Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault kończy produkcję silników diesla ?


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj na przeglądzie w ASO dowiedziałem się, że Renault przeprasza się z 2.0dci. Ma być wkrótce w talizmanie;-) wreszcie jakiś rozsądny silnik w tym samochodzie. VW (przepraszam seat) też zamiast małego pyrtka daje 2.0 diesla o obniżonej do 110 koni mocy. Myślę, że widmo testów spalania w rzeczywistym ruchu zamiast hamowani zacznie na producentach wymuszać rozsadniejsze silniki. Turbo to na hanowni się sprawdza;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że się obudzili w końcu, Talisman z silnikiem 1.6 dCi 160 KM to żaden szał jak na samochód klasy średniej. Konkurencyjny Passat 2.0 TDI 240 KM ma czym się pochwalić na drodze. W związku z tym możliwe że z tego powodu wraca silnik 2.0 dCi, miejmy nadzieję że o mocy 180-200 KM, ale już z dodatkiem AdBlue (1.6 dCi nie wymaga).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90KM z silnika trzycylindrowego 0.9 TCE w Renault Captur...poczciwe Seicento przy takiej pojemności miało niecałe 40KM. Ile taki silnik wytrzyma?

Kiedyś wolnossący diesel 1,6 miał niecałe 50KM, dzisiejszy 1,6dci twinturbo ma 200KM, 4 razy więcej i ile taki silnik wytrzyma ?

Patrząc na ewolucję takiego diesla 1,6, to dziś 0,9TCe pewien mieć nie 90KM, a 160KM i 2,0TCe 560KM :)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak taki silnik wytrzyma tylko 300 tys km, to przy zmniejszonym apetycie na paliwo (czy oszczędnościach) to i tak się to opłaca niż mieć silnik co pali np.1 litr więcej paliwa na 100km, co przy przebiegu rzędu 300 tys km da oszczędność około 12 tys na tym przebiegu, a to wystarczy na pewno na solidny remont tego silnika, jakby naprawdę się zepsuł.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mit o dieslach już dawno upadł, dobry to był stary wolnossący 1.9 tdi albo 1.9 citroen, już od kilku osób słyszałem nigdy więcej.

Wszyscy mówią na początku o super ekonomii, elastyczności, a jak spytasz czemu sprzedajesz to eee turbina się zbliża, olej żłopie, kopci i milion innych.

Cena zakupu też jest wyższa niż benzyniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i właśnie dzięki takim opiniom można tanio kupić używaną TeRenówkę z dci.

Moja Megi już ma ponad 260 tys km przebiegu, nic nie dymi, w trasie pali poniżej 4 litrów ON/100 km, badania techniczne przechodzą za pierwszym razem.

A wszystko to dzięki tym stereotypom, tak właściwie to lubię wszystkich tych, co opowiadają takie bzdury, bo dzięki nim mogę kupić tanio auto.

Ja swoją sprzedam za 2 lata, będzie miała wtedy może ponad 300 tys km przebiegu, wcale nie dla tego że będą z nią problemy (mam nadzieję że nie), tylko że będę miał okazję kupić kolejną Megi dci po zaniżonej cenie. :)

 

I jeszcze dodam, że mam kontakt z osobą, co jeździ megane 2 dci z 2005 roku, którą kiedyś jeździłem.

Auto ma ponad 380 tys przebiegu i śmiga.

Ciekaw jestem która megana z wysilonymi silnikami 1.2 wytrzyma taki przebieg.

No, ale na to trzeba poczekać z 8-10 lat.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom - myślę że mógłbyś się zdziwić jakbyśmy sprawdzili czy więcej oleju żłopie Twoje tce czy moje dci...

i zgadzam się z przedmówcą - powtarzasz "nowe stereotypy"

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No możemy się sprawdzić, problem brania w TCe dotyczy jakiegoś 0,0000001% wyprodukowanych i teraz to ty walisz stereotypem.

Ja bym używanego disla w życiu nie kupił, wystarczy wejść do działu diesla jakie to super silniki.

Grunt to być zadowolonym z tego co się ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stereotyp to właśnie nowy powstaje gdy piszecie wyżyłowany 1,2TCe.

Przypomnę, że wolnossacy 1,5D miał niecałe 50KM, dzisiejszy 1,5dci ma 110KM, co daje 120% przyrostu mocy.

Wolnossący benzyniak 1,2i z 2013r. miał 85KM, dzisiejszy 1,2TCe ma 130KM co daje 53% przyrostu mocy.

Więc co tu jest bardziej wyżyłowane pytam ? :-)

 

Na Węgrzech maniacy renówkowi zmodyfikowali 1,4TCe zakładając turbo od diesla, większy intercooler, wykręcając 248KM i tu można by ewentualnie powiedzieć wyżyłowali, bo to 150% więcej jak wolnossącym 1,4 16V :-)

Downsizing w benzynach to dopiero początek i wszystko w rękach wytrzymałości materiału i nowych technologii.

U mnie turbo w 1,4TCe 162KM dmucha zaledwie 0,6 bara w dieslach dwu i trzy krotnie więcej.

Wyżyłowaneee ? :-)

 

W autach "poflotowych" 1,2TCe miały nahulane po 330kkm wszystkie jeździły, nie dymiły i jeszcze dobrze się sprzedały, wiadomo jak ludzie jeżdżą służbowymi autami, pedał w podłogę i jazda.

 

Jakie auto podjeżdża pod 30cm krawężnik - służboweee :-)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman podpisuję się pod Twoją opinią. Ponadto weźmy pod uwagę, że dziś nie kupuje się auta na całe życie jak to miało miejsce za komuny kiedy nasi rodzice czy dziadkowie kupowali nie tylko pierwszy ale być może ostatni samochód, więc ja zbytnio nie przejmuje się ile to "wyżyłowane" auto zrobi 200 czy 400 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, mój Tata Meganką I 1,4 16V od 2002r. od nowości zrobił 43kkm i raz zrobił rozrząd, wujek Meganką II 1,5dci 2004r od nowości zrobił 70kkm przy 50kkm padły panewki na korbowodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No możemy się sprawdzić, problem brania w TCe dotyczy jakiegoś 0,0000001% wyprodukowanych i teraz to ty walisz stereotypem.

Ja bym używanego disla w życiu nie kupił, wystarczy wejść do działu diesla jakie to super silniki.

Grunt to być zadowolonym z tego co się ma.

 

w takim razie wg moich obliczeń użytkownik z forum darekgt został jednym na miliard użytkowników TCE któremu bierze olej :)

 

zgodze się z jednym - grunt to być zadowolony z tego co się ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcisnę swoje trzy grosze w temacie, ale w trochę innym ujęciu niż opisane we wcześniejszych postach. W rodzinie właśnie się pojawił Scenic III Bose właśnie z silnikiem diesla. Kupił go mój tata, który kiedyś miał jednego diesla (Peugeot 307 2.0 Hdi) i bardzo się z nim pogniewał (powiedział, że już nigdy nie kupi diesla ;)). Od tamtej pory miał jeszcze dwa benzynowe auta i był bardzo zadowolony. Pytanie zatem dlaczego kupił diesla? Odpowiedź jest prosta, Renault nie ma w swojej ofercie porządnych (czytaj mocnych) benzyn (nie liczę wersji GT i RS). Tata raz w roku jeździ przez 4 tygodnie przyczepą campingową po Europie (około 5000 km).

 

Teraz podam porównanie dwóch najmocniejszych silników ze stajni Renault montowanych w Scenic III o tej samem mocy i kolosalnie różnym momencie obrotowym, a więc:

 

- 1.2 Tce 130 KM z 205 nM dostępnych przy 2000 obrotów;

- 1.6 dCi 130 KM z 320 nM (56% więcej!) dostępnych przy 1750 obrotów;

 

Także czy się diesla lubi czy się nie lubi, czy pali dużo czy mało, czy się psuje czy się nie psuje to w pewnych sytuacjach silnik benzynowy od Renault niema szans.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda ostatnie mocne Sceniki skończyły się w 2008r z rewelacyjnym i niezawodnym pod każdym względem 2,0T 170KM, jednak jest światełko w tunelu, gdyż w Sceniku IV ma być 1,6TCe 160KM i 200KM :-)

Szkoda, że w dieslach Nm owszem są, ale przez krótką chwilę z tond odczuwalny nagły "kop" i dalej cisza. Ja nie zamienił bym 1,4TCe na 2,0dci choć to udany silnik w kooperacji z Nissanem tak jak 1,4TCe :-)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ok, brakuje mocnej benzyny czy disla, tylko ludzie kto to u nas kupi?.

Cena od razu idzie o jakieś 10-30%, bo to i wyposażenie lepsze musi być.

Gość w salonie mi mówi, że pierwsze pytanie klienta jest, ile to pali, drugie czy da to się przerobić na gaz, trzecie ile dostanie rabatu.

To jest jakieś uzupełnienie rynku, uważam że obecne w ofercie 1.2 benzyniaki czy dizle 1.5, to jest optymalne wstrzelenie się w rynek.

Polski rynek ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!