Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, POWOLNIAK napisał:

Na razie pompa ogarnięta ;)

Co do wtrysków to są do kupienia razem z przewodami i płytką , ktoś kupował jakieś opinie ???/

Regeneracja pompy wtryskowej oraz wtryskiwaczy ;

   -  tylko na częściach oryginalnych,

   -  zamienniki się nie sprawdzają, 

Pokaż tą ofertę kupna wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 Wtryski kupione nowe wraz z przewodami oraz płytką 

Montując nowe wtryski , wystarczy tylko zakodować ( wklepać nr z obudowy wtrysku do kompa )  ????? (ktoś pisał o kolejności montażu oraz kodowaniu wtrysków )

Czy mam uaktualnić soft z płytki ???

Planuję zrobić obejście z przelewów wtrysków tak jak było opisane tutaj na forum :) 

Olej 2T planuję stosować  tylko który kupić ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj wtryski, bez kodowania też odpali. Jak będzie w porządku to wpiszesz numery wtryskiwaczy do sterownika silnika. Wtryskiwacz numer 1 jest od strony koła zamachowego. O jakiej płytce piszesz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ zrobiłeś duży wysiłek finansowy, to warto profilaktycznie;

  1/ wymienić panewki korbowodowe,

  2/ wymienić pompę oleju o zwiększonej wydajności ( wprowadzonej do sprzedaży od 2006 roku )

       a/ dają ok.1 bar większe ciśnienia oleju na biegu jałowym, przez co panewki będą miały

            zdecydowanie lepsze warunki pracy,

       b/ pompy te pasują bez żadnych dodatkowych przeróbek,

 3/ Warto dokładnie skontrolować ( przy wymianie rozrządu ) stan koła pasowego wału

       z amortyzatorem drgań skrętnych, ( oryginał lub z wyższej półki ),

      a/ Przeważnie wytrzymuje ok ; 200.000 km przebiegu, a może narobić bigosu w kwestii paska rozrządu,

 4/ Dla aut bez fapa olej 2T to ; Orlen oil 2T semisynthetic w czerwonym opakowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa

"jak będzie w porządku " ?????:51_scream: jak będzie chodził jak traktor to odrazy gaszę i wpisuję kody, lub gdy nie będzie chciał odpalić :) 

płytka  CD REPROG była dołączona do wtrysków  stąd  mój wniosek że to soft jeżeli się mylę to mnie poprawcie 

Mam jeszcze pytanko w sprawie obejścia z przelewów wtrysków .

Przewód zasilający  bak --> filtr ma wymiar wew 8 mm natomiast powrót filtr --> bak jest mniejszy 6 mm  czy dając wszędzie przewód z wymiarem wew 8 mm zda to egzamin ?? ( wszystkie króćce : pływak pompa filtr mają wym 8 mm, wtryski i zaślepienie pompy 4 mm)

Andrzej

pompa oleju około 200 zł

łańcuch 60 zł

panewki w razie W około 200 zł

uszczelka itd, itd.....

i jeszcze muszę kupić moduł chłodzący koszt od 600 do 800 zł oraz sprawdzić/nabić klimę

Na razie chcę go uruchomić , i tak olej który teraz wleję za miesiąc góra 2 będę wymieniał ( taka forma płukanki silnika ) wtedy profilaktycznie zajrzę do panewek , poza tym muszę znać kolejność oraz momenty.

Przypomnę że auto prawie 4 lata stało nie odpalane.

Koło z amortyzatorem drgań było wizualnie sprawdzane, guma nie popękana 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, POWOLNIAK napisał:

jak będzie chodził jak traktor to odrazy gaszę i wpisuję kody, lub gdy nie będzie chciał odpalić 

Kody mają niewiele wspólnego z pracą jak "traktor" a do odpalenia praktycznie nic. 

1 godzinę temu, POWOLNIAK napisał:

powrót filtr --> bak jest mniejszy 6 mm 

Kup trójnik 6 mm i po problemie. Po co zmieniać na 8 mm. Ale średnica przewodów i tak nie ma żadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Auto odpaliło bez plaka i innych pierdół ,z tyłu kupa dymu białego śmierdzącego nie spaloną ropą, kontrolka serwis się świeciła  , zakodowałem wtryski dalej kupa dymu ale już kontrolka się nie świeci :) 

Nie posiadam Clipa ani klona clipa tylko maxiecu, wyskoczyły 2 błędy:

P0340-obwód czujnika "A" położenia wałka rozrządu ( rząd 1 lub pojedynczy czujnik )

DF116  permanentny- obwód czujnika wału rozrządu, brak sygnału

Które to czujniki ????

 

Fakt trochę topornie pracował silnik, najbardziej mnie zirytowały nowe przewody wys. ciśnienia idealnie ułożone we wtryski dokręcone z odpowiednią siłą a i tak pociło się :mad::mad: jutro nad nimi popracuję .

 

Zawór ERG wyczyściłem , czy trzeba go teraz  " zaadoptować " i czy ogólnie  gdyby był uszkodzony może mieć coś wspólnego z tą chmurą białego dymu

Pozdrawiam  :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, POWOLNIAK napisał:

P0340  - obwód czujnika "A" położenia wałka rozrządu ( rząd 1 lub pojedynczy czujnik )

DF116  permanentny -  obwód czujnika wału rozrządu, brak sygnału

Proponuje ;

1/ W pierwszym kroku sprawdzić ;

        -  czystość części pomiarowych czujników położenia wału i wałka rozrządu,

        -  przeczyścić styki czujników ( Kontakt 60 ), ecu, egr, 

2/ W drugim kroku ; 

      Kontrola synchronizacji  między wałem korbowym a wałkiem rozrządu;

       -   kontrola ustawienia prawidłowości rozrządu,

      -   konieczność ustawianie rozrządu na blokadach,

3/ W trzecim kroku ;

     Mechanik prawdopodobnie włożył pompę paliwową jak mu pasowało ;

       -   zablokował tylko wał i wałek za pomocą blokady ,

       -   a koło na pompie ustawił tak jak mu było wygodnie,

12 godzin temu, POWOLNIAK napisał:

 Zawór ERG wyczyściłem , czy trzeba go teraz  " zaadoptować " 

 i czy ogólnie  gdyby był uszkodzony może mieć coś wspólnego z tą chmurą białego dymu

4/Jedne trzeba a inne nie,

5/ Zawór egr może mieć dużo wspólnego z chmurą białego dymu,

     Uszkodzony/zablokowany egr wpływa na błędy;

       A/ Czujnika ciśnienia doładowania, a ten na ;

               -  czujnik ciśnienia paliwa,

               -  czujnik regulacji wydatku paliwa, ( ciśnienia wtrysku ),

               -  decyduje o mocy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

       B/ Jak któraś świeca żarowa nie dogrzewa to ;

               -   silnik ciężko odpala ,

              -    puszcza biały dym,

              -    pracuje nierówno.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika położenia wałka rozrządu to sprawdź czy pompa wtryskowe ustawiona jest na znaki. Koło pompy ma nadlew który współpracuje z czujnikiem wałka rozrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Stare czujniki przed odpaleniem były czyszczone , wszystkie styki spryskane ( kontakt) oraz wyczyszczone ,teraz zamontowane nowe czujniki  i nadal występują te błędy.

Rozrząd sprawdzony w pierwszej kolejności wał opiera się o blokadę ( blokada długości 6,9 cm ) potem blokada wałka rozrządu idealnie wchodzi , odległość między znakami na pompie WC a kołem wałka rozrządu  ( 19 ) tak jak na pasku są znaki.

Znak na pompie WC prawie naprzeciwko śruby montażowej.

Pompa jest nowa i na wałku jest PIN więc nie miałem możliwości zamontowania koła w inny sposób , koło przed montażem było wyczyszczone .

Co teraz sprawdzić????? inne czujniki ,  ciągłość wiązki????ale jak żeby czegoś nie spalić

Dodam że auto odpala od pierwszego, obroty nie falują utrzymują się na poziomie 800 ,świeci się kontrolka srewis oraz poduszki .

Co do kontrolki poduszki to muszę zajrzeć pod siedzenie pasażera i sprawdzić kostkę.

Ciśnienie na pompie jest mniejsze o 0,2 od zadanego 

Istnieje jakiś sposób na uszczelnienie połączenia przewód-wtrysk bo tam nadal się poci i już brak mi pomysłów :(

Klimatyzacji nie uruchamiałem bo podejrzewam że brak jest czynnika i nie chcę zatrzeć sprężarki 

Świece żarowe nowe

Parametry:

obroty: 805

tem. płynu 92,8 ciśnienie 0,2 BAR

napięcie aku 14,28

ciśnienie na rampie 229,8 zadane 230

tem. powietrza zasysanego 40, tem zew 40

tem. paliwa 34

ciśnienie atmosferyczne 982 , ciśnienie w kolektorze ssącym 985

 Nastawnik kata wyprzedzenia wtrysku° /Volt -1

wyliczona masa powietrza 254 mg/cp

przepływ paliwa 1,89 mg/cp

otwarcie EGR % 17,91 zadane otwarcie % 18,6

położenie zaworu recyrkulacji spalin 1,764 V

czujnik temp. powietrza zasysanego 1,901 V

czujnik ciśnienia paliwa 1,039 V

czujnik 1 położenia pedału przyśpieszenia o,73 V , czujnik 2   0,314 V

 

reszta parametrów jest opisana ( wyłączone lub włączone , 0, brak wsparcia z strony samochodu, bez opisu wartości )

IMG_20190715_182450.jpg

IMG_20190715_175407.jpg

Edytowane przez POWOLNIAK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, POWOLNIAK napisał:

Rozrząd sprawdzony :

 w pierwszej kolejności wał opiera się o blokadę ( blokada długości 6,9 cm )

potem blokada wałka rozrządu idealnie wchodzi ,

odległość między znakami na pompie WC a kołem wałka rozrządu  ( 19 ) tak jak na pasku są znaki.

1/Na dolnym kole zębatym wału korbowego nie ma klina i przy wymianie rozrządu ;

      - trzeci znak na pasku, musi zgadzać się ze znakiem na tym kole,  ( zobacz YT ),

      - napinacz paska musi być właściwie napięty/ustawiony,

2/ Wypnij wtyczkę egr-u,

      - sprawdź łącza,

      - sprawdź czy błędy znikną???

3/  Najkorzystniej, to należałoby podpiąć oscyloskop do sterownika ,
      - jeśli sygnał wchodzący do sterownika będzie OK a błąd dalej będzie, to możliwe, że sterownik do naprawy,

     - nie może być żadnej przerwy w obrazie, na żadnych obrotach, obraz ma być ciągły i stabilny.

CPW.thumb.png.08dc31633044046a1c9d487df944e681.png

4/ Gdy czujnik położenia wałka jest nie sprawny, to ;

      -   świeci się kontrolka silnika i serwis,

      -   silnik nie ma pełnej mocy ,

      -   zużywa więcej paliwa ,

      -   sterownik pracuje w trybie awaryjnym,

      -   niektórzy tak jeżdżą.


 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie paliwa jak i pozostałe parametry są prawidłowe. Czujnik położenia wałka rozrządu bierze udział tylko w momencie rozruchu silnika, określa który cylinder jest w fazie sprężania. Później nie bierze udziału w pracy silnika ale jego obwód jest pod kontrolą i musi być sprawny. Zastanawiający jest bardzo niski wydatek paliwa.1,89 mg/cp. Ta wartość powinna oscylować między 4,5 a 5,5 mg/cp. Rozrząd masz ustawiony prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aniewa napisał:

Zastanawiający jest bardzo niski wydatek paliwa.1,89 mg/cp.

Ta wartość powinna oscylować między 4,5 a 5,5 mg/cp. R

Filtr paliwa na pewno wymieniony?

Zadbać o brak pęcherzy powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Filtr paliwa wymieniony na nowy firmy DELPHI   [  HDF 907        A1JM  ]

Pęcherze powietrza są tylko 2 ,ale nie zmieniają swojego położenia ani rozmiarów ( podczas pracy silnika )

Przewody paliwowe musiałem puścić nad łapą silnika ponieważ nie mieszczą się w oryginalnym miejscu

Jeżeli ktoś ma schemat elektryki komory silnika ( a nawet całej elektryki ) oraz rozpiskę pinów ecu i mógłby udostępnić byłoby super :)

RENAULT kangoo 1,5 dci z 2005 r

vin VF1KCR7BF32960251

nr silnika K9KA704D925012

Pozdrawiam

 

 

pp.jpg

ecu kangoo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!