Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z ogrzewaniem, po ustawieniu klimy po stronie kierowcy i pasażera na pozycje hi to od strony kierowcy, na niskim biegu, leci ciepłe powietrze ale nie gorące a po stronie pasażera tylko zimne i zastanawiam się co to może być Klapy się zastały przez wakacje, termostat się zepsuł?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jestem po wymianie nagrzewnicy, ogrzewanie wróciło aż do dziś kiedy spadła temperatura poniżej zera. Od strony kierowcy leci gorące powietrze a od strony pasażera chłodniejsze i z mniejszą mocą. Moje pytanie czy tam są dwa silniki do nawiewów czy jest jakaś klapa która to reguluje? może ktoś miał taki problem? a może za mało czynnika w układzie klimy i coś komputer wariuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno go wymieniali razem z nagrzewnicą dwa tygodnie temu.

 

Dodano: 19 paź 2016 - 16:16

Witam, dalej jest problem z ogrzewaniem ale sytuacja wygląda tak jeśli klimatronik jest wyłączony i ustawi się ogrzewanie na Hi leci gorące powietrze, jeśli zostanie włączony climatronik od razu zaczyna lecieć chłodne powietrze pomimo ustawienia pozycji HI. Ktoś ma może jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, z lewej strony leci cieplejsze powietrze, z prawej chłodniejsze przy takim samym ustawieniu temperatury, bez znaczeniu czy z klimą czy bez. Na 9 listopada jestem umówiony w aso

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy udało się Wam rozwiązać problem?

Ja mam dokładnie to samo, z tym, że mam klimatyzację manualną (ale bez klimy też jest ten problem).

Osłonka (dekielek) przy filtrze kabinowym jest, od strony kierowcy leci ciepłe powietrze, a od strony pasażera bardzo zimne, czynnik klimy wymieniany miesiąc temu, filtr kabinowy też.

Czy mogę jakoś sam sprawdzić ten mieszacz powietrza? Jak się do niego dostać, co zdjąć oprócz schowka?

Widzę te dwa silniki obok filtra kabinowego, które przy kręceniu gałką od regulacji temperatury, obracają taki jakby wystający (odsłonięty) wałek (rolkę), jednak są one na tyle zabudowane, że nie widać żadnych łopatek od mieszacza (poza tymi od zmiany nawiewu - szyba, nogi, środek).

Może ktoś może podpowiedzieć, pomoc?

Edytowane przez jgoluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mogę napisać tyle, że u mnie skończyło się ma wyjęciu kokpitu i wymianie tego całego zespołu ogrzewania. Na początku pomogło, ale wczoraj zauważyłem, że znowu gorzej grzeje po stronie pasażera. Kiedy przestało działać nie wiem ponieważ fotel pasażera jest zazwyczaj pusty. W poniedziałek jadę sprawdzić ile mam czynnika w układzie chłodzenia po wymianie na pewno była klima nabita dobrze. Może trochę czynnika uciekło i od tego to. Może ktoś wie gdzie są jakieś czujniki temperatury to niech napisze może on jest walnięty. Wydaje mi się, że jak się auto nagrzewa to wieje z jednej i drugiej strony tak samo a dopiero po pewnym czasie jak się zrobi cieplej w aucie strona pasażera przestaje grzać. Ręce opadają kupę kasy wydane a i tak nie działa.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez cichy.waw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cichy.waw, jak wyniki pomiaru czynnika klimatyzacji? Jakieś nowości w temacie?

Napisałem Ci też PW, żeby zbytnio wątku nie zaśmiecać.

 

 

edit:

W moim przypadku okazało się, że nagrzewnica była z jednej strony mocno zaszlamiona.

Nie wiem czym to mogło być spowodowane.

Edytowane przez jgoluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię nieco wątek.
Sugestią mechanika, że mam zaszlamioną nagrzewnicę, wymieniłem ją jakoś w lutym 2018.
Czytając wiele wątków na forum, po zalaniu płynu odpowietrzyłem układ.

Bo godzinnej batalii z nawiewu pasażera leciało ciepłe powietrze.

Do czasu...

W niecały miesiąc znów wszytko wróciło do "normy" czyli braku ogrzewania od strony pasażera.
Jednak z braku czasu, jazdy głównie "samemu" i szybkiego nadejścia wiosny, odłożyłem temat.
Teraz znów wraca - z tą różnicą, że jakbym się nie starał, to układu nie mogę poprawnie odpowietrzyć, tzn sprawić aby leciało ciepłe powietrze.

Chyba ostatnie rozwiązanie, które mi zostało, to spróbować odpowietrzyć układ przy podniesionej lewej części auta, tak aby "bąbel" powietrza w chłodnicy skierować ku rurkom i się go pozbyć - w taki też sposób odpowietrzałem auto pierwszym razem.

Jest jeszcze natomiast jedna rzecz, która nie daje mi spokoju, a której dotychczas nie zauważyłem.
Mianowicie...

Już po procesie odpowietrzania, siedząc w środku auta (ale jeszcze z otwartą maską), żauważeyłem a w zasadzie usłyszałem, że dodając lekko gazu, 1,5-2k obrotów wystepuje taki dziwny "syk" powietrza, tak jakby gdzieś zasysało bądź upuszczało powietrze, coś prawie jak blow-off, tyle że przy dodawaniu gazu na takich niskich obrotach.

Dodam jeszcze, że jak chcaiłem to zweryfikować po... nie wiem po przejechaniu z 5-10km już tego objawu nie było.

 

Czy ktoś się kiedyś z czymś takim spotkał?
Co to może być?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jgoluch napisał:

W niecały miesiąc znów wszytko wróciło do "normy" czyli braku ogrzewania od strony pasażera.

Tu pokusiłbym się jeszcze o podpięcie clipa w module klimatronika. Są tam 4 interesujące nas pola. 2 dot. ogrzewania lewej strony i 2 prawej. Chodzi mi o pola "zadana wartość" i aktualna wartość" czy jakoś tak się to nazywa. Zmienia je komputer w zależności od ustawienia temp. na wyświetlaczu i są podawane od 0 do 100 (chyba %). Niekoniecznie wartość aktualna bedzie odpowiadać zadanej bo np. może klapka lub silniczek szwankować i nie umieć ustawić zadanej wartości. Jeżeli tu będzie wszystko ok to... nie wiem ;d ale prawdopodobnie przypadłośc reno tzn zasilanie od str kierowcy a powrót od pasażera = większość ciepła odbiera strona kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎27‎.‎11‎.‎2018 o 22:57, onomatopeja napisał:

Tu pokusiłbym się jeszcze o podpięcie clipa w module klimatronika. 

 

Przepraszam, nie dodałem tego w ostatnim poście.
U mnie klima jest manualna - na pokrętła.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
OK, poprawiłem

Edytowane przez jgoluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to za bardzo nie ma co szukać jeden mieszalnik na obie strony, skoro nagrzewnicę wymieniłeś to albo znów się przytkała albo poprostu TTTM nawet w automacie wystepuje słabsze grzanie z strony pasażera w tym że w automacie to idzie podregulować dając wyższą temp na pasażera niż na kierowcę i się wyrównuje. Nie próbowałem jeździć z obu stron na ustawieniu HI i sprawdzać czy z obu stron będzie tak samo gorące powietrze.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!