 3 silnik 1.6 diesel do wymiany bo pomiędzy przeglądami spalał 9 litrów oleju.

Znajomy w bmw f10 miał wymienione szyby w drzwiach bo miały skaze, oczywiście na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wątpliwości,że produkty obecnie są nietrwałe, zresztą nieprzypadkowo. Ale nie lubię, gdy psują się nagle i w ponadprzeciętnie niedogodnym czasie i miejscu. Swoją drogą, jest kilka słów pozytywnych na temat 1.2TCe w ostatnim "Motorze", tak jakby temat napinaczy wcale nie istniał.

Stare auta są trwalsze, mam do nich sentyment i też użytkuję ale np. autostradą wolę jednak jeździć współczesnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie właśnie czekam na kompletnie nowy silnik. Dział techniczny w w-wie kazał serwisowi wymontować z auta cały silnik i zrobić pomiary i oględziny. Okazało się że znowu pompa oleju jest wadliwa - było zbyt małe ciśnienie oleju w silniku. Konsekwencją tego był luźny łańcuch rozrządu, wytarty ślizg, obudowa. Rozebrali górę i dół silnika - znaleźli rysy na korbowodzie oraz panewkach. Diagnoza - silnik do wymiany. Czekam na nowy, pytałem ich czy ogłoszą akcje serwisową ale koleś w serwisie nie ma takich informacji - to zależy od centrali. Zobaczymy jak się będzie spisywać nowy silnik... jak widać na moim przypadku wada pompy oleju i terkotanie na duży wpływ na zużywanie się komponentów silnika. Nie wolno tego ignorować ! Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję dopytać w serwisie ale oni mało co wiedzą, nawet nie wiedzą gdzie składają silniki, nie wiedzą gdzie składają samochód, trzeba by dzwonić do warszawy do działu technicznego i dopiąć. U mnie objawy wystąpiły dość szybko, jak ktoś nie ma problemu ze stukanie łańcucha to raczej problemu nie ma. Chciałbym się dowiedzieć ile jest poszkodowanych osób w Polsce, tak jak pisałem jak ktoś ma znajomości w tvn turbo to można by to było naglosnic.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie,że mało wiedzą w serwisie, oni nabywają wiedzę przez praktykę, a tych silników jeszcze nie jest tak wiele jak innych typów. Mnie urządzałaby taka wiedza jak na przykład przy dCi: do tego i tego roku produkcji w silniku obracają się panewki i dlatego trzeba je profilaktycznie wymienić np. po 120 tys.km, koszt taki i taki. A tu przy TCe nic nie wiadomo. Kiedy wymienić pompę, łańcuch i napinacz? Nikt nic nie wie. Albo seria od nr do nr ma słaby osprzęt i trzeba to zrobić szybciej. Np. silniki VAG 1.9tdi są udane i trwałe ale wiadomo,ze serie wyszły wadliwe, np. BXE. A na dziś to ja nie wiem czy mój TCe się rozleci za 50000km czy jednak nie warto sobie tym głowy zawracać przez parę lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji mojej pracy, "obracam" się pomiędzy stacjami obsługi, autoryzowanymi i zwykłymi warsztatami, obsługującymi różne marki.

W ASO pracują może (często) dyletanci ale nie idioci.

Dobrze i dużo wiedzą o problemach, tylko o pewnych rzeczach nie rozmawia się z klientem.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dużo wiedzą, nie wszystko powiedzą. Nie powiedzą np. jaki jest koszt sprawdzenia stanu łańcucha, pompy i napinacza. Bo "takiej pozycji nawet nie ma w cenniku". To trochę śmieszny tekst. I nie przez telefon ale w serwisie, w którym bywam i nie jestem całkiem anonimowy. Ale i tak jestem w sumie zadowolony z tego ASO, gdzie jeżdżę,bo nie oczekuję cudów. Jedynie ten temat TCe jest taki śliski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem samochód z serwisu z nowym silnikiem. Nie oficjalnie dowiedziałem się że problem z pompą oleju leży w module, który reguluję wartością ciśnienia oleju podczas jazdy. Jest to zawór, który w zależności od prędkości steruje ciśnieniem oleju w silniku i ten mały zaworek sterowany elektroniką powoduje spustoszenie w silniku... czyli mamy wadę konstrukcyjną... tylko jak im to teraz udowodnić i jak wygrać z renault... Trzeba by mieć dobrego prawnika + dużo czasu i na początku dużo pieniędzy, żeby z nimi zacząć wojować... i zakładać że wygra się proces... albo pozew zbiorowy - ale to by się musiało dużo osób znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano własnie, problem w sterowaniu. Kilka miesięcy temu, po lekturze wypowiedzi na forum, zapytałem o to w ASO przy okazji innej czynności. No i jeden człowiek powiedział mi, że można zmienić mapę silnika (jak zrozumiałem, profilaktycznie), a niedługo potem drugi stwierdził, że nie ma potrzeby skoro nie mam tych objawów z napinaczem łańcucha. I tak to w praktyce wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem samochód z serwisu z nowym silnikiem.

To znaczy, że w nowym silniku ten problem nie wystąpi, poprawili go? Pozew zbiorowy to już się należy za szarpanie na zimnym w moim silniku, kwalifikuje się pod niezgodność towaru z umową.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy poprawili - tego nie wiem... Serwis też tego nie wie, oni montują to co gwarant im przyśle... to jest pytanie na inny szczebel wtajemniczenia w renault. Trzeba by zapytać w centrali, na poziomie serwisu takich informacji się nie otrzyma. Ale problem jest dość poważny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problemem nie jest rozrząd,tylko zawór sterujący pompą oleju - ale jak masz te same objawy jak ja to masz też cały rozrząd do wymiany z automatu. Wada polega na złym sterowaniu ciśnieniem w komorze silnika, konsekwencją tego jest złe ciśnienie na napinaczu, to powoduje luzowanie się łąńcucha rozrządu - dlatego jest słyszalny hałas (stukanie). To stuka łańcuch o aluminiową obudowę, to powoduje ścieranie się ślizgów i obudowy. Do silnika dostają Ci się opiłki aluminium i syf ze ślizgu. W moim przypadku po oględzinach te opiłki spowodowały rysy na korbowodzie i na panewka. Jednym słowem dramat... Jeden mały zawór a robi spustoszenie w całym silniku. Wymieniając to nie dostaniesz gwarancji że ta wadą będzie usunięta. Ja mam wymieniony silnik i nie mogę od Renault uzyskać żadnego zapewnienia że wada została usunięta.

Przedstawię Wam moją korespondencję z Renault :

"Jestem posiadaczem samochodu Renault Megane III Grandtoure z silnikiem Tce 1.2 115 KM. Od nowości samochód ma poważne problemy z silnikiem. Proszę sobie wyświetlić historię serwisową. Najprawdopodobniej silnik Tce 1.2 115KM posiada poważną wadę konstrukcyjną pompy oleju - dokładniej mówiąc, problem jest z zaworem, który steruje wartością ciśnienia oleju w silniku. Problem jest na tyle duży, że w moim samochodzie został wymieniony cały silnik, ze względu na liczne uszkodzenia spowodowane niedostatecznym ciśnieniem oleju w silniku. W moim samochodzie, fabrycznie był zamontowany silnik H5F wyznacznik 408 o nr fabrycznym: D029278, obecnie posiadam zamontowany silnik H5F z wyznacznikiem 408 niestety nie wiem jaki posiada nr fabryczny - ASO też nie potrafiło mi go podać. Zwracam się do Państwa z pytaniem, czy w moim nowym silniku wada fabryczna została wyeliminowana ? Zadałem te samo pytanie serwisowi ASO - jednak nie otrzymałem takiego zapewnienia, gdyż serwis nie posiada takich informacji. W związku z powyższym proszę Państwa jako gwaranta o jasną informację czy w moim nowym silniki usterka została usunięta. Posiadam też informację od innych użytkowników silnika Tce 1.2 115 KM o podobnych usterkach. Czy Renault Polska będzie przeprowadzało jakąś akcję serwisową ? Mam nadzieję, że Państwo poważnie podejdą do tej sprawy i nie zostawią Państwo swoich klientów, którzy kupując samochód marki Renault zaufali Państwu, jako gwarantowi niezawodności. Chciałbym też uzyskać informację, czy istnieję możliwość wydłużenia (albo jakiejś formie opieki) gwarancji na nowy silnik - mając na uwadze, fakt tak poważnej usterki."

Oficjalna odpowiedz :

Odnosząc się do Pana pytania uprzejmie informujemy, że nie jesteśmy w stanie antycypować wystąpienia jakiejkolwiek wady produktu w Pana pojeździe czy też w wymienionym silniku. Jeżeli służby techniczne Producenta zakwalifikują Pana pojazd do grupy pojazdów wymagających dodatkowej kontroli, zostanie Pan o tym fakcie poinformowany przez ASO Renault. Partner Renault działa w tym zakresie zgodnie i według wytycznych Producenta. W przypadku akcji przywoławczych, Renault zobowiązane jest do przesłania informacji do UOKiK o przedmiocie akcji, dacie rozpoczęcia oraz listy pojazdów objętych akcją.

Odpowiadając na pytanie dotyczące przedłużenia gwarancji, uprzejmie informujemy, że istnieje możliwość zakupu usługi Formuła Non Stop, która obejmuje wymianę i naprawę części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych pojazdu, których wadliwość została potwierdzona przez ASO Renault. Usługi świadczone w ramach FNS zaczynają być wykonywane po zakończeniu gwarancji fabrycznej. W celu zapoznania się ze szczegółową ofertą sprzedaży usługi Formuła Non Stop zapraszamy do Autoryzowanego Partnera Renault.

Z wyrazami szacunku,

Kinga Byller

Specjalista ds. Kontaktów z Klientami

Renault Polska Sp. Z o.o.

Mój drugi mail:

Witam,

Szanowna Pani,

Dziękuję za odpowiedź, niestety nie satysfakcjonuje mnie ona. Nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie. Pozwolę je sobie jeszcze raz Państwu zadać: Czy w moim nowym silniku została wyeliminowana wada pompy oleju i luzującego się łańcucha rozrządu ? Bardzo proszę o jasną odpowiedź z działu technicznego. Nie pytam Państwa czy silnik posiada jeszcze jakąś ukrytą wadę bo jak Pani napisała tego nie możecie "antycypować" i jest to jak najbardziej zrozumiałe. Jednakże w moim silniku została jasno zdiagnozowana wada, serwis ASO także jasno potwierdza tą wadę, mało tego nie są to rzadkie przypadki. Bardzo proszę o poważne traktowanie i o rzetelną odpowiedź od kompetentnej osoby.

Z poważaniem

Odpowiedz Renault:

Szanowny Panie,

Uprzejmie informujemy, ze w poprzedniej korespondencji zostały przedstawione informacje, którymi dysponujemy. Prosimy traktować przesłane stanowisko Renault Polska, jako ostateczne.

Z wyrazami szacunku,

Kinga Byller

Specjalista ds. Kontaktów z Klientami

Renault Polska Sp. Z o.o.

Może ktoś z kolegów jest prawnikiem i chciałbym się zająć tą sprawą ? Będzie wdzięczny za kontakt. Nie zamierzam im odpuścić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!