Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Mam dziwny problem z wyciem w aucie , to występuje tylko w granicach 20-60KM/h

po wyżej tej prędkości jest już cicho.

Co jeszcze zauważyłem to to że podczas hamowania to buczenie się bardzo nasila,

a jak znów gwałtownie przyspieszamy to dźwięk znika, nawet w tym przedziale prędkości.

Dodam że wymieniałem obie tarcze na piaście tylnej osi ( komplet z łożyskami i pierścieniem ABS ) gdyż jedna strona strasznie szumiała.

Z początku myślałem że może klocki z tarczami muszą się dotrzeć i to one tak szumia.

Ale chyba raczej nie bo od wymiany przejechała jakieś 700 km wiec myśle że zdążyły się doterzeć co widać po tarczach .

Co jeszcze jest godne uwagi to że zjawisko sie bardzo pogorszyło po zmianie opon!

 

Nie wiem gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny.

Bardzo bym był wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś każde koło i na luzie sprawdź czy któreś ciężko się nie obraca lub szumi. Może być wadliwe łożysko lub zapieczone tłoczki itp. Zlokalizuj problem i wszystko się wyjaśni. Troche czasu poświęcić czasami trzeba :)

 

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to łożysko któregoś koła to powinieneś zaobserwować zmianę natężenia tego wycia podczas szybszej jazdy po łuku. Dociążając lub odciążając stronę z uszkodzonym łożyskiem zmienia się poziom hałasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź , a więc z tymi tarczami co wymieniałem to mianowicie jest tak że dociągłem je na 280Nm możliwe że troszkę więcej, i tam rzeczywiście troszke oba ciężko chodzą , ale dociągłem tak jak pisało w tabeli momętów Nm i do Megane 2 hatchback, jest 280Nm. Jedno co jeszcze muszę sprawdzić to te tłoczki , one mogą dobrze nie wracać, przynamniej z lewej tylnej strony auta. Zrobię to Jak przyjdzie mi przewód hamulcowy od zacisku do sztywnego przewodu, bo wtedy przy okazji go sprawdze i ewentualnie przeczyszcze, bo sprężyna jest licha i wachacz w czasie pracy zbyt mocno się uginał i wlew paliwa ( plastikowa rura wlewu ) przygniotła przwód.

Kolego droopy nie widac raczej żadnej zmiany wycia podczas skręcania , podczas hamowania owszem , bardzo wycie się nasila. Inaczej nie widzę jakiejś różnicy.

 

post-88539-0-66428200-1465983296_thumb.jpg

Edytowane przez henryk214
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to układ hamulcowy może być dobrym tropem. Blokujący się tłoczek to jedno, ale jeśli zrobiłeś z takim tłoczkiem 700km to równie dobrze klocki mogły się nierównomiernie zużyć, co także może mieć na to wpływ. Mogą to być jeszcze same koła. Pisałeś, że zmieniałeś opony, ale same opony i felgi zostały te same? Jeśli tak to warto też dobrze je obejrzeć. To że całe koło zostało dobrze wyważone wcale nie musi oznaczać, że felga nie może być gdzieś pokrzywiona. Mam przykład swojego zapasu, gdzie felga ma wgniotkę, ale dało się ją wyważyć. Nie zmienia to jednak faktu, że jazda na tym zapasie i tak objawia się hałasowaniem koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zmieniałem same opony, felgi zostały te same i na tych samych stronach, nie zostały zamienione. Felgi patrzyłem i są ok. Niewiem może złe ciśnienie? Bo opony które ma założone to 225/45 r17 i z przodu mam 2.5 bara z tyłu 2.2 bara.

A co do tłoczków to sprawdzę jak przyjdzie przewód, z tym że po dokręcaniu łożysk na wskazane 280Nm to bez założenia klocków opór było czuć gdy się ruszyło tarczą. Ale myślę że to chyba normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy u siebie wymieniałem tarcze z tyłu, to po dokręceniu dużym momentem pracowały bez oporu. Za radą tego poradnika montażowego najpierw dociągałem małym momentem (15Nm), sprawdzałem czy prawidłowo się obracają i dopiero dociągałem dużym momentem. Siła dociągnięcia nie powinna mieć wpływu na łożyska (to nie są łożyska stożkowe). Może coś jest nie tak z tymi łożyskami skoro stawiają opór?

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten dźwięk pojawił się zaraz po wymianie tych tarcz czy dopiero po pewnym czasie? To trochę wróżenie z kart, ale w poprzedniej Megance miałem sytuację, że wymieniłem łożysko w kole, które po 200-300km się odezwało, miało wadę fabryczną. Co do oporu o którym piszesz to w sumie jest to pojęcie względne, co kto rozumie przez opór ;) Według mnie jeśli po założeniu tarczy ciężko było nią zakręcić i sama z siebie obracała się bardzo krótko to nie jest to normalne, ale ja mam doświadczenia z MI, MII mam od niedawna, choć nie chce mi się wierzyć że powinien być opór, tym bardziej że sprawdzałeś to na pustej tarczy, bez niczego.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darek_fsw dokadnie siła dociągnięcia nie powinna stanowić tu problemu , bo tak jak napisałeś nie są to łożyska stożkowe.

Z obuma łożyskami coś nie tak ? Kurcze a może kupić nakretki i sprawdzić jeszcze raz? z tego co pamiętam to mniej

wiecej do jakiś 100Nm szły bez oporu , a później jakby je zaczeło ściskać. takie odniosłem wrażenie.

Dodam że obie strony chodzą tak samo. Bo raczej słabszym momentem nie mogę dokręcić?

 

droopy Dzwięk był cały czas bo miałem jedno łożysko mocno już walnięte ( na podniesionym i zdjętym kole , gdy zakręciłem ręką

to strasznie szumiało , a w aucie jak sie jechało koło 70km to aż uszy zatykało )

Więc myśle że pomogło bo teraz nie ma już tego. Ale zato jest problem na niższej prędkości.

A jeśli chodzi o to jaki opór stawia to jak dobrze zakręce to max. tarcza zrobi jeden peły obrót.

( Co też dziwne mi się wydało. ) Bo tak stało mi się pierwszy raz , a łożysk wymieniłem koło pięciu sztuk

tylko że nie przy Megane .

 

Zamieszczam link do tego zestawu co kupiłem.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/271254175348?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

A pytanie czemu przy hamowaiu wycie się mocno nasila?

Przy przyśpieszeniu jest mniej słyszalne?

No i ta predkość ! słychać to w przedziale 20-60 km/h.

sam już się zastanawiam czy coś ja schrzaniłem czy coś przeoczyłem?

A może coś nie tak jest z nimi ? tylko że obie zaraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś otrzymałem przewód, a w tygodniu go wymienię i wyczyszcze tłoczki z obu stron dam znać jak wtedy będzie.

Dziś się przyjrzałem oponom i zauważyłem ze z jednej strony bieżnik jest troszkę wyższy ( schodki ) czy to może być od tego?

Edytowane przez henryk214
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przepraszam że tak długo, lecz miałem nawał pracy.

Po zmianie przewodu hamulca i wyczyszczeniu tłoczków i założenia nowych gumek, jest poprawa,ale nieznaczna. Jeszcze muszę sprawdzić przód, możliwe że któreś z przodu łożysko wyje. Nie wiem czy coś to da ale spróbuję zamienić opony stronami.

 

Dodano: 08 sie 2016 - 11:02

Wszystko już działa jak należy cicho i sprawnie .Jeszcze jedna strona łożyska przedniego prawego do wymiany była.

Po tym zabiegu już jest wszystko dobrze.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!