Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie obrotów


Gość lukasz32

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukasz32

Witam wszystkich, może przejdę od razu do tematu, otóż mam mały problem z moją renią, a konkretnie to z silnikiem, mianowicie jakiś czas temu zauważyłem że podczas ruszania samochodem np. spod świateł w chwili gdy auto jest na tzw. pół sprzęgle czyli pedał już jest trochę popuszczony ale samochód jeszcze nie zaczyna ciągnąć, zaczynają mi falować obroty silnika tak + - 200 obr/min. Podczas postoju na biegu jałowym jest wszystko ok, równiutko, tak samo po pełnym wysprzęgleniu przyśpiesza bez szarpnięć.

I stąd też moje pytanie czy spotkaliście się może z czymś takim w swoich reniach? Ewentualnie jaka może być tego przyczyna? Bo jest to nie ukrywam dosyć wkurzające :)

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Ze względu, że nie znalazłem podobnego problemu podepnę się poda temat.

 

Megane 3 rok 2010 1.6 16V czysta benzyna. Awarii uległ alternator. W związku z tym został wymieniony na nowy (nie regenerowany) i nowy akumulator. Po wymianie pojawił się problem.

Pomiar napięcia na nowym akumulatorze (bez odpalania) 12.45V, pomiar przy zgaszonych światłach, wyłączonym nawiewie (zero odbiorników) 13,3V, przy załączonym ogrzewaniu na maks, wszystkie światła, ogrzewanie szyb i lusterek pomiar 13,3-13,4V. Pomiar przy 2tys obr -13,5V

Problem polega na tym ,że w samochodzie na zimnym i rozgrzanym silniku przy wyłączonych odbiornikach falują obroty biegu jałowego (560-850 obr) (bez błędów komputera) dopiero po włączeniu dodatkowego obciążenia tj. np. podgrzewania lusterek i włączenie nawiewu obroty się stabilizują (ok.900 obr) i samochód pracuje idealnie równo. W trakcie jazdy i wrzuceniu na "luz" obroty są równe (ok. 900) i nie falują. Spalanie od wymiany nie uległo zwiększeniu, nie widać żadnych innych problemów. 

Z góry dzięki za jakieś sugestie lub podejrzenia. Nie chcę zostawiać totalnie w ciemno do mechanika, bo spodziewam się wymiany kolejny części i aż do znalezienia przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 18.11.2022 o 15:02, Patrz napisał(a):

Megane 3 rok 2010 1.6 16V czysta benzyna. Awarii uległ alternator.

W związku z tym został wymieniony na nowy (nie regenerowany) i nowy akumulator. Po wymianie pojawił się problem.

Rozwiń  

Co w nim się zepsuło?

Nowy alternator - to oryginał czy zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary alternator przestał ładować, co się w nim zepsuło dokładnie nie wiem.  Nowy to asp-pl A0278.

Oryginalny akumulator został zamieniony na Centrę future 64AH 600A. 

 

Edit 20-11-2022

Dziś zrobiona trasa 80km , równa praca w trakcie jazdy, wrzucając na luz przy jakiejkolwiek prędkości nie gaśnie, światła , skrzyżowana nic się nie działo. Chwilowy postój na stacji obroty zaczęły spadać i zgasł. Odpalił bez problemu, kolejne 40km trasy mieszanej wszystko ok. Oczekiwanie na otwarcie bramy garażowej falowanie obrotów , po załączeniu dodatkowego odbiornika prądu (grzanie szyby) praca idealna.

 

Edytowane przez Patrz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  W dniu 18.11.2022 o 17:59, Patrz napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Rozwiń  

Po miesiącu poszukiwania dalej nic nie wiadomo. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Zmianie uległo jedynie ,że samochód odpalony zimny po lekkim dodaniu przez chwilę gazu łapie normalne obroty , czasem lekkie falowanie +-100 obr. Zgaszony i odpalony przy pierwszej kresce temperatury znowu na luzie po puszczeniu gazu ciągle gaśnięcie. Przytrzymanie przez ok 1-2 minuty na wyższych obrotach i wraca do normy tj. nie gaśnie przy wrzuceniu na luz. Jak zgaśnie to ponownie odpala bez najmniejszego problemu, w trakcie jazdy i przyspieszania nie szarpie. Spalanie nie wzrosło, odczuwalnej utraty mocy również nie ma. 

Nie mam pomysłu gdzie szukać ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszukał w paliwie tzn w jego dawce, czy przypadkiem nie jest go nieco za mało a na biegu jałowym to szalenie ważne. Dobrze byłoby jakbyś dysponował jakąś zewnętrzną sondą szerokopasmową. Pewną rolę może odgrywać przepustnica. Ale tu odczytywanie błędów to nie jest pomysł na ogarnięcie tematu, trzeba podglądać dane z pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do weryfikacji sprawność zmiennych faz rozrządu, czystość przepustnicy, sprawność układu zapłonowego, czystość i szczelność mapsensora. Wyprzedzenie zapłonu na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach do sprawdzenia. Odpięcie wtyczki od zaworu zmiennych faz nie pomaga? (uwaga pojawi się check, błąd trzeba później wykasować). Silnik normalnie odpala czy czasem wydaje przeraźliwy dźwięk, który mija po sekundzie lub gaśnie (KZFR)?

To bardzo trwały i mało kłopotliwy silnik, który czasem miewa problemy ze zmiennymi fazami, które odpowiednio zadbane odwdzięczają się bezawaryjnością i zadowalającymi osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Jeśli chodzi o dawki paliwa to w październiku wymieniany był komplet wtryskiwaczy i wtedy były zarówno dodawane do sterownika wtryski jak i ustawiane dawki paliwa. Problem pojawił się po odebraniu samochodu od mechanika po wymianie alternatora (ok połowy listopada). Jutro zrobię zrzuty z parametrów silnika zaraz po odpaleniu i drugie na rozgrzanym silniku (po 15km). Jeśli pytacie o przepustnicę to nie była czyszczona , ze względu na konieczność dojazdu do pracy na razie nie mam możliwości jej wymontowania i wyczyszczenia.( Nie dam rady w jeden wieczór się ogarnąć).  Silnik odpala w 99% normalnie, czasem przy dodaniu gazu po odpaleniu słychać taki charakterystyczny gwizd przez ok 1-2 sekundy i potem cisza (coś jak turbina). Przez dwa miesiące od początku problemów w wigilię na kilka sekund pojawił się po odpaleniu na zimnym dźwięk jakby coś się dostało w plastikowy wiatrak ( terkotanie), ale to był jeden jedyny raz. Rozrzad jak i KZFR było wymienione w 2019 roku i do teraz przejechane na nim jest ok. 30-35tys (90% miasto). Olej zawsze 5W30 wymieniany co roku (lub 10tys). Zazwyczaj co roku ze względu na male przebiegi. Samochod ma przejechane 165tys km.

Jestem na etapie nauki obsługi multidiaga i autocom.(na razie delikatnie ,bo boje się coś zepsuć) Jeśli nakierujecie mnie na odpowiednie pozycje mogę powrzucać screeny jakie będą potrzebne. 

Edytowane przez Patrz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wystąpił po;

  W dniu 18.11.2022 o 15:02, Patrz napisał(a):

Awarii uległ alternator.

W związku z tym został wymieniony na nowy (nie regenerowany) i nowy akumulator.

Po wymianie pojawił się problem;

 - Problem polega na tym, że w samochodzie na zimnym i rozgrzanym silniku przy wyłączonych odbiornikach,

    falują obroty biegu jałowego  (560-850 obr) (bez błędów komputera),

 - dopiero po włączeniu dodatkowego obciążenia tj. np. podgrzewania lusterek i włączenie nawiewu,

    obroty się stabilizują (ok.900 obr)  i samochód pracuje idealnie równo.

Rozwiń  

 

  W dniu 18.11.2022 o 17:59, Patrz napisał(a):

Stary alternator przestał ładować, co się w nim zepsuło dokładnie nie wiem. 

  - Nowy to asp-pl A0278.

Oryginalny akumulator został zamieniony na Centrę future 64AH 600A. 

Rozwiń  

Obroty jałowe są niewłaściwe i falują,

Wszystko wskazuje, że alternator polskiej produkcji potrzebuje;

   - oryginalnego regulatora napięcia marki Valeo,

   - taki jaki był w starym alternatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 28.12.2022 o 18:47, carsik napisał(a):

Ja bym poszukał w paliwie tzn w jego dawce, czy przypadkiem nie jest go nieco za mało a na biegu jałowym to szalenie ważne. Dobrze byłoby jakbyś dysponował jakąś zewnętrzną sondą szerokopasmową. Pewną rolę może odgrywać przepustnica. Ale tu odczytywanie błędów to nie jest pomysł na ogarnięcie tematu, trzeba podglądać dane z pracy silnika.

Rozwiń  

 

Zrobilem dziś screeny na zimnym i rozgrzanym silniku. 

 

https://photos.app.goo.gl/7u7a8cHgNQPStPLu6

 

Białe okienko yanosika zimny zaraz po odpaleniu. Żółte po 15km trasy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, nie bardzo mam zaufanie do takich aplikacji a i sposób przedstawiania danych bardzo utrudnia jakąś orientację, ale tak na pierwszy rzut oka to dość niepokojące są korekty długoterminowe na paliwie. Te zegarki są bardzo irytujące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że zawór zmiennych faz nie pracuje prawidłowo - za duże wyprzedzenie zapłonu - powinno oscylować od -0,5 do 2 max 3 stopni a u ciebie od 4,5 - 12 stopni.

Korekta długookresowa na ogromnym minusie (-60 %). To są moje gdybania: sterownik silnika zmniejsza dawkę paliwa bo któryś z wtryskiwaczy leje a w efekcie na pozostałych cylindrach jest zbyt ubogo - druga sonda lambda pokazuje 0,7 V, wg. mnie trochę wysoko. Obejrzał bym świece czy wszystkie tak samo okopcone. 

Jak zauważyłeś nie wszystkie wskaźniki coś pokazują oprócz 0 - skasuj te wskazania. Odczyty sonda O2S1 (pierwsza sonda) daj wskaźnik w postaci wykresu, O2S2 (druga sonda) może być zegarowy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!