Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kopci z rury, brak mocy, metaliczne zgrzytanie w silniku


szafir51

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Przedwczoraj wymieniłem w aucie olej i wszystkie filtry, auto działało jak zawsze.

Wczoraj przejechałem autostradą ok. 30 km i po zjechaniu z autostrady po jakiś 5-10 km zauważyłem, brak reakcji na gaz - ok. 2000 obr/min, 5-ty bieg i auto nie przyśpiesza. We wstecznym lusterku dym.

Zatrzymałem się, żeby sprawdzić co się dzieje i tak:

- nie świeci się żadna kontrolka ostrzegawcza,

- auto odpala normalnie,

- silnik pracuje, ale daje się słyszeć delikatne metaliczne chrobotanie gdzieś w silniku,

- dym wali z rury tak, że nie da się jechać,

- mocy brak - próbowałem kawałek przejechać i jest wyraźnie słabo.

 

Od pewnego czasu zauważyłem że ciągnie olej. Kilka miesięcy temu pokazał się komunikat, że mało oleju. Faktycznie, na bagnecie było pusto. Dolałem ok. 1 litr. Potem trochę pojeździłem i po przejechaniu ok. 2500 km znów pokazał się komunikat. Znów dolałem 1 litr po przejechaniu 3000 km na bagnecie minimum. Właśnie miałem umawiać się do mechanika, żeby zdiagnozował przyczynę ubytku oleju, ale nie zdążyłem :(

 

I teraz pytanie - co padło i jak to ewentualnie zdiagnozować? Pora urlopowa i dwóch moich zaufanych mechaników ma przerwę, trochę się boję oddać komuś niesprawdzonemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karllo

Taki mam zamiar ale nie chciałbym trafić na jakiegoś paprocha, który pół silnika wymieni. Dzisiaj spróbuję sprawdzić turbinę, poziom oleju i płyn chłodzący czy nie jest zaolejony.

 

Wyglądało to (dymienie) mniej więcej tak:

Edytowane przez szafir51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wolałbym aby poczekał aż wróci ten właściwy mechanik i nim nie jeździł (2/3tygodnie czekania...). Tak jak piszesz zajrzyj do turbiny, da to jakiś pogląd na sytuację. Jak nie było nic robione przy silniku to warto włożyć teraz kasę w niego na podstawowy serwis niż później od 3 do 5tyś lub więcej złotówek na reanimację...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeździć z pewnością nie mam zamiaru. Jeżeli miałbym pewność, że to padnięte turbo to oddam auto do firmy specjalizującej się w regeneracji turbosprężarek, bo mój mechanior i tak sam turba nie zregeneruje.

 

______________________________________

 

odłączyłem rurę od dolotu i poruszałem wałkiem turbiny - luz poprzeczny ok 5 mm, wałek lata dość luźno na boki:

 

Tak wyglądają łopatki

post-21047-0-73555200-1468308119_thumb.jpg

post-21047-0-84748200-1468308120_thumb.jpg

post-21047-0-56694400-1468308123_thumb.jpg

post-21047-0-07212400-1468308125_thumb.jpg

post-21047-0-50979700-1468308126_thumb.jpg

post-21047-0-86494000-1468308128_thumb.jpg

Edytowane przez szafir51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie przecierałeś środka to nie widać jakoś dużo oleju. W mercedesie jak miałem to widać było strużke która płynęła w dolot a auto nie kopciło. 5mm to dość duży luz na turbinie, a krawędzie łopatek wyglądają jakby o coś przycierały, być może z tego jest ten metaliczny dźwięk

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Turbina zregenerowana. Auto jeździ jak jeździło przed awarią. Sprawdzam olej, czy nie ubywa, ale chyba wszystko okej. Nic nie dymi, nic nie zgrzyta. Mam nadzieję, że turbo wytrzyma już do końca auta.

Edytowane przez szafir51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie powiem, ale wirnik dojechany konkretnie, a 5 mm to nie dość duży luzy, a ogromny i niedopuszczalny. Polecam sprawdzić katalizator, bo pewne jest że olej szedł w wydech i bardzo możliwe, że jest zaklejony, a szkoda uszkodzić nową turbine niedrożnym katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!