Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko pracuje pedał sprzęgła


sut

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyna rada na ciężką pracę sprzęgła to chyba tylko wymiana na nowe. Sprężyna występuje we wszystkich MIII, jej przeznaczeniem jest raczej utrzymywanie sprzęgła w górnej pozycji a nie wspomaganie. Kiedyś eksperymentowałem z tą sprężyną podkładając tam dodatkowe podkładki dla zwiększenia jej roli wspomagającej ale moim zdaniem to nie wiele zmieniało. 

@attila sprzęgło jest hydrauliczne. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie ta sprężynka nie ma żadnego wpływu na wspomożenie siły nacisku pedału sprzęgła. Po wymianie musiał kolega doznać tzw. efektu placebo. Ta konstrukcja dźwigni, wymaga dość dużej siły. Tak jak pisze Aniewa, do wymiany docisk.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie ma sensu diagnozowania czegoś innego?

Dodam, że auto przyspiesza normalnie, biegi też wchodzą bez problemu.

Jest tylko ta niedogodność (dość drobna ale zauważalna), z tym , że pedał odskakuje nieplynnie.

Całe sprzęgło czy tylko docisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, dziwny objaw to. Może jeszcze ktoś, kto miał podobny objaw podpowie. Trzeba popatrzeć najpierw. To sprzęgło normalnie jeżdżone, jest całkiem trwałe. Może zanim zabierzesz się za wymianę podjedź do mechanika i pooglądajcie to od góry i od dołu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chodzi poprostu dość cięzko. Po wymianie płynu w wyprzęgniku jest trochę lepiej ale szału dalej nie ma. głownie jeżdżę w tasach wiec jakoś nie uwiera to strasznie. przyglądnę się jeszcze raz ale ja u Siebie tej sprężyny nie widziałem. A póki dwumas trzyma i sprzęgło klei to nie chce mi się tego wyciągać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OK. Wstyd się przyznać.. Mówi się, że nie ma głupich pytań. Ale po sprawdzeniu podstawowej rzeczy, czyli samego pedału sprzęgła, okazało się, że zachodzi za niego dywanik.... Po prostu puściła jedna z nap od dywanika, która jest przypinana do podłogi i dywanik się przesunął pod pedały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie w 2.0 tce to samo co u Was :) pedał ciężej chodzi , działa 0-1 nkowo jakby panowało w układzie za duże ciśnienie . Sprzęgło już siedzi nowe ze wszystkimi elementami . Została tylko stara pompka ,która wygląda ok i nie ma wycieków nigdzie.  Zwróciłem uwage , że jak uniose na siłe pedał stopą  , mimo iż odbija do samego końca samoczynnie , to sprzęgło zaczyna działać o niebo lepiej ! Szkoda tylko , że po paru wciśnięciach znowu robi się twardsze i znowu poszarpuje przy puszczaniu . Układ wielokrotnie odpowietrzany. Sprężyna na miejscu . Luzu na przegubie pompki nie ma .  Nie mam pojęcia zupełnie co jest nie tak z tym ... Każdy radzi wymiane pompki , ale nie tłumaczy tego to , że po uniesieniu pedału który pociąga cały korpus pompki delikatnie w strone wnętrza auta powoduje prawidłową prace pedału na krótki moment ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!