Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Krzywo spasowana klapa bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

Ja bylem na wizycie w Aso, gość rozkręcił porobił zdjęcia. Wysłał do Reanult Polska. Przyszła odpowiedź ktorą mi pokazał, dokładnie nie dam cytatu, ale RP nie widzi problemu, nie przewidują napraw ponieważ nie mają zgłoszeń od innych użytkowników. I tak ja dalej jeżdże z taką klapą jaką miałem

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Ale kłamią jak z nut.Na niemieckim forum problem jest szeroko opisany.Aso podejmują się napraw instalując nowe regulowane podnośniki klapy plus oczywiście malowanie zderzaka po obcierce.BTW ciekawe czy meganki z ostatnich miesięcy produkcji mają ten sam problem?

Edytowane przez danyboy1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@danyboy1982: A jakiś konkretny wątek na forum niemieckim o naprawach przez ASO klapy bagażnika. Niestety bardzo słabo znam niemiecki język.

http://www.megane4-forum.de/index.php?thread/233-heckklappen-problem/&pageNo=1

 

Dodano: 24 lis 2016 - 14:14

Ja też poproszę o wątek. U mnie problem narazie nie występuje.

To super że nie masz problemów. Tam piszą że się zaczyna psuć po przejechaniu około 4k km. Podobno przy wyższych prędkościach zderzak się zniekształca i dociska klapę bagażnika. Sprawdź czy nie pojawiają się drobne rysy na zderzaku pod klapą.

Edytowane przez danyboy1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@dannyboy1982: Co daje instalacja nowego podnośnika klapy? Ze zdjęć na forum niemieckim wynika jeszcze, że instalowane są dystanse (odboje, odbojniki) klapy bagażnika, które mają gwint i główkę na tym gwincie, którą kręcąc zwiększa się albo zmniejsza długość całego odbojnika.

 

Ciąg dalszy wątku. Jestem po wizycie w ASO między innymi w sprawie poprawy spasowania klapy bagażnika względem dachu. ASO nie spisało się na medal. Poprawili jak to stwierdzili to co mogli. Trudno się do tego odnieść, ponieważ nie stałem przy nich jak działali. Widać, że manipulowali coś ze śrubami mocującymi klapę, bo zdarty jest z nich lakier. Widać, że jeszcze jest zakres miejsca na manipulację klapą bagażnika. Jest lepiej niż było, ale mogli by się jeszcze postarać:) Jak to stwierdził pan w ASO nie ingerują w konstrukcję samochodu, a to musieliby zrobić chcąc poprawić pasowanie, aby było jak od linijki. Decyzja należy do klienta. W związku z tym, że zagadnienie nie przeszkadza w jeździe temat odkładam do wiosny. Może wtedy zdecyduje się na bardziej radykalne kroki tzn. niech poprawią patafiany tak jak ma kurka wodna być, choćby mieli zawiasy klapy przesuwać czy wizyta w innym ASO:) W między czasie będę śledził ten wątek. Może orientujecie się czy próba regulacji spasowania klapy bagażnika w zakresie odkręcenia śrub mocujących, przesunięcia klapy i ponownego zakręcenia śrub mocujących w innym warsztacie niż ASO powoduje utratę gwarancji czy tego typy sprawy może robić ASO? Wrzucę niedługo kilka zdjęć z pytaniami, ponieważ nasunęło mi się kilka.

 

PS. Przeglądaliście może podobny wątek na niemieckim forum?

Edytowane przez flowgrid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

flowgrid - rozpoczynając ten wątek opisywałem że praktycznie wymienili mi całą klapę, zawias i siłownik i nic nie dało, trzeba wyciąć mocowanie zawiasu z konstrukcji nadwozia i wspawać wyżej :) (odp ASO), malowanie błotnika, dach

powodzenia - już chyba lepiej mieć krzywo, daj znać jak coś zdziałaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów dotyczących mechanizmu mocowania klapy bagażnika. Poniżej znajdują się zdjęcia zawiasów mocujących klapę.

 

Lewy zawias:

thumb_hosting_zdjec_1482093265__img_4533_strzalka.png

 

Prawy zawias:

thumb_hosting_zdjec_1482093322__img_4534_strzalka.png

 

Na zdjęciach czerwonymi strzałkami są zaznaczone śruby mocujące zawiasy. Jak się dobrze przyjrzeć to na zdjęciach wokół tych śrub widoczne są obszary bez lakieru. Podejrzewam, że powstały one w wyniku zmiany położenia zawiasu mocującego klapę bagażnika podczas regulacji w ASO. Obszar bez lakieru jest większy wokół śruby po prawej stronie niż po lewej. Po regulacji prawa strona klapy bagażnika jest fizycznie położona nieco wyżej niż lewa. Widać to dobrze na ułożeniu świateł względem siebie. Wygląda to tak jakby panowie w ASO nie przyłożyli się do końca podczas regulowania skoro prawą stronę udało im się podnieść o kilka milimetrów do góry, a lewą wiele mniej.

 

Moje pytania:

1. Czy tylko śruby mocujące zawiasy są odpowiedzialnie za możliwość regulowania położenia klapy bagażnika?

2. Po poluzowaniu śrub w jakich płaszczyznach można poruszać zawiasami trzymającymi klapę bagażnika? Góra-dół, lewo-prawo?

3. Poluzowanie śrub można wykonywać tylko w ASO czy można robić to we własnym zakresie bez utraty gwarancji?

4. Na czym polega fizycznie regulacja położenia klapy bagażnika, co się dokładnie robi?

 

@Prosto21: Mógłbyś wrzucić zdjęcia zawiasów ze śrubami trzymających klapę bagażnika po regulacji, o której piszesz?

Edytowane przez flowgrid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że możesz sam regulować. :)

Tylko musisz mieć na uwadze, że regulacja na zawiasach ma niewielki wpływ na położenie dolnej krawędzi klapy i licowania linii świateł. Przy regulacji popsujesz linię dachu i spojlera klapy.

Na dolną krawędź klapy, mają wpływ dolne odboje oraz kotwa zamka. Podejrzewam, że w serwisie zrobili co mogli.

Oglądałem MIV w salonie oraz na placu, kurcze faktycznie mają problem z pokrywą bagażnika, praktycznie każde auto.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- odboje są bez regulacji

- zawias można jeszcze przekręcić o parę stopni w lewo lub w prawo

- w ASO regulują położenie kotwy zamka co nie rozwiązuje całego problemu

bagażnik otwiera i zamyka się topornie

- otwory zawiasów są za nisko dlatego nie można dobrze wyregulować (w większości modeli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!