Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać

Pytanie mam do kolegi @darekgt

Oglądałem zamieszczony filmik w pewnym momencie gdy klikasz komputerem pojawia się komunikat: Auto Stop do kontroli: szperałeś coś przy nim, masz go wyłączonego na stałe?

Drugą rzeczą która mi przykuła wzrok to obroty silnika na 6tce przy prędkości 94km/h w okolicach 2250obraz/min. Dziś specjalnie sprawdzałem u siebie ta sama prędkość i 2000 może 2050obr/min. Czyżby inne przełożenie w skrzyni?

Mam 1.2 115PS twój 130PS gdzieś tu tkwi zagadka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim,

Tutaj przesyłam filmik z jazdy z Elbląga do Nowego Dworu Gdańskiego odcinek A7, zrobiłem sporadycznie humorystycznie po wieśniacku ;) 

 

Dnia 7.02.2019 o 20:49, ROBRAT napisał:

Powitać

Pytanie mam do kolegi

 

Witaj kolego,

Tak przy odbiorze nowego samochodu zażyczyłem sobie żeby mi wyłączyli auto stop, nie jestem zwolennikiem wyłączania samochodu w zakorkowanym mieście żeby silnik się odpalał za każdym razem po kilkanaście razy, a w szczególności kiedy po szybszej trasie i dojechaniu do świateł auto by mi gasło, a gdzie chłodzenie turbiny pytam się ja ;) po szybszej jeździe ale nie palowaniu silnika (nie praktykuje) staram się chłodzić turbinę na wolnych obrotach przez 1 min odczekam na biegu jałowym za nim zgaszę silnik, to nie hybryda :) Przy licznikowej jeździe 90 km/h tak mam obroty w okolicach 2000 obr/min. Przy 3000 obr/min z tego co pamiętam prędkość około 132 km/h ( licznikowe). Będę miał okazje nagrania obrotów to nagram też jak ktoś chce porównać ze swoim silnikiem o tej samej pojemności i podobnej mocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.02.2019 o 18:54, Sarna1 napisał:

Pusta autostrada średnia wg. Rlink 172 km/h spalanie rlink 11,7 dystrybutor shell 12.5

droga powrotna średnia 155 km/h spalanie rlink 10,2 dystrybutor 9,5

 

Dzięki więlkie Sarna1 :-)

To jest konkret pomiar i mniej więcej zgadza się z tym, co i ja zaobserwowałem u siebie.

U mnie przy 144 (średnia 140km/h z kompa) wyszło ~8,5L/100km (R-link). Z dystrybutora niestety nie mam :-(

 

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie zamierzam w niedługim czasie pokazać spalanie przy przejechanych 1000km od zatankowania w cyklu mieszanym ale jak narazie pokazuje wam świece po 50 tys km jakieś wskazania, obserwacje? 

20190320_123516.jpg

20190320_123533.jpg

20190320_123612.jpg

20190320_123645.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko to na ostatnim zdjęciu 2ga od dołu wygląda najlepiej przepalona ,reszta za bardzo okopcona,jakby miały złe spalanie mieszanki.Możliwe też że na tych cylindrach przedostaje się olej i spalanie jest już gorsze...

Coś wspomniałeś że występuje u ciebie w aucie pobieranie oleju...ale poczekajmy na jakieś inne głosy:35_thinking:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne,ale wiadomo producenci się zabezpieczają w dzisiejszych czasach...miałem kilka aut kupowałem je z niskim przebiegiem żaden nie pobierał oleju, sprzedając je miały średnio 150kkm.Obecna fiesta żony ma 190kkm olej wymieniam co 10~13 tyś i też nie podbiera,moja megana na 12kkm wypaliła około 200~300ml. Także im nowsze tym gorsze!Ojca clio 2012r diesel też nie podbiera,C 330 z 65roku w oryginale bez remontu 0 spalania oleju:-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne świeczki, porcelana widać nie przegrzana, kremowy kolor na elektrodach świadczy o właściwym spalaniu mieszanki, drobne okopcenie może być wynikiem ostatnich krótkich tras, gdybyś przed wykręceniem świec zrobił długą trasę okopcenia by nie było :-)

 

1litr oleju na 1000km to jest nic, mój wcześniejszy ScII 2,0 16V F4R którego miałem od nowości wciągał 3-4L /10tys.km i to było zgodne z parametrami producenta (do 0,4L na 1000), żony MII 1.6 16V też trochę podpijała.

 

 

 

Edytowane przez witman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jest wypowiedź kolegi który siedzi w temacie więc nie ma czym się przejmować <ok> jeszcze tak z ciekawości jakie świece montowałeś też ngk czy coś innego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuje oryginalne świece o numerze 224019133R 224012047R, podaje stronkę do sklepu internetowego tam kupuje wszystkie możliwe części serwisowe, bo w serwisie i innych sklepach zdzierstwo się szerzy: https://www.renault-czesci.pl/swieca-zaplonowa-0-9-tce-oryginal-224019133r-22401,3,1859,1332, wymieniam świece co 50 tys km. Nie dawno bo 2 dni temu wymieniłem też olej w skrzyni biegów dużej różnicy nie wyczuwam ale jest komfort psychiczny ze olej w skrzyni został zmieniony :) następna wymiana za 50  tyś km.

Witman, dziękuje za szczerą i prawdziwą odpowiedz, i masz racje samochód robi krótkie dystanse po mieście pozdrawiam.

Panowie szukam jakiś dobrych felg 16'' zastanawiałem się nad 17'' ale u mnie w mieście to nie przejdzie dodatkowo mieszkam w Elblągu gdzie dojazd do domu jest po bruku i nie równej drodze teraz mam 16'' i nawet przy balonach 205/55/16 felga porysowana, jazda żony po krawężnikach. Szukam i szukam i jest tego za dużo a nie chce trafić na felgi chińskiej produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!