Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Jeszcze zwrócę uwagę że przy wymianie oleju przy 30.000 km i przejechaniu 9,000 tyś km, nastąpiło spalanie oleju, i z tym jest problem, musiałem dolać 1L oleju. Od momentu kupna Meganki do pierwszej wymiany oleju nie ubyło nic, dopiero po pierwszej wymianie oleju po 15.000 km problem zaczął się pojawiać.

Macie podobne problemy?

Pozdrawiam

 

Dodano: 09 gru 2016 - 09:48

Witajcie, wróciłem :)

 

To spalanie od 18 Listopada do 9 Grudnia, trasa mieszana na zimówkach kółka 16" na alufelgach.

 

post-73492-0-80002200-1481273182_thumb.jpg post-73492-0-96105200-1481273194_thumb.jpg post-73492-0-79432700-1481273199_thumb.jpg post-73492-0-26615500-1481273236_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć, ciśnienie w oponach przód 2,6 tył 2,3. Przez ten okres jeździłem i po mieście i po trasie, autko obciążone dwiema pasażerkami żona i dziecko. Teraz jestem na wyjeździe trasa w jedna stronę prawie 800 km, wrócę wstawie nowe fotki za tydzień z krótkim opisem. Pozdrawiam

 

Dodano: 08 sty 2017 - 20:14

Witam

 

Trasa Nowy Dwór Gdański do Kołbaskowo na zimówkach, cisnienie w oponach przód 2,6 tył 2,3.

 

post-73492-0-89579700-1483901312_thumb.jpg post-73492-0-96007900-1483901329_thumb.jpg post-73492-0-81784300-1483901337_thumb.jpg

 

a dalej już do miejsca docelowego w Niemczech (autobania), pogoda nie sprzyjała niestety przez całą trasę od początku do końca.

 

post-73492-0-12636900-1483901480_thumb.jpg post-73492-0-56251600-1483901491_thumb.jpg post-73492-0-68598200-1483901499_thumb.jpg

 

Trasa drogą krajową 55, 22, 10, S6, następnie krótka przerwa w Kołbaskowie a później w Niemczech drogą 11 i 20 następnie drzemka 30min gdzieś na stacji benzynowej. Później kontynuacja drogami bocznymi do celu.

 

Wracając już było lepiej, w Niemczech temperatura wahała się miedzy -5 a -8, w Polsce zaraz po przekroczeniu granicy temperatura spadała od -10 do -20 miejscami -23. A zdjęcia spalania z trasy w całości od miejscowości w Niemczech do Elbląga drogami jak w/w. Zatankowałem Pb 95 w Niemczech i udało mi się przejechać trasę na całym baku. Po przejechaniu zaraz tankowanie.

 

post-73492-0-17074200-1483902549_thumb.jpg post-73492-0-38852300-1483902561_thumb.jpg post-73492-0-59204600-1483902574_thumb.jpg post-73492-0-74116200-1483902585_thumb.jpg post-73492-0-13774400-1483902593_thumb.jpg

 

Zaznaczę tylko że w Niemczech zatankowałem pod korek i zużyłem przed trasa 0,5L paliwa, tym razem komputer oszukał około 3,5 - 4L na bak. Zdecydowanie mniej niż lane paliwo w Polsce na stacjach.....heh.

 

Bagażnik załadowany w obie strony, małe dziecko (5 latek) z tyłu i żonka obok

 

Pozdrawiam

Edytowane przez darekgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję, biorąc pod uwagę zimowe warunki to wyniki są imponujące, a co do paliwa tankowanego w Niemczech to mam taką samą opinię i to nie tylko w przypadku Pb, bo podobnie jest z ON i LPG ! więc, albo nasze dystrybutory oszukują, albo jakość naszych paliw jest kiepska, ja raczej obstawiał bym to pierwsze. Swego czasu podjechałem na stację przy marketową A....n i do bańki z podziałką 1,2,..5L napełniałem ją Pb, nalałem równo pod kreskę 5L, a licznik dystrybutora wyświetlił 5,16L; czyli prawie 3,2% różnicy.

Jak widać po wynikach z 1.2TCe 130, to dziś nie opłaca się kupować diesla, np.1,5dci za którego trzeba dać średnio 6-8tys. więcej, dbać o DPF, EGR, a w okresie zimowym tankować droższy-lepszy ON.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze w Polsce nie dość że oszukują dystrybutory to jeszcze paliwo jest chrzczone, w Polsce jak zatankuje paliwo auto stoi całą noc (pod chmurka) i rano jak ruszę to po 200-300 metrach robi kangura, tak jakby się zadławił, w Niemczech takiego czegoś nie miałem. Także wydaje mi się że paliwo jest zdecydowanie lepsze za nasza zachodnią granicą. Jak i większość rzeczy. Teraz tylko pytanie gdzie jest dobre paliwo, na jakiej stacji, gdzie nie oszukują jeżeli chodzi o litraż.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać po wynikach z 1.2TCe 130, to dziś nie opłaca się kupować diesla, np.1,5dci za którego trzeba dać średnio 6-8tys. więcej, dbać o DPF, EGR, a w okresie zimowym tankować droższy-lepszy ON

 

Z tą wyższą ceną zakupu to nie jest do końca powiedziane, zależy od aktualnych promocji. Od przyszłego roku DPF (a właściwie GPF) będzie również w silnikach benzynowych, a co droższego ON w zimie to i tak jest on zawsze tańszy od PB ;) Dodatkowo w DCI masz o 37% większy moment obrotowy w porównaniu z 1.2 Tce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W połowie grudnia miałem okazję przetestowania dwóch nowych Dacii Duster, TCe125 oraz dci110 obie Euro6 i napęd 4WD. Katalogowo w dci110 przyśpieszenie do setki 12,4s Vmax=168; a TCe125 11s i Vmax=177; pomimo 260Nm w dieslu, które były dostępne przez krótką chwilę, to TCe125 przyśpieszało równo pod prawie 5tys. obrotów bez konieczności zmiany biegu co jest bardzo ważne przy wyprzedzaniu. Ponadto silnika TCe125 praktycznie nie słychać. Biorąc pod uwagę 6,8tys zł (wcześniej bez promocji 9tys) różnicy na korzyść TCe125 mniejsze opłaty za OC i możliwość w przyszłości założenia LPG mój kolega słusznie zdecydował się na TCe125, które jak się później okazało sprzedawały się lepiej od dci.

W maju jadę z ekipą w cztery auta na południe Chorwacji: ta nowa Dacia Duster TCe125, Nissan Qashqai 1,5dci, mój Scenic 1,4TCe160 i Toyota RAV4 2,0 jak wrócimy to podam wyniki spalania, to wspólnie finansowany wyjazd więc rozliczenie kosztów paliwa będzie dokładne czyli z tego co faktycznie wlaliśmy do baków i przejechanych km, a nie z tego co wskażą komputery.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!