Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowa pompa, wtryski, po czyszczeniu... i znów to samo?


corleone377

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym Was wszystkich przywitać.

Od kilku dni jestem posiadaczem Megane II z 2004r z silnikiem 1.5 dci 82KM

Podczas jazdy na samym poczatku a w zasadzie podczas ruszania kiedy jeszcze puszczalem sprzeglo obroty opadały i wracaly do normy. Po zatrzymaniu na swiatłach, delikatnie trzesło samochodem. Kilka kilometrów dalej moja Megane straciła moc całkowicie, nie przyspieszala i nawet nie udawała ze ma zamiar, poprostu jakby miala 10 koni, zrobiło sie za mną mglisto biało więc sie zatrzymałem i chcialem zjechać na pobocze, wrzuciłem 1 ruszyłem (niby ok) dodałem gazu i spod maski usłyszałem dziwny warkot taki metaliczny i w kabinie zaczeło śmierdziec... Zgasiłem ją i zaczalem sie zastanawiac o co chodzi... niestety stałem w złym miejscu, wiec po 15 min odpaliłem i ruszyłem aby zjechac te 20 m dalej i postawic na parkingu, odziwo pierwsze metry zrobiła tak jak nalezy i znow to samo, brak mocy, dzwonienie pod maską, i siwo za mna. Czy to są objawy turbiny i pytanie nr dwa (dla mnie bardzo ważne) jaki olej wlać jej? chodzi mi dokladnie o marke i lepkkosc. Zalezy mi na tym aby miala olej taki jaki powinna miec.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez corleone377
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Nie chcę Cie straszyć ale raz miałem podobny przypadek w Peugeocie 406 HDI.

Wtedy przeskoczył mi rozrząd i zawory przywaliły o tłoki.

Miałem farta bo za dużo się nie stało ale jakieś 500 zł za same części popłynąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując auto z tak dużym przebiegiem, to trzeba albo być super fachowcem w dziedzinie samochodów, albo od razu podstawić auto do b.dobrego mechanika na generalny przegląd, regulacje i ew.naprawy. Radzę nie startować więcej, lecz zaholować auto do serwisu i przygotować się na wydatki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane ma zrobione jakos 220 tys. Nowe info, postala dwa dni na warsztacie, odpaliłem ją i działa! ruszyłem, działa! przejechalem sie kawałek i jedzie jakby nigdy nic sie nie stało. Magia? Przypomne że straciła wtedy moc niemal całkowicie, dymiła, smierdziało i spod maski byl metaliczny dzwiek. Ktoś ma jakies pomysły jeszcze? Trudno cokolwiek sprawdzic skoro teraz chodzi tak jak chodziła czyli nic jej nie jest.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stał w warsztacie bo kolejka. Egr nie wydaje mi się, stawiam wraz z mechanikiem na turbo, stad ten temat. Czy ktos potrafi potwierdzic albo obalic opinie

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie, jak można obstawiać na turbo, egr, panewki, rozrządy i co tam jeszcze byście proponowali, przy objawach typu metalicznym odgłosie, braku mocy i dymieniu ? Przecież to układ zasilania kuleje, a prawdopodobnie któryś z wtrysków, tym bardziej, że auto odpala bez kłopotu i jakiś czas jest dobrze. Spalanie stukowe ? ropy ile masz w baku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście nie ma wystarczającej ilości informacji.

Jak u mnie poleciały panewki (w ciągu 15-20 minut), to były i stuki i słabość silnika. Dymu nie widziałem, bo jechałem autostradą. Nawet żaden check się nie zapalił.

 

Jak corleone377 odpalił po postoju to panewki można wykluczyć

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpala za kazdym razem za dotknieciem przycisku start, momentanie, od razu, i chodzi tak jak powinien. Ropy ma 1/3 baku. Wszystkie objawy pojawiały się po ruszeniu i dodatniu gazu aby przyspieszyc. Na jałowym chodził jak nowy. Przypominam ze tylko tamtego felernego dnia brakło mocy, zaczał dymic, w kabinie smrodek, i metaliczne dzwieki spod maski, pod odstaniu 15 min odpalil ponownie aby zjechac z drogi i po przejechaniu 30m wszystko co złe wróciło. Po 2 dniach kiedy sie przejechalem bylo ok ale bałem sie dłuzej jezdzic ze strachu.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W małych wysilonych silnikach (1.5 dci ) wszystkie turbiny kończą się przy około 200 tyś km.

Jedna pochodzi trochę dłużej, druga krócej, ale po 200 tyś km ,to należy je w 100 % regenerować .

Układ wtryskowy jest czuły na słabej jakości paliwo ,Sprawdzić wtryski .

Ponieważ jest to Megan II ,to dla świętego spokoju Sprawdzić Panewki .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wpadłem tez na pomysł z wtryskami, bo chyba turbo by sie nie zregenerowalo po 2 dniach. Moze wtrysk sie jakis zawiesił, co wy na to ?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!