Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko pracuje pedał sprzęgła


sut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :D

Nie miałem co robić wieczorami więc kupiłem Renault.

A tak na poważnie to mam mały problem ze sprzęgłem. Otóż ciężko pracuje pedał sprzęgła. Trzeba dość dużej siły aby do końca wcisnąć pedał. Z mechanikiem stwierdziliśmy, że trzeba wymienić całe sprzęgło bo padł już docisk. Więc wymieniłem sprzęgło i wyprzęgnik na nowe oryginalne Renault (LUK). Sprzęgło oczywiście odpowietrzone. I dalej jest to samo. Dokładnie jak bym nic nie zrobił poza tym, że bierze wcześniej bo jest nowe. Może to charakterystyka sprzęgła firmy LUK? Być może docisk innej firmy jest bardziej "miękki"?

Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pozostała ci pompka z pedałem sprzęgła, może tutaj coś jest nie tak. Dodatkowo płyn hamulcowy warto wymienić na nowy przy tym zabiegu co robiłeś oba systemy mają wspólny zbiorniczek. U mnie po wymianie wysprzęglika VALEO z kompletem sprzęgła LUK/VALEO pedał bardzo delikatnie pracuje i nie trzeba wcale dużo siły aby go wciskać.

Chyba że lipny wysprzęglik zamontowałeś, jakiś tani zamiennik.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzęgnik Valeo i oczywiście nowy płyn. Też się zastanawiam nad tą pompką. Gdy odpowietrzałem, jak jeszcze nie było ciśnienia w układzie to pedał pracował bardzo luźno. Dopiero jak odpowietrzyłem układ i jest normalne ciśnienie to pojawił opór na pedale. Zmienię jeszcze tą pompkę i zobaczymy.

Edytowane przez sut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem u siebie w aucie. Bardzo twardo działa pedał sprzęgła jazda w korkach jest strasznie uciążliwa. Wymieniłem wysprzęglik. Noszę się z zamiarem wymiany sprzęgła. Może faktycznie to wina pompy. Sut u Ciebie wymiana pomogła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy jeszcze nie wymieniłem. Miałem używana ale niestety nie pasowała. Muszę zamówić nową. Mam skrzynie 6 i do mojego była inna.

Zdziwił się bardzo mój mechanik jak po wymianie sprzęgła na nowe oryginalne Renault nic się nie zmieniło. A wcześniej dawał sobie rękę uciąć, że docisk się skończył.

PS

A jazda w korku rzeczywiście jest bardzo uciążliwa przez ten pedał. jak tylko wymienię napiszę. Po wymianie tej pompy będę miał już wszystko wymienione na nowe oryg..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli docisk by się kończył , to pedał byłby miękki a nie twardy

Mylisz pojęcia docisk zużyty i docisk połamany a dokładnie połamane wypustki w sprężynie talerzowej współpracujące z łożyskiem oporowym. W drugim przypadku faktycznie pedał byłby miękki.

Natomiast zużyty docisk i przeważnie razem z nim tarcza sprzęgłowa powodują, że potrzeba większej siły by przełamać opór sprężyny talerzowej i wysprzęglić sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem ten sam problem, ciężko chodzący pedał sprzęgła . Pomogła wycieczka pod kierownice i chwilka poszperania przy pedale sprzęgła.

W moim przypadku nie do końca siedziała końcówka od pompki hamulcowej w sworzniu pedała, to powodowało zmianę długości dźwigni i dodatkowy opór.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dzień dobry, podzielę się swoim doświadczeniem ze sprzęgłem. Walka od roku. wymieniane pompki sprzęgła 2 razy - różne marki, sprzęgło, docisk,  przewody itp. a pedał nadal działał jak hamulec.

Az ostatniej soboty, oczywiście przy piwku, naszła mnie chęć rozebrania pedału.

Zwróciłem uwagę na element na pedale i jakby mi czegoś brakowało - foto 1.

Po przeszukaniu neta znalazłem pedał ze sprzężona której u mnie nie było - foto 2,3.

Zmiana kolosalna. Tak jakbym przesiadł się w Lexusa. Delikatnie mięciutko, bez żadnych oporów.   Wysiłek minimalny. Polecam poszukać i podmienić.

Zwrócę tez uwagę ze warto kupić nowa sama sprężynę jeśli stara jest wypracowana.

Pozdrawiam wszystkich.

pedał 1.jpg

pedał 2.jpg

pedał 3.jpg

  • Like 1
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

O, fajnie, że się podzieliłeś tym spostrzeżeniem. 

U mnie od wczoraj takie coś:

 

Przy puszczaniu pedału sprzęgła czuje, że pod koniec jego puszczania - jest lekki opór, ale pedał ostatecznie sam odskakuje do pozycji początkowej.

Albo się mylę, albo  to tylko przy biegach 1-2.

Czy to może być to samo?

 

PS - jakie sprzęgło jest w 1.5 dci? Hydrauliczne?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez attila
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!