Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z doborem oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Parę dni temu kupiłem megane III 1.5 dci 90 km fap. Pasuje wymienić po kupnie olej. Tylko na jaki?

Auto ma 112 tys km przejechane i w chwili zakupu zalane było Castrolem EDGE 5w40 turbo diesel.

Co radzicie? Wymienić na taki sam olej czy na Elfa 5w30 Solaris?

Może się coś stać silnikowi przy przejściu z 5w40 na 5w30? Auto posiada FAPA.

Co do filtra paliwa, 112 tys. to już pasuje wymienić go. Może być Purflux?

Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam !

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniekąd. Przyjęło się używać skrótu DPF jako określenie filtru suchego a FAP - mokrego. Mokry filtr stworzył PSA. Dlatego nazwy francuskiej używa się właśnie dla tych filtrów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAP i DPF to tożsame nazwy. FAP to nazwa w języku francuskim, a DPF angielskim.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Renault jako typowo angielska firma podaje przy swoich dCi oznaczenie DPF, jako oznaczenie filtra suchego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe, bo na naklejce ostrzegawczej na drzwiach jak byk jest napisane, że Megane ma FAP.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

Dodano: 26 maj 2016 - 08:41

Poniekąd. Przyjęło się używać skrótu DPF jako określenie filtru suchego a FAP - mokrego. Mokry filtr stworzył PSA. Dlatego nazwy francuskiej używa się właśnie dla tych filtrów. Pozdrawiam.

Dodaj, że błędnie. To coś jak nazywanie butów sportowych adidasami. FAP i DPF to nazwy tego samego urządzenia w różnych językach.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki powinien być http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5052207624 i jest nisko popiołowy, bo taki jest do FAP, ten co podajesz jest bardzo podobny jeśli chodzi o gęstość moim zdanie możesz zamienić na Elf

 

Dodano: 26 maj 2016 - 13:48

Dpf i fap są inaczej wypalene, z fapem jest dodatkowy wtrysk, a dpf podnoszone jest dawka paliwa w komorze spalania stąd problemy z olejem przy dpf, idzie paliwo do oleju

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu się spieracie o nazwę.

FAP - fr. Filtre à particules - pl. filtr cząstek

DPF - ang. Diesel particulate filter, niem. Dieselrußpartikelfilter - pl. filtr cząstek (Diesla)

Jest to dokładnie jedna i ta sama nazwa.

Nazwę DPF stosują prawie wszyscy producenci z wyjątkiem tych z Francji.

Producenci francuscy stosują nazwę FAP, która pochodzi z ich języka.

Filtry mokre obecnie stosuje tylko Peugeot i Citroen, ale wcześniej były montowane w Fordzie, Maździe, Volvo i VW.

Filtr suchy od początku stosuje Renault, Mercedes, Fiat i cała reszta producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!