Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylny wahacz - ogromna różnica w cenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Dzisiaj byłem w stacji kontroli pojazdów aby podbić kartę pojazdu. Według diagnosty, mam do wymiany tylną, lewą tuleję wahacza ('cimer blok'?). Wyraźnie wskazał na tył samochodu. Wspominał, że teraz jest bardzo luźna i może uszkodzić koło/oponę.

Rozmawiałem z mechanikiem i mam wrażenie że mnie próbuje oszukać. Nie znam się na mechanice, stąd proszę Was o radę. Według mechanika sama część do wymiany tylnej tulei wahacza kosztuje 600 zł, a wymiana 200 zł. Z tego co widzę po Internecie, to cena jest poniżej 100 zł za część... Argumentował to tym, że tylna tuleja wahacza jest razem z inną częścią, "drążkiem". Czy to prawda? Dodatkowo, czy powinienem wymienić te tuleje na całej osi tylnej, czy wystarczy tylko z lewej strony?

 

Moje auto:

Megane III 2011

1.6 16V, 100 KM (5 biegów)

VIN: VF1BZ1R05453xxxxx

 

Liczę na Waszą pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy tu taką zasadę, że nie podajemy pełnego numeru vin. Pięć ostatnich cyfr wyiksowałem :-)

 

Mam wrażenie, że próbują Cię zrobić w balona. Chodzi prawdopodobnie o silentblok, inaczej tuleja metalowo gumowa. Drążków z tyłu w megane III nie ma, bo są tradycyjne sprężyny. Mechanik się pomylił z konstrukcją belki z meganki sprzed 20lat :-)

Mam taką belkę luzem, mogę podesłać zdjęcie.

 

Te belki są ogólnie dość trwałe, no chyba, że używasz auta do przewozu dużych ciężarów, to wtedy padnie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie wiedziałem o tej zasadzie.

 

Nie wiem czy dobrze Cie rozumiem - z tyłu nie ma silentblocków?

Sugerując się tym: =11f10f35&cat[cmf]=342&cat[cmo]=219f&cat[cve]=77e3&offset=0&sort=1"]link

Widzę, że tylko z przodu one są. Oznacza to że będę musiał całą belkę wymienić?

Co do przebiegu - mam ponad 121 tys. zrobione, aczkolwiek trudno powiedzieć co auto woziło jak nie byłem jego właścicielem.

 

Edit:

=11f220a5&cat[cmf]=342&cat[cmo]=219f&cat[cve]=77e3&cat[art]=8b76a&cat[atg]=1138dee&offset=0&sort=1"]O, tutaj chyba znalazłem na tył.

Edytowane przez abstract
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny wahacz renault w internecie można kupić za 200 zł - kompletny ze sworzniem i tulejami. Nie widzę sensu wymiany samych tulei/sworzni w tym aucie. Wyjątek to RS. A jeśli chodzi o tylną belkę to tuleja oryginał kosztuje w granicach 100 zł. Koniecznie wymieniaj parami (lewą i prawą). Z drugiej strony do 300 tyś km nie powinna być zużyta - chyba że na codzień wozisz w aucie 500 kg i to po dziurach. Żadnych drążków tam nie ma - tylko sprężyna i amortyzator. Co do kosztów robocizny to nie wiem. Co do twojego pytania to z tyłu belka jest osadzona w dwóch tulejach gumowo-metalowych, tzw. silentblockach, i za pomocą nich zamontowana do nadwozia. Z przodu masz klasyczny McPherson z wahaczem trójkątnym w którym też masz dwie tuleje MG - przednią i tylną oraz sworzeń zwrotnicy - ale tak jak mówiłem w tym aucie wahacze są na tyle tanie, że nie ma co sobie głowy zawracać "wciskaniem" nowych tuleji i przykręcaniem sworznia (oryginalnie jest nitowany)

 

Dodano: 24 sie 2016 - 13:07

Mechanik się pomylił z konstrukcją belki z meganki sprzed 20lat

Chodzi ci o belkę z drążkami skrętnymi na łożyskach igiełkowych?? Z tego co się orientuję to była domena grupy PSA a Megane I miał tak jak teraz belkę skrętną.

Edytowane przez olos47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belki z łożyskami igiełkowymi były np. w clio I, a w megankach łożyska były w belkach rurowych. W belkach z drążkami skrętnymi nie było łożysk, były 4 drążki, połączone po środku lornetką.

W megane III jest belka ze zwykłymi sprężynami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za odpowiedzi!

 

A jeśli chodzi o tylną belkę to tuleja oryginał kosztuje w granicach 100 zł.

Rozmawiałem z innym mechanikiem i rzeczywiście to będzie ~100zł za jedną. Nie wiem ile wymiana, będę wiedział w poniedziałek - wyedytuje potem wątek. Dla świętego spokoju wymienię obie z tyłu.

 

Czytałem trochę więcej na temat tych slientblocków, czasem niektórzy wspominają o konieczności zrobienia regulacji geometrii w aucie - przesada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!