Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

Nie , olej wymieniam za 2 tygodnie na 1-szym przeglądzie serwisowym , po prosty wnioskuję , że Ty w temacie swojego terkotania wymieniłeś tylko olej , u mnie wymieniono pompę oleju i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Tak, ja mam 115KM i mam "terkotanie". Nie wiem czy to to samo ale u mnie objawia się to tylko przy określonych obrotach podczas dość mocnego przyciskania gazu - wtedy słychać metaliczne stukanie (tak jakby ktoś uderzał o siebie 2 prętami metalowymi kilka razy na sekundę). Z tego co wiem w wersji 115KM nie ma overboost więc i pewnie tego zaworu o którym ktoś wcześniej pisał a stukanie jest. Więc to pewnie nie tu leży problem.

Najczęściej jest to słyszalne na 5 i 6 biegu podczas jazdy pod górę przy 2200obr/min. Ale wystąpiło też przy 1750 i 2000 obr/min na 3, 4 biegu. Ostatnio nawet uzyskałem ten efekt w momencie gdy jechałem hamując silnikiem i wcisnąłem gwałtownie gaz przy tych magicznych 2200obr/min. Gdy słychać te stuki silnik przerywa. Najgorsze że nie jest to powtarzalne, są dni że stuka często a są dni że nie słychać zupełnie nic.

Na piątek jestem umówiony do ASO z tym problemem, chcę to wyjaśnić zanim skończy się gwarancja (czyli do października). Delikatnie im zasugeruję pompę oleju, zobaczymy jaki będzie efekt wizyty. Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Tak, ja mam 115KM i mam "terkotanie". Nie wiem czy to to samo ale u mnie objawia się to tylko przy określonych obrotach podczas dość mocnego przyciskania gazu - wtedy słychać metaliczne stukanie (tak jakby ktoś uderzał o siebie 2 prętami metalowymi kilka razy na sekundę). Z tego co wiem w wersji 115KM nie ma overboost więc i pewnie tego zaworu o którym ktoś wcześniej pisał a stukanie jest. Więc to pewnie nie tu leży problem.

 

W silniku 115KM też jest ten zawór. W nowych jednostkach jest on w każdym silniku z turbiną, chyba że turbina ma zmeinną geometrię, choć tu pewnie też da rade go wcisnąć.

Generalnie jest to banalny spoób na modelowanie przebiegu krzywej momentu.

 

Pozdro

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem otwarte okno i coś tam przyterkotało, dokładnie tak, jak to opisał tomapis07, jadąc pod górkę.

 

Nie przejmuje się, słychać koła, nawiew chodzi głośno jak w polonezie, cyka klima jak wyłącza sprężarkę, ale w końcu to nie Audi :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Przykładowo w Megane I była jakaś blacha (o ile dobrze pamiętam), którą trzeba było lekko dogiąć.

Przyznam się szczerze, że ja też o tym pomyślałem i nawet kilka dni temu podgiąłem trochę blachę osłony żarowej, czy jak to się ją zwie. Ta, która jest za turbiną. W jednym miejscu miałem wrażenie, że przy rezonansie może uderzać. Zrobiłem kilka jazd testowych po wiadukcie, aby lepiej słychać było wszelkie dźwięki odbite od barierek energochłonnych i przy otwartych szybach. Terkotania nie słychać, może tylko podczas nagłego dodania gazu coś tam pstryknęło, ale to jest totalnie nic, w porównaniu do tego co słyszałem kiedyś jadąc pod górę. Nie bardzo chce mi się wierzyć, że to może być to. Może nadal warunki testu nie są identyczne do końca.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w jednym 1.4 TCe czasami przy wjeżdżaniu do garażu (mało gazu, obciążony silnik/skrzynia) słychać metaliczny dźwięk obijania się czegoś, natomiast w drugim też coś słychać ale z kolei to jest inny dźwięk. W czasie jazdy często mam otwarte okno ale nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków.

Co do dźwięku terkotania jakby diesel (Ci co mają 1.4 wiedzą o co chodzi) to po zalaniu Cerateckiem z LM jest zdecydowanie ciszej (po drugim odpaleniu pomimo dość niskiej temperatury absolutnie nic nie było słychać). Myślałem, że to efekt placebo ale brat też potwierdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem dzisiaj telefon z aso, pompa oleju do wymiany i podejrzewają albo blokowanie się małego koła rozrządu albo luźny napinacz łańcucha, generalnie dramat. Auto uziemienia i pół silnika mi zdemontują. Samochód ma 12000 km przejechane porażka jakaś. Nigdy więcej renault

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Do którego ASO dawałeś auto? Ja też swoje zawiozłem i mnie tylko wkurzyli na starcie - żadnych sprawdzeń nie będą robić dopóki nie usłyszą stuków. Jak wiecie nie da się tego odtworzyć na postoju czy krótkiej trasie. Zasugerowałem pompę oleju, ale olali chyba ten wątek. Jeździli autem 3 dni i oczywiście nic nie zdiagnozowali. Dla pewności wymienili oprogramowanie, dolali na mój koszt 2l oleju (tutaj to jakiś niezły wałek, bo miałem pół bagnetu, więc 0,5l weszło, no max 1l) i to wszystko, usterki nie stwierdzono. Podobno to taki pierwszy przypadek i nikt się jeszcze nie zgłaszał z podobną usterką. Druga rzecz - przy okazji zgłosiłem zabrudzone białe plastiki wewnątrz reflektorów, ale to podobno też tak ma być, bo lampa ma wentylację i to normalne, że się kurzy.

Generalnie podejście - pobujamy się z klientem 2 miesiące a potem koniec gwarancji i problem z głowy. Serwis katastrofa, żona jeździ hyundaiem, auto na pewno nie jest idealne, ale nigdy nie miałem żadnych problemów w serwisie, wszystko zawsze zrobione jak trzeba.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dabrowscy Zabrze, u mnie było słychać nawet na krótkiej trasie, na postoju nie, tylko podczas przyspieszania. Też mam Hyundaia i20, kupiłem nowy, teraz ma 4 lata - zero usterek, tylko tankuje. A z renault to szkoda gadać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam Hyundaia i20, kupiłem nowy, teraz ma 4 lata - zero usterek, tylko tankuje. A z renault to szkoda gadać.

 

 

W i20 masz prosty silnik, na sekwencyjnym wtrysku. Hyundai dopiero teraz się uczy na silnikach z bezpośrednim wtrysku + turbo. Najwidoczniej mało wiesz o problemach z nowymi Audi. W Renault to pikuś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie liczy się fakt, że hyundai się nie psuje i mogę z niego w pełni korzystać. Po co mi samochód jak ciągle stoi w serwisie. Jak Renoult Renault nie umie robić nowych silników, to niech nie robią albo niech na tyle długo je testują, żeby wyeliminować poważne wady.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!