Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Wtyczka czarna 32 pin:

image.thumb.png.f86137613b72df15f20f745e7584ea30.png

D1 0.5 AP29 + PO ZAPŁONIE ZABEZPIECZONE BEZPIECZNIKIEM MODUŁU BEZPIECZEŃSTWA SILNIKA
G1 2.0 3FB + WTRYSKU > PRZEKAŹNIK ZABEZPIECZAJĄCY
E2 0.5 38K STEROWANIE WYŁĄCZENIEM KLIMATYZACJI > MODUŁ ELEKTRONICZNY BENZYNA-DIESEL
F2 0.5 3LU + POTENCJOMETRU OBCIĄŻENIA 2
G2 0.75 3LR + POTENCJOMETRU OBCIĄŻENIA 1
H2 0.75 3LS SYGNAŁ + POTENCJOMETRU OBCIĄŻENIA 1
A3 0.5 133C SYGNAŁ CANL TABLICY WSKAŹNIKÓW > CENTRALNY MODUŁ ELEKTRYCZNY
F3 0.5 3LW SYGNAŁ + POTENCJOMETRU OBCIĄŻENIA 2
H3 0.75 3LT - POTENCJOMETRU OBCIĄŻENIA 1
A4 0.5 133B SYGNAŁ CANH TABLICY WSKAŹNIKÓW > CENTRALNY MODUŁ ELEKTRYCZNY
B4 0.5 HK SYGNAŁ DIAGNOSTYKI K
E4 0.5 65A STEROWANIE + ŚWIATEŁ STOP
F4 0.5 3LV - POTENCJOMETRU OBCIĄŻENIA 2

 

Wtyczka brązowa 48 pin:

 

image.thumb.png.19896325f169d06ea7871ad73b2e41b2.png

 

B1 0.5 3GC + CZUJNIKA RECYRKULACJI GAZÓW
C1 0.5 3LQ + CZUJNIKA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA
D1 0.5 3LX + CZUJNIKA CIŚNIENIA PALIWA W SZYNIE
F1 0.5 3DQ - CZUJNIKA SPALANIA STUKOWEGO
G1 0.5 3S SYGNAŁ + CZUJNIKA SPALANIA STUKOWEGO 1 > PRZEDNIEGO
B2 0.5 3EL SYGNAŁ + POTENCJOMETRU RECYRKULACJI GAZÓW
C2 0.5 3LP SYGNAŁ+ CZUJNIKA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA
D2 0.5 3LY SYGNAŁ+ CZUJNIKA CIŚNIENIA PALIWA W SZYNIE
E2 0.5 3CQ SYGNAŁ CZUJNIKA CYLINDRA 1
F2 0.75 3BG SYGNAŁ PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA > CZUJNIK GÓRNEGO MARTWEGO PUNKTU
G2 0.5 3FAB SYGNAŁ + TEMPERATURY PALIWA
H2 0.5 3C SYGNAŁ + CZUJNIKA TEMPERATURY WODY
J2 0.5 3KQ SYGNAŁ TEMPERATURY POWIETRZA
B3 0.5 3JM - ELEKTROZAWORU RECYRKULACJI GAZÓW
C3 0.5 3LN - CZUJNIKA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA
D3 0.5 3LZ - CZUJNIKA CIŚNIENIA PALIWA W SZYNIE
E3 0.5 3PL MASA CZUJNIKA WAŁKA ROZRZĄDU RZĘDU A > B
F3 0.75 3BL SYGNAŁ - PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA > CZUJNIK GÓRNEGO MARTWEGO PUNKTU
G3 0.5 3LD - CZUJNIKA TEMPERATURY PALIWA
H3 0.5 3JK - TEMPERATURY WODY
J3 0.5 3PB - CZUJNIKA TEMPERATURY WODY > POWIETRZA
L3 0.75 3GB STEROWANIE - ELEKTROZAWORU RECYRKULACJI GAZÓW
A4 0.5 3L + WTRYSKIWACZA 1
B4 0.5 3KW STEROWANIE WTRYSKIWACZEM 1
C4 0.5 3LB + WTRYSKIWACZA 3
D4 0.5 3KY STEROWANIE WTRYSKIWACZEM 3
E4 0.5 3LC + WTRYSKIWACZA 4
F4 0.5 3KZ STEROWANIE WTRYSKIWACZEM 4
G4 0.5 3LA + WTRYSKIWACZA 2
H4 0.5 3KX STEROWANIE WTRYSKIWACZEM 2
M4 0.5 3HI STEROWANIE - ELEKTROZAWORU REGULACJI CIŚNIENIA PALIWA

 

Wtyczka szara 32 pin:

image.thumb.png.df54870d46f20bea83e828ef80254934.png

 

ALVEOLE.GIF SECTION.GIF CODELIA.GIF LIBLIA.GIF
B1 0.5 3JN STEROWANIE - PRZEKAŹNIKA ZESPOŁU WENTYLATORA 1
C1 0.5 3KS STEROWANIE PRZEKAŹNIKIEM POMPY ELEKT. WSPOM. > MODUŁ ELEKTRONICZNY
D1 0.5 3JAB STEROWANIE PRZEKAŹNIKA DODATKOWEGO OGRZEWANIA 3
F1 0.5 3AA STEROWANIE - CEWKI PRZEKAŹNIKA BLOKADY WTRYSKU
G1 2.0 ME MASA ELEKTRYCZNA NADWOZIA (GŁÓWNA)
H1 2.0 ME MASA ELEKTRYCZNA NADWOZIA (GŁÓWNA)
A2 0.5 3WU - CZUJNIK WYKRYWANIA WODY W OLEJU NAPĘD.
B2 0.5 3JP STEROWANIE - PRZEKAŹNIKA ZESPOŁU WENTYLATORA 2
C2 0.5 3JA STEROWANIE CEWKI PRZEKAŹNIKA DODATKOWEGO OGRZEWANIA 1
D2 0.5 3JAA STEROWANIE CEWKI PRZEKAŹNIKA DODATKOWEGO OGRZEWANIA 2
F2 0.5 3FF STEROWANIE - PRZEKAŹNIKA GRZANIA WSTĘPNEGO
G2 2.0 3FB + WTRYSKU > PRZEKAŹNIK ZABEZPIECZAJĄCY
H2 2.0 3FB + WTRYSKU > PRZEKAŹNIK ZABEZPIECZAJĄCY
B3 0.5 3WT SYGNAŁ CZUJNIKA WYKRYWANIA WODY W OLEJU NAPĘD.
C3 0.5 38X SYGNAŁ CZUJNIKA CIŚNIENIA GAZU CHŁODZĄCEGO
D3 0.5 3FY SYGNAŁ DIAGNOSTYKI PRZEKAŹNIKA GRZANIA WSTĘPNEGO
E3 0.5 38Z STEROWANIE CYKLU KLIMATYZACJI > MODUŁ ELEKTRONICZNY BENZYNA-DIESEL
G3 0.5 38U KURSOR WŁĄCZNIKA CZASOWEGO
C4 0.5 38Y + CZUJNIKA CIŚNIENIA GAZU CHŁODZĄCEGO
D4 0.5 5A SYGNAŁ + WŁĄCZNIKA PEDAŁU HAMULCA

 

Schemat ideowy:

0203_A3.PDF

Opis urządzeń na schemacie:

opis urządzeń.pdf

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam otóż mój problem wyglada tak: 

jechalem w niedziele trasą, prędkość ok 90km/h nagle było delikatne hukniecie wyskoczył komunikat „injection fault” auto zgasiłem na poboczu, po chwili odpaliłem go normalnie. Odstawiłem auto w spokojne miejsce i zamówiłem taksówkę aby dojechać do pracy. Wróciłem po pracy po auto , przejechałem 3 kilometry i padło, nie chce odpalić nie wiem co się dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Kubi1995 napisał:

- wyskoczył komunikat „ injection fault ”  - auto zgasiłem na poboczu, 

- po chwili odpaliłem go normalnie.

14 godzin temu, Kubi1995 napisał:

Wróciłem po pracy po auto , przejechałem 3 kilometry i padło, nie chce odpalić nie wiem co się dzieje. 

 

 Masz auto ;

   - z 2004 r/ 82 KM,

   - od miesiąca czasu,

Komunikat  „ injection fault ” - wiele rzeczy może być przyczyną,

Proponuje podjechać na clipa celem określenia błędów, bo szereg może być przyczyn;

   1/ wynik słabego paliwa - obecność opiłków metali,

   2/ uszkodzonego wtrysku,

   3/ uszkodzonej pompy wysokiego ciśnienia,

   4/ zapchanego filtra paliwowego - obecność opiłków metali,

   5/ przerwanego obwodu elektrycznego,

   6/ nadpalonej świecy żarowej,

   7/ zaśniedziałych styków ,

   8/ zapchanego egr-u,

   9/ uszkodzony;

         a/ czujnik ciśnienia paliwa,

         b/ regulator ciśnienia paliwa,

         c/ obecność pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Auta po roku 2006 z układem wtryskowym Delphi (  k9k 834 czyli delphi ) wg;

   -  zapewnień firmy reno miały być pozbawione wady łuszczenia bieżni dla tłoczków,

   -  niestety mimo, że megan III /1.5 dci / 90 KM  -  z roku 2012 z pompą Delphi  to wg;

          -  relacji właściciela auta na wtryskach są opiłki metalu,

          -  Ryzyko awarii silnika itp 1.5 dci 

  -  przebieg auta ok; 250.000 km,

         -  tyle też wytrzymywały pompy delphi w megan II do roku 2006.

 
Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!