Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po regeneracji pompy i wtrysków nie odpala


Gwizdek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie jak w temacie oddałem pompe i wtryski do regeneracji. Po założeniu całego osprzętu ( pompa na znakach ) wtryski wsadzone nowy filtr podkładki itp. Auto nie odpala układ był odpowietrzany bak myty a auto nawet odgłosu życia nie daje. Nie mam pojęcia co to może być jakieś sugestie. Nawet jechałem jeszcze raz z wtryskami zeby sprawdzili i sa idealne.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/

\

/

\

/

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Teraz sprawdzałem czy pompa po regeneracji podaje paliwo na wtryski. Odłączyłem kostki z wtrysków i po kolei odkręcałem przewód doprowadzający paliwo do wtrysku a tam lipka brak paliwa na wszystkich wtryskach.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem na plaka, odpalił na max 3 sekundy

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ale dziwne ze po pełnej regeneracji pompy i wtrysków nie umiem odpalić auta.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dodam że w serwisie dali mi sprawny czujnik regulacji ciśnienia na podmianę i nic, nie ma również żadnych pęcherzyków powietrza w przewodach paliwowych. A z pompy leci tyle co kot napłakał, a powinno walnąć ciśnieniem skoro na rozruch jest potrzebne duże cisnienie

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy pompa podająca paliwo pracuje. W tym celu zdejm przewód z króćca powrotnego na pompie wtryskowej, nałóż na niego kawałek przewodu igelitowego i włóż drugi koniec do butelki. Pokręć rozrusznikiem i zobaczysz czy leci paliwo a powinno lecieć dosyć porządnie.

O ile dobrze pamiętam to należałoby też zaślepić koniec zdjętego przewodu by nie zapowietrzać układu ale to sprawdzisz podczas próby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na powrocie bd walić paliwem to znaczy że jest dobra ???? Powiedzmy że poleci paliwo ale dziwi mnie czemu pompa która, powinna dać duże ciśnienie na wtryski nic nie podaje

to mnie zastanawia. A wiadomo że bez ciśnienia na wyjściu pompy nie odpalę auta.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby na wyjściu pokazało się ciśnienie to najpierw pompa niskiego ciśnienia musi dostarczyć paliwo do pompy wysokiego ciśnienia. Obie znajdują się w jednej obudowie a regulator ciśnienia steruje ilością dostarczanego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator może tylko źle działać, brak napięcia na nim lub nie zamknięcie obwodu sterującego regulatorem nie pozwoli na uruchomienie rozrusznika.

Piszesz, że regulator wymieniałeś to raczej ten trop odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dali mi na podmianę żeby sprawdzić czy to jest przyczyna ale, jak i na moim jak na tym co dali te same objawy nie chce odpalić. I tak jak pisałem wcześniej sprawdzałem czy paliwo dochodzi do wtrysków i nic :( niby wtryskiwacz był mokry ale zdaje mi się że paliwo dochodziło z powrotu a nie z zasilania

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć przewód wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej lub rampy, wtryskiwaczy elektrycznie nie odłączaj. Włącz rozrusznik i zobaczysz czy pompa wytwarza ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak przy ponownym odpowietrzaniu układu powinno walnąć ciśnieniem a tam ledwo co popuściło paliwa

Zastanawiam się też nad czujnikiem wałka rozrządu, czy nie jest zabrudzony, czy coś nie jest z kostką ale to dopiero jutro może uda mi się załatwić kompa, to bd wiedzieć co i jak

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij czujnik wałka i wówczas średnio co drugi raz powinien odpalić bez problemów. Bo jeżeli zdarzyło by się, że pompa jest źle ustawiona to wówczas czujnik wałka podaje fałszywa dane i silnik nie odpala. Bez czujnika wybiera losowo odpowiedni cylinder i średnio co drugi raz odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś udało mi się sprawdzić błędy na kompie, nic ciekawego, tylko zdziwiło mnie ciśnienie jaki pokazuje czujnik na rampie paliwowej 1bar a nawet spada do -1bara napięcie 0.51V na zgaszonym jak i na próbie rozruchu, natomiast gdy odłączę czujnik momentalnie ciśnienie wzrasta do 2000 bar a napięcie pokazuję 4.99V. Czy ten o to czujnik może być problemem że nie umiem odpalić auta po regeneracji pompy ????

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zgaszonym silniku czujnik może pokazywać ciśnienie od zera do kilkunastu bar. Podczas rozruchu powinien pokazywać ponad 200 bar pod warunkiem, że pompa prawidłowo tłoczy paliwo. Na odłączonym czujniku nie ma sensu robić pomiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi przy rozruchu skakało od 1 do 4 bar

 

znalazłem ciekawy temat o regulacji ciśnienia w pompie takie mam podobne objawy : Regulator ciśnienia (4), inaczej zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (zrwc), montowany jedynie w układach BOSCH i SIEMENS. DELPHI i DENSO wykorzystują prosty zawór bezpieczeństwa, czyli niesterowany elektrycznie, sprężynowy zawór nadmiarowy.

Jest to zawór pomocniczy w stosunku do regulatora wydatku i w zasadzie wykorzystywany w sytuacjach awaryjnych, np. groźba pożaru silnika i potrzeba szybkiego upustu paliwa do przelewu do zbiornika.

Zasada działania jest bardzo prosta. Na "rozkaz" elektryczny komputera regulator ciśnienia (4) otwiera przejście paliwa wysokiego ciśnienia (kolor czerwony) do przelewu (kolor żółty) i paliwo zamiast do zasobnika (7) ucieka do zbiornika. Ciśnienie w obwodzie spada do zera.

Należy zauważyć, iż regulacja ciśnienia przedstawiona powyżej przyjęła się powszechnie na całym świecie w odniesieniu do praktycznie wszystkich silników Common Rail. Nazywa się 2-zaworowa regulacja ciśnienia paliwa w zasobniku.

Godne podkreślenia jest, iż regulacja powyższa nie dotyczy w żadnym wypadku regulacji pompy wysokiego ciśnienia, mimo, że zawory są zamontowane na niej. Dotyczy tylko i wyłącznie regulacji w zasobniku (7) (Common Railu), czyli tam, gdzie zamontowany jest czujnik ciśnienia paliwa (8).

Próba wymiany pompy WC dlatego, że jest ona rzekomo uszkodzona, ponieważ szwankują elektrozawory (3 i 4), jest fatalnym błędem. Chyba, że producent (np. SIEMENS) zastrzega sobie, że elektrozawory podlegają wymianie wraz z pompą WC.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!