Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oklejanie klamek zewnętrznych


Tyszor

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

Jak w wielu Megane II/ Scenic II także i u mnie zewnętrzne klamki najlepsze czasy mają już za sobą. Postanowiłem zatem spróbować okleić je folią.

Do tego procesu zakupiłem folię 3M w kolorze "szczotkowany tytan", moim zdaniem bardzo ładna.

Klamki należy zdemontować, rozebrać, jeśli są poobijane to rozszlifować uszkodzenia, wymyć i odtłuścić.

Potrzebne narzędzia to nożyczki, skalpel, suszarka do włosów.

Jako, że folia jest "szczotkowana" to należy zdecydować, w którą stronę chcemy mieć szczotkowanie - u mnie będzie poziomo.

Docinamy kawałek foli i kleimy. Ja robiłem to po raz pierwszy i stopień trudności tego zadania oceniam na średni.

Najpierw pierwsze przyłożenie folii determinuje ułożenie szczotkowania, warto zrobić to dokładnie aby kreski biegły poziomo. Folie dociskamy delikatnie, wypychamy powietrze, gdzie trzeba naciągamy. Nadmiary obcinamy skalpelem.

Ja jeszcze wymieniłem mikrostyki i czas całej operacji od demontażu do ponownego montażu wyniósł około 1,5-2h na jedną klamkę.

A tutaj kilka fotek z realizacji dwóch klamek.

Przed:

thumb_hosting_zdjec_1464455414__img_20160528_154642.jpg thumb_hosting_zdjec_1464456338__img_20160528_181607.jpg

W trakcie:

thumb_hosting_zdjec_1464456409__img_20160528_160849.jpg thumb_hosting_zdjec_1464456442__img_20160528_160858.jpg thumb_hosting_zdjec_1464456484__img_20160527_175929.jpg thumb_hosting_zdjec_1464456518__img_20160527_175935.jpg thumb_hosting_zdjec_1464456542__img_20160527_175943.jpg thumb_hosting_zdjec_1464456592__img_20160528_175331.jpg thumb_hosting_zdjec_1464456613__img_20160528_175338.jpg

i na aucie:

thumb_hosting_zdjec_1464456670__img_20160528_181612.jpg

 

Tak więc polecam każdemu ten sposób renowacji.

Pozdrowionka

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:applause: Bardzo ładnie się prezentuje po renowacji.

Ciekawi mnie tylko czy ten odcień jest zbliżony do oryginału czy poszukać innego "metalu" bardziej podobnego do oryginału.

Co prawda u mnie tylko jedna klamka jest podpadająca pod jakieś poprawki ale warto się nad kompletem zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do koloru to uważam, że do oryginału bardziej zbliżone jest "szczotkowane aluminium" niż tytan. Ja wybrałem tytan bo ma taką nutkę brązu i uważam, że lepiej pasuje do mojego auta ponieważ listwy przeciw-uderzeniowe u mnie są właśnie takie jakby z domieszką brązu (jest to fabryczny zestaw kolorystyczny).

Ps:

Rozkulałem się z tematem i za jakiś czas zrobię jeszcze wewnętrzne uchwyty na drzwiach, które przeważnie też są odrapane. Fotki oczywiście wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej a powiesz mi jak zdjąłeś klamki i ile ci to zajęło??

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

chce u siebie lusterka i klamki na ostry pomarańczowy w połysku okleić a nie wiem jak sciagać te elementy :) dziękuje z góry.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną klamkę jestem w stanie zdjąć w 10 minut bo robiłem to już kilka razy.

Sposób postępowania (zakłada iż wykonujący nie posiada specjalistycznych narzędzi do tapicerki):

1. Uchylić tapicerowaną część tapicerki drzwi w celu rozłączenia wtyczki w następujących krokach:

a) wyjąć schowek znajdujący się na drzwiach. Jest on blokowany dwoma kołkami umieszczonymi wewnątrz po przeciwnych stronach. Kołki trzeba lekko podważyć płaskim śrubokrętem, powinny się wysunąć o jeden lub dwa ząbki, następnie płaskimi szczypcami wyjmujemy do końca. Pomimo wyjęcia kołków schowek nadal mocno się trzyma ponieważ ma jeszcze takie ząbki na bocznych ściankach, trzeba go siłowo wyjąć ale nie ciągnąć za pokrywkę bo urwiesz ! Można płaskim śrubokrętem podważyć boczne części kołnierza schowka,

b ) odkręcić śrubę T30 klamki wewnętrznej pod zaślepką. Zaślepkę delikatnie odblokowujemy płaskim śrubokrętem,

c) zdjąć górną część rączki do zamykania drzwi (ten element na którym jest "joystick" od lusterek) zaczynając od dołu, jest tam wcięcie na płaski śrubokręt, którym można podważyć, ja wyjdą pierwsze zaczepy to resztę rękoma z czuciem wyczepiamy. Odpinamy złącze elektryczne z "joystika", wykręcamy dwie śruby u dołu i na górze T30.

d) jeśli to drzwi kierowcy wyciągamy panel sterowania szybami podważając od strony przodu auta, wypinamy złącza,

e) w ten sposób uwolnioną tapicerkę chwytamy w miejscu gdzie jest dziura po schowku i delikatnie ale mocno odciągamy część tapicerowaną od reszty. Trzyma się na chyba trzech mocowaniach, które należy "rozkliknąć" :-) ciągnąc. Uwaga aby nie złamać ciągnionej części. Górna krawędź tej tapicerowanej części służy jako zawias więc nie ściąga się całkiem tej części tylko tworzy się takie jakby okno otwierane do góry.

2. Odłączyć wtyczkę klamki

3. Zdjąć małą zaślepkę na bocznej powierzchni drzwi i samodzielnie wykonanym z druta narzędziem w kształcie litery "L" pociągnąć blokadę klamki. Innymi słowy: wkładasz haczyk do dziurki, zahaczasz srebrny element i ciągniesz do siebie. Blokada przesunie się około 1 cm i uwolni wkładkę zamka w przypadku drzwi kierowcy lub zaślepkę (tą krótszą część klamki widoczną od zewnątrz) w przypadku pozostałych drzwi.

4. Wyjąć uwolnioną nakładkę bębenka zamka i sam bębenek- w drzwiach kierowcy lub zaślepkę w pozostałych drzwiach.

5. Samą klamkę najpierw przesunąć około 1 cm w kierunku tyłu auta, powinna stać się lekko luźna. Następnie odchylić ją pod kątem 90 stopni do karoserii, widoczną już wiązka klamki powinna znaleźć się pod klamką, nie może być na równi bo otwór jest za ciasny by wyjąć klamkę. No i teraz ciągniemy delikatnie aż wyjdzie cała klamka, przeprowadzamy przez otwór jeszcze wtyczkę i koniec, klamka wolna.

6. Do oklejania klamkę należy rozebrać, wymyć, wyrównać nierówności i odtłuścić.

Opisałem najszczegółowiej jak potrafię.

Miłej roboty, mi jeszcze dwie tylne zostały, ale do końca tygodnia chyba znajdę czas i zrobię.

 

PS: co do lusterek to nie wiem jak się je ściąga.

Edytowane przez Tyszor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe widzę ze ty masz jeszcze tylne jeszcze, ja mam coupe. foto klamki i lusterka chce na pomarańczowo

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Ja bym się nie zdecydował na oklejanie bez demontażu, zwłaszcza jeśli nie jesteś weteranem w tej dziedzinie. Wydaje mi się, że efekt będzie co najmniej niezadawalający. Zdjęcie klamki dla laika to 15 minut, za drugim razem już tylko 5 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam możliwe że u siebie będę chciał przeprowadzić taki zabieg ale mam pytanie co do folii. Czy ta co jest użyta przez Ciebie to 3M BR230? Gdzie znajdę całą paletę kolorów? Jakich wymiarów potrzebuję tej folii? 50x30 starczy, czy może potrzeba więcej robiąc to pierwszy raz? Z tego co widzę masz już tę folię na klamkach prawie rok, jak się sprawuję? Nie odkleja się, nie przebarwia się itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!