Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba podejść do tego kompleksowo i zrobić to co zaleciłem ( z pompą wtryskową włącznie ) ,  aby  nie było za późno . Pompa  oleju pasuje . Ciśnienie oleju mierzone jest w magistrali olejowej silnika  a  nie  w  misce olejowej ( uzupełnij  wiedzę ) .

Ciśnienie oleju  mogło wzrosnąć, bo wzrosły obroty silnika, gdyż filtr paliwa był prawdopodobnie  b.zasyfiony i tyle, a  nie  jakieś  teorie niesprawdzone.  Szukaj  szybko  kumatego  mechanika,  bierz  się  do roboty,  przestudiuj  wszystkie  tematy  które Tobie  poleciłem . Temat  jest  o  opiłkach  metalowych  w  układzie  paliwowym . 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dla   zainteresowanych   polecam /przypominam   szczególnie   uwagi   kolegi   okifax   w   temacie ;  injection defaillante , oraz jaka jest różnica w naprawie przy użyciu  części  oryginalnych  a   na   zamiennikach ( Jacek-J129 )

(  4943 wyświetleń )

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie, zacznę od początku. Kupiłem Megi z 1.5 dCi w czerwcu zeszłego roku. Na początku ja to zwykle bywa czynności eksploatacyjne wymienione, mam na myśli rozrząd, panewki, filtry (Purflux) oleje (ELF) itd. Przez pół roku nic się nie działo, eksploatacja samochodu przebiegała podejrzewam tak jak miała czyli prawidłowo. Samochód tankowany na stacjach typu BP, Orlen, Moya, Statoil. Po jakimś czasie zaczęły się problemy z zapalaniem samochodu - żadnych błędów na komputerze, świece żarowe były sprawne.  Zaczęło się cofać paliwo do baku z tego co pamiętam i nie miał paliwa aby zapalić. Sprawa rozwiązana. Po czasie kolejnym problemem okazał się komunikat injection fault przy przyśpieszaniu od około 80 km/h, auto nie traciło mocy przy wyświetlaniu problemu. Po jakimś czasie wracając do domu po przejechaniu może 15km a 2km od domu zaczęło się najgorsze. Auto od razu osłabło na lewym pasie, kontrolka stopu wraz z serwisem z tego co pamiętam oraz injection fault. Kłęby dymu widziałem za sobą, mimo to musiałem dojechać tym pod dom. Auto bez mocy totalnie ale dojechał, aż w końcu zgasło na podjeździe. Na ciepłym silniku już go nie zapaliłem. Po nocy zapalił za którymś razem z kolei. Więc lina i auto pod garaż, aby zdiagnozować usterki. Okazała się pompa przyczyną wraz z wtryskiwaczami. Więc wymiana wtryskiwaczy, pompy sprawnej sprawdzonej przez serwis, przewodów paliwa itd. Dodatkowo musiała zostać zmieniona uszczelka pod głowicą przy demontażu głowicy w celu wybicia końcówki wtryskiwacza chyba pierwszego od strony rozrządu. Po zdjęciu głowicy zastajemy widok wypalonego tłoka pierwszego od rozrządu. Więc dalej części, 4 tłoki, nowe pierścienie na wszystkie cylindry. W cholerę roboty. Po złożeniu zamontowana od razu turbosprężarka bez żadnego luzu wzdłużnego i bez poprzecznych. Dobra, pierwsza próba odpalenia - super silnik chodzi cichutko, nie kopci normalnie rewelacja, jednak do czasu. Dopóki silnik nie osiągnie 65'C odpali bez problemu, każdy stopień wyżej jest coraz gorzej zaczyna coraz bardziej kopcić oraz przestaje odpalać a w dodatku potrafi zgasnąć na światłach i nie odpalić dopóki nie wystygnie. Zauważyłem również że jak nie będzie schodzić z obrotów to będzie ok, nie dusi się, nie szarpie nawet przy 90'C a wystarczy że się zatrzymam to najprawdopodobniej nie ruszę. W dodatku turbo po przejeździe może 80km poszło w piz*u. Mamy dość tego silnika i użerania się z nim. Decyzja w naszym przypadku zapadła. Koniec inwestowania bez końca w ten silnik i jego osprzęt który jest na Delphim. Z racji że tata porusza się codziennie Laguną 2 z 1.9 dCi 100KM ze skrzynią 6 biegową, przez prawie 6 lat bez grubszych inwestycji w silnik zapadła kolejna decyzja że szukamy dawcy. A więc i mamy Megane 2 2004 1.9 dCi 120KM, 90k mil to jest około 150k km przebiegu potwierdzone przez przeglądu serwisowe Renault, i różne inne dokumenty ze stacji diagnostycznych, serwisów itd. W dodatku jest wyrejestrowana więc mogę zrobić z nią co chce. Przekładamy silnik wraz z osprzętem oraz to co lepsze z wyposażenia jak się będzie dało do mnie i mam nadzieję że zapomnę o tych problemach.

PS Ktoś może pomyśleć że mogłem sprzedać to co mam i kupić inne, ale w ciągu ostatniego roku, mam zamontowane całe kompletnie nowe zawieszenie z produktów z średnio-wyższej półki (KYB, TRW itd). W dodatku hamulce na których również nie było oszczędzane. Z dodatkowych rzeczy które mi się podobały to jest między innymi obniżona, przyciemnione szyby, wygłuszone drzwi, przerobiony wydech końcowy na dwie rurki ze zderzakiem z RS i różnego rodzaju rzeczy których mógłbym jeszcze trochę wypisać.

W dodatku kupno kolejnego samochodu to oczywiście kolejne inwestowanie w samochód nie tylko pod siebie ale i rzeczy eksploatacyjne typu: rozrząd, filtry, hamulce, być może zawieszenie itd, a podejrzewam że samochodu z podobnego rocznika, podobnie wyposażonego nie znajdę za kwotę Megi czyli powiedzmy do 9k. Samochody typu Punto, Seicenta mnie nie interesują

Dziękuje za pomoc Wszystkim którzy próbowali mi pomóc z tym silnikiem czyli K9K 722 (60kW 82KM) a ja osobiście przestrzegam przed wyborem tego silnika jak się tylko da. Pozdrawiam

 

EDIT: W starej pompie stwierdzono opiłki, to było pewne, silnik na liczniku miał rzeczywiście  220k ale ile rzeczywiście to nie wiem. Kupiony od osoby prywatnej z Zawiercia. Podpowiedzi @Andrzej-2010 oraz innych wiem że były ale przede wszystkim twoje @Andrzej-2010 wszystkie sprowadzały się do kupna nowych wtryskiwaczy i nowej pompy badź regenerowanej co skutkowało ogromną ilością pieniędzy które musiałbym wpakować w ten silnik. Mimo że zmarnowałem ich trochę silnik i tak nie chodzi jak powinien, więc tak jak napisałem wyżej zapadała już decyzja i zostały podjęte już te kroki

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem już dawno po zmianie silnika, silnik suchutki nic nie cieknie. Turbosprężarka fajnie działa, 120 koni przy tej masie już sobie całkiem dobrze radzi.  W dodatku skrzynia 6 biegowa zdecydowanie na plus. Odpukać ale nic się nie dzieje z silnikiem i aby tak pozostało jak najdłużej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Olej 2T lany do paliwa w stosunku 1:200 poprawia smarność paliwa, a tym samym przedłuża życie  pompy wtryskowej

i wtryskiwaczy.

Zobacz uwagi kolegi szupi w temacie ;  Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Od VII/2006 r  w 1,5 dci zastosowano pompy oleju o zwiększonej wydajności dające o ok.1,0 bar większe ciśnienia na biegu jałowym.

Warto w swoich autach wymienić pompę olejową na mocniejszą i pewniejszą a panewki będą miały zdecydowanie lepsze warunki pracy.

Pompy te pasują bez żadnych dodatkowych przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szerszen 

Zrobiłeś porządek z wtryskami, pompą oleju i panewkami .

Należy zainteresować się pompą wtryskową, głównym sprawcą opiłków metali w paliwie.

Może używka z mało jeżdżonego rozbitka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompę wymieniłem prewencyjnie , kupiłem nową (tak , nową nie używana) 

stara przy 300 000km nie opiłowała

ogólnie kupiłem auto w cenie złomu jeżdżące odpalające 

więc zakup nowych wtryskiwaczy , pompy cr , czy pompy oleju , panewek itp dalej jest poniżej ceny rynkowej 

następne w kolejce jest turbo i może remont silnika prewencyjny :) choć ma 31~33 bary 

jedynie nie jestem zadowolony ze spalania myślałem że mniej to nie będzie paliło 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja b.dobra , ( 28 - 32 bar ).

Turbina jest ze stałą geometrią i jest b.trwała. 

Zwróć szczególną uwagę na ;

 - magistralę olejową turbiny ( wymiana ),

 - zawór odmy olejowej,

 - stosuj markowe filtry ; mann, knecht, purflux,

- olej markowy  5W40 np; Valvoline Synpower 5W40, wymiana co 10.000 do 12.000 km,

- skontroluj koniecznie luzy zaworowe,

- wymień rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!