Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie obrotów


Gość lukasz32

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukasz32

Witam wszystkich, może przejdę od razu do tematu, otóż mam mały problem z moją renią, a konkretnie to z silnikiem, mianowicie jakiś czas temu zauważyłem że podczas ruszania samochodem np. spod świateł w chwili gdy auto jest na tzw. pół sprzęgle czyli pedał już jest trochę popuszczony ale samochód jeszcze nie zaczyna ciągnąć, zaczynają mi falować obroty silnika tak + - 200 obr/min. Podczas postoju na biegu jałowym jest wszystko ok, równiutko, tak samo po pełnym wysprzęgleniu przyśpiesza bez szarpnięć.

I stąd też moje pytanie czy spotkaliście się może z czymś takim w swoich reniach? Ewentualnie jaka może być tego przyczyna? Bo jest to nie ukrywam dosyć wkurzające :)

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Ze względu, że nie znalazłem podobnego problemu podepnę się poda temat.

 

Megane 3 rok 2010 1.6 16V czysta benzyna. Awarii uległ alternator. W związku z tym został wymieniony na nowy (nie regenerowany) i nowy akumulator. Po wymianie pojawił się problem.

Pomiar napięcia na nowym akumulatorze (bez odpalania) 12.45V, pomiar przy zgaszonych światłach, wyłączonym nawiewie (zero odbiorników) 13,3V, przy załączonym ogrzewaniu na maks, wszystkie światła, ogrzewanie szyb i lusterek pomiar 13,3-13,4V. Pomiar przy 2tys obr -13,5V

Problem polega na tym ,że w samochodzie na zimnym i rozgrzanym silniku przy wyłączonych odbiornikach falują obroty biegu jałowego (560-850 obr) (bez błędów komputera) dopiero po włączeniu dodatkowego obciążenia tj. np. podgrzewania lusterek i włączenie nawiewu obroty się stabilizują (ok.900 obr) i samochód pracuje idealnie równo. W trakcie jazdy i wrzuceniu na "luz" obroty są równe (ok. 900) i nie falują. Spalanie od wymiany nie uległo zwiększeniu, nie widać żadnych innych problemów. 

Z góry dzięki za jakieś sugestie lub podejrzenia. Nie chcę zostawiać totalnie w ciemno do mechanika, bo spodziewam się wymiany kolejny części i aż do znalezienia przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Patrz napisał:

Megane 3 rok 2010 1.6 16V czysta benzyna. Awarii uległ alternator.

W związku z tym został wymieniony na nowy (nie regenerowany) i nowy akumulator. Po wymianie pojawił się problem.

Co w nim się zepsuło?

Nowy alternator - to oryginał czy zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary alternator przestał ładować, co się w nim zepsuło dokładnie nie wiem.  Nowy to asp-pl A0278.

Oryginalny akumulator został zamieniony na Centrę future 64AH 600A. 

 

Edit 20-11-2022

Dziś zrobiona trasa 80km , równa praca w trakcie jazdy, wrzucając na luz przy jakiejkolwiek prędkości nie gaśnie, światła , skrzyżowana nic się nie działo. Chwilowy postój na stacji obroty zaczęły spadać i zgasł. Odpalił bez problemu, kolejne 40km trasy mieszanej wszystko ok. Oczekiwanie na otwarcie bramy garażowej falowanie obrotów , po załączeniu dodatkowego odbiornika prądu (grzanie szyby) praca idealna.

 

Edytowane przez Patrz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 18.11.2022 o 18:59, Patrz napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Po miesiącu poszukiwania dalej nic nie wiadomo. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Zmianie uległo jedynie ,że samochód odpalony zimny po lekkim dodaniu przez chwilę gazu łapie normalne obroty , czasem lekkie falowanie +-100 obr. Zgaszony i odpalony przy pierwszej kresce temperatury znowu na luzie po puszczeniu gazu ciągle gaśnięcie. Przytrzymanie przez ok 1-2 minuty na wyższych obrotach i wraca do normy tj. nie gaśnie przy wrzuceniu na luz. Jak zgaśnie to ponownie odpala bez najmniejszego problemu, w trakcie jazdy i przyspieszania nie szarpie. Spalanie nie wzrosło, odczuwalnej utraty mocy również nie ma. 

Nie mam pomysłu gdzie szukać ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszukał w paliwie tzn w jego dawce, czy przypadkiem nie jest go nieco za mało a na biegu jałowym to szalenie ważne. Dobrze byłoby jakbyś dysponował jakąś zewnętrzną sondą szerokopasmową. Pewną rolę może odgrywać przepustnica. Ale tu odczytywanie błędów to nie jest pomysł na ogarnięcie tematu, trzeba podglądać dane z pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do weryfikacji sprawność zmiennych faz rozrządu, czystość przepustnicy, sprawność układu zapłonowego, czystość i szczelność mapsensora. Wyprzedzenie zapłonu na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach do sprawdzenia. Odpięcie wtyczki od zaworu zmiennych faz nie pomaga? (uwaga pojawi się check, błąd trzeba później wykasować). Silnik normalnie odpala czy czasem wydaje przeraźliwy dźwięk, który mija po sekundzie lub gaśnie (KZFR)?

To bardzo trwały i mało kłopotliwy silnik, który czasem miewa problemy ze zmiennymi fazami, które odpowiednio zadbane odwdzięczają się bezawaryjnością i zadowalającymi osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Jeśli chodzi o dawki paliwa to w październiku wymieniany był komplet wtryskiwaczy i wtedy były zarówno dodawane do sterownika wtryski jak i ustawiane dawki paliwa. Problem pojawił się po odebraniu samochodu od mechanika po wymianie alternatora (ok połowy listopada). Jutro zrobię zrzuty z parametrów silnika zaraz po odpaleniu i drugie na rozgrzanym silniku (po 15km). Jeśli pytacie o przepustnicę to nie była czyszczona , ze względu na konieczność dojazdu do pracy na razie nie mam możliwości jej wymontowania i wyczyszczenia.( Nie dam rady w jeden wieczór się ogarnąć).  Silnik odpala w 99% normalnie, czasem przy dodaniu gazu po odpaleniu słychać taki charakterystyczny gwizd przez ok 1-2 sekundy i potem cisza (coś jak turbina). Przez dwa miesiące od początku problemów w wigilię na kilka sekund pojawił się po odpaleniu na zimnym dźwięk jakby coś się dostało w plastikowy wiatrak ( terkotanie), ale to był jeden jedyny raz. Rozrzad jak i KZFR było wymienione w 2019 roku i do teraz przejechane na nim jest ok. 30-35tys (90% miasto). Olej zawsze 5W30 wymieniany co roku (lub 10tys). Zazwyczaj co roku ze względu na male przebiegi. Samochod ma przejechane 165tys km.

Jestem na etapie nauki obsługi multidiaga i autocom.(na razie delikatnie ,bo boje się coś zepsuć) Jeśli nakierujecie mnie na odpowiednie pozycje mogę powrzucać screeny jakie będą potrzebne. 

Edytowane przez Patrz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wystąpił po;

W dniu 18.11.2022 o 16:02, Patrz napisał:

Awarii uległ alternator.

W związku z tym został wymieniony na nowy (nie regenerowany) i nowy akumulator.

Po wymianie pojawił się problem;

 - Problem polega na tym, że w samochodzie na zimnym i rozgrzanym silniku przy wyłączonych odbiornikach,

    falują obroty biegu jałowego  (560-850 obr) (bez błędów komputera),

 - dopiero po włączeniu dodatkowego obciążenia tj. np. podgrzewania lusterek i włączenie nawiewu,

    obroty się stabilizują (ok.900 obr)  i samochód pracuje idealnie równo.

 

W dniu 18.11.2022 o 18:59, Patrz napisał:

Stary alternator przestał ładować, co się w nim zepsuło dokładnie nie wiem. 

  - Nowy to asp-pl A0278.

Oryginalny akumulator został zamieniony na Centrę future 64AH 600A. 

Obroty jałowe są niewłaściwe i falują,

Wszystko wskazuje, że alternator polskiej produkcji potrzebuje;

   - oryginalnego regulatora napięcia marki Valeo,

   - taki jaki był w starym alternatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, carsik napisał:

Ja bym poszukał w paliwie tzn w jego dawce, czy przypadkiem nie jest go nieco za mało a na biegu jałowym to szalenie ważne. Dobrze byłoby jakbyś dysponował jakąś zewnętrzną sondą szerokopasmową. Pewną rolę może odgrywać przepustnica. Ale tu odczytywanie błędów to nie jest pomysł na ogarnięcie tematu, trzeba podglądać dane z pracy silnika.

 

Zrobilem dziś screeny na zimnym i rozgrzanym silniku. 

 

https://photos.app.goo.gl/7u7a8cHgNQPStPLu6

 

Białe okienko yanosika zimny zaraz po odpaleniu. Żółte po 15km trasy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, nie bardzo mam zaufanie do takich aplikacji a i sposób przedstawiania danych bardzo utrudnia jakąś orientację, ale tak na pierwszy rzut oka to dość niepokojące są korekty długoterminowe na paliwie. Te zegarki są bardzo irytujące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że zawór zmiennych faz nie pracuje prawidłowo - za duże wyprzedzenie zapłonu - powinno oscylować od -0,5 do 2 max 3 stopni a u ciebie od 4,5 - 12 stopni.

Korekta długookresowa na ogromnym minusie (-60 %). To są moje gdybania: sterownik silnika zmniejsza dawkę paliwa bo któryś z wtryskiwaczy leje a w efekcie na pozostałych cylindrach jest zbyt ubogo - druga sonda lambda pokazuje 0,7 V, wg. mnie trochę wysoko. Obejrzał bym świece czy wszystkie tak samo okopcone. 

Jak zauważyłeś nie wszystkie wskaźniki coś pokazują oprócz 0 - skasuj te wskazania. Odczyty sonda O2S1 (pierwsza sonda) daj wskaźnik w postaci wykresu, O2S2 (druga sonda) może być zegarowy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!