Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Paliwo premium do silników dci.


wszystkozajeli

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie,

 

Przeglądając wiele artykułów, które w dość ogólny sposób podchodzą do tematu, zwracam się z zapytaniem do ekspertów. Mianowicie, co sądzicie o tankowaniu diesla z FAP (np. K9K 836) tzw. paliwem premium czyli popularne BP Ultimate lub Orlen Verva. Mam 5-cio letniego diesla 1.5dci 110KM FAP,(obecnie 175,000km) który wcześniej nie jeździł na takim paliwie i zastanawiam się czy tankowanie go teraz w ten sposób mu nie zaszkodzi. Dodam, że dla żywotności tego silnika jestem w stanie poświęcić te kilka zł na tankowaniu. Z góry dziękuję za wypowiedzi.

Edytowane przez wszystkozajeli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co chcesz osiagnąć tankując "lepsze" paliwo? Moc, czystość układu, satysfakcję?

Zaobserwuj przez godzinę ile osób tankuje takie paliwo, a odpowiedź nasunie Ci się sama.

Znikoma ilość tankujących = mały obrót tego typu paliwa na stacji = "nieświeże" paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 4 lata nówkę Superba 2.0 tdi i lałem od nowości tylko paliwo z Auchan i zawsze zero problemu....nie ma co popadać w paranoje

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znikoma ilość tankujących = mały obrót tego typu paliwa na stacji = "nieświeże" paliwo.

Kiedyś jak zrobiłem sobie przerwę w podróży na małej stacji, to była możliwość obserwowania 4 dystrybutorów z chyba 8.

W czasie jak tam byłem zwykły ON zatankowało kilkanaście osobówek i z 5 ciężarówek, w tym samym czasie ON z dopalaczem zatankowało kilka aut.

Jak znajomy pracował na stacji, to też mi mówił, że na początku grudnia zwykły ON już od dawna był zimowy, a ten z dopalaczem jeszcze przejściowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy, najlepiej to gdyby ktoś zatankował paliwo,nie mówił jakie i wtedy dokonał bym oceny. Nie oszukujmy się jednak, zdarzyło mi się zatankować paliwo znanej stacji i niestety różnica była widoczna zarówno w jeździe jak i w spalaniu. Jeśli chodzi o efekty to legendy głoszą że lepszym paliwem można oszczędzić wtryskiwacze, zadbać o czystość układu itd. Odnośnie reklamy z piraniami to czytałem już na ten temat i chyba odpowiedz jest jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejesz do zwykłego ON ćwiartkę dobrego oleju półsyntetycznego do dwusuwów i masz lepsze paliwo niż te wszystkie premium :)

Nikt do aut dostawczych, czy ciężarówek nie zalewa ON prempim, bo przy olbrzymich przebiegach jest to po prostu nieopłacalne.

Kolega serwisuje Trafici 2,0 dCi z przebiegami zbliżonymi do pół miliona i nic się z układami wtryskowymi nie dzieje, a jeżdżą na najtańszym ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!