Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tCe szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością + szarpanie na zimnym


pixel16

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Jacob998 napisał:

Megane Coupe 1.4 TCE + LPG Stag,  2010 rok produkcji , przebieg 210.500 kilometrów.

Samochód na gazie szarpie , szczególnie kiedy się dogrzewa.

Niestety te same zjawisko (ale w zmniejszonej częstotliwości występuje także na benzynie).

Wgrać aktualne oprogramowanie dla tego silnika,

Istniejący soft sterujący mieszanką sobie nie radzi, co skutkuje;

   - tzw. wypadaniem zapłonu - przy instalacji gazowej,

   - spalaniem stukowym - przy zasilaniu benzyną;

   - występuje nie na jednym konkretnym cylindrze, lecz na różnych, w przypadkowej kolejności,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jacob998 napisał:

Witam Panowie i Panie..

Niestety trafiło i na mnie - pacjent Megane Coupe 1.4 TCE + LPG Stag,  2010 rok produkcji , przebieg 210.500 kilometrów.

Samochód na gazie szarpie , szczególnie kiedy się dogrzewa. Niestety te same zjawisko (ale w zmniejszonej częstotliwości występuje także na benzynie).

Żadnych błędów nie pokazuje , nawet pod podłączeniu do PyClipa. Wymienione świece, cewki, oraz olej i filtry. Po wizycie u dwóch gazowników, nie stwierdzili żadnych problemów.

Oleju nie przybywa, płynu chłodniczego nie ubywa. Samochód ma moc, podaje jak na taką pojemność zaskakująco dobrze.. Gdyby tylko nie te szarpanie..

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie pomysły..

Pozdrawiam!

 

Czy robiłeś już rozrząd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2022 o 14:35, CzechuXX napisał:

Jakie wtryskiwacze LPG i jaki ich przebieg?

Jakiej firmy są wtryskiwcze nie wiem , natomiast cała instalacja ma nie całe dwa lata,  i nie ma przjechane więcej niż 20.000 kilometrów.

 

W dniu 22.06.2022 o 14:50, Andrzej-2010 napisał:

Wgrać aktualne oprogramowanie dla tego silnika,

Istniejący soft sterujący mieszanką sobie nie radzi, co skutkuje;

   - tzw. wypadaniem zapłonu - przy instalacji gazowej,

   - spalaniem stukowym - przy zasilaniu benzyną;

   - występuje nie na jednym konkretnym cylindrze, lecz na różnych, w przypadkowej kolejności,

 

Niestety salon Renault w mojej okolicy nie podejmie się takiej aktualizacji.

Czy jest jakiś salon na Śląsku który wykonuję taką usługę?

Update: 05.07.22r. umówiłem się do ASO, aby sprawdzić i jeśli to możliwe to zaktualizować oprogramowanie.

 

W dniu 22.06.2022 o 16:05, witman napisał:

 

Czy robiłeś już rozrząd ?

Jeszcze do niego nie zerknąłem. Rozumiem że warto się tym tematem zainteresować?..

Edytowane przez Jacob998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku jest rozrząd na łańcuchu teoretycznie producent nie przewiduje jego wymiany, ale praktyka pokazuje, że może być już rozciągnięty przy przebiegach 150tys.km i zależy głównie od wcześniejszych interwałów olejowych, jeśli olej był zmieniany co 30tys.ci co mieli trochę więcej pojęcia o mechanice i wymieniali olej co 10~15tys potrafili przejechać na fabrycznym łańcuchu 286tys.km, a łańcuch był jeszcze napięty i w dobrym stanie.

To taka wskazówka dla Ciebie, bo wielu autach w których zmienialiśmy rozrząd nasi klienci informowali, że ustało szarpanie.

Być może w Twoim aucie wcześniejszy właściciel auta zmieniał rozrząd, możesz to sprawdzić po bocznej obudowie rozrządu, fabrycznie są uszczelniane szarym silikonem, jeśli była ściągana to znaczy, że coś było robione przy rozrządzie.

 

A co do aktualizacji to poczytaj ten wątek, ktoś tu był ze Śląska 

 

 

Gdybyś miał pytania pisz do mnie na PW.

   

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, prześledziłem wasze dywagacje, ponieważ sam posiadam 1.4 TCE + LPG Stag,  2010 rok produkcji , przebieg 190000 kilometrów. Generalnie problem szarpania w pewnym czasie się pojawił i zaczynał narastać dokładnie tak jak opisywali to poprzednicy. Zostały wymienione wszystkie cewki, świece, wymiana reduktora gazu (tak zasugerował gazownik)  - gdzie wszystkie te prace i wydatki okazały się że niepotrzebnie. Zatem zleciłem wymianę łańcucha rozrządu (zgodnie ze wskazówkami forumowicza powyżej aby nie wymyślać kolejnych dziwnych pomysłów słabo znających temat mechaników) podczas którego okazało się że brak jest luzów a w szczególności na pierwszym zaworze. Została zdjęta głowica gdzie stwierdzono niedomykanie się zaworu wydechowego na pierwszym cylindrze. Zatem generalny remoncik głowicy (wymiana 1 zaworu, nowe popychacze i uszczelniacze i wszystko z tym związane), wymiana łańcucha  - i tak już 2 tyś km przejechane i wreszcie nie ma szarpania zarówno jak na początku tylko na zimnym a gdy problem zaczynał narastać również na rozgrzanym przy obrotach ok. 2-2,5tyś.. Podsumowując: nie wiem co dokładnie było przyczyną czy niedomykający się zawór czy też łańcuch (był on już solidnie rozciągnięty i wymiana jego była konieczna) - czy też wszystko łącznie, grunt że problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jaro70 napisał:

- okazało się, że brak jest luzów a w szczególności na pierwszym zaworze.

- Została zdjęta głowica gdzie stwierdzono niedomykanie się zaworu wydechowego na pierwszym cylindrze.

- Zatem generalny remoncik głowicy (wymiana 1 zaworu, nowe popychacze i uszczelniacze i wszystko z tym związane), wymiana łańcucha 

1/ Instalacje lpg montuje się do 100 % sprawnego silnika;

   a/ luzy  zaworowe  skontrolowane,

   b/ z niesłyszącym, sprawnym łańcuchem;

       - na clipie nie powinno wykazać niezgodności na czujnikach położenia dolnego i górnego wałka,

   c/ zmierzonym ciśnieniu oleju na biegu jałowym, przy rozgrzanym silniku,

   d/ stosować markowy olej minimum 5W40 i jego wymiana co ok;10000 km,

   e/  zakładać lpg u kumatego gazownika + systemowe przeglądy instalacji,

   f/ stroić instalację przy użyciu sondy szerokopasmowej na trasie;

        - prawdopodobnie nie fachowe strojenie instalacji lpg przyczyniło się do awarii zaworów,

2/ Jeżeli łańcuch ocierał o obudowę rozrządu ;

   - to należy wymienić filtr oleju i olej,

3/ Przy przebiegu 190000 km warto przy wymianie łańcucha lub uszczelki pod głowicą wymienić;

    - zestaw naprawczy pompy oleju,

    - koło pasowe - elastyczne wału korbowego

 

 - koło zfr + elektrozawór kzfr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2022 o 15:19, Andrzej-2010 napisał:

 

3/ Przy przebiegu 190000 km warto przy wymianie łańcucha lub uszczelki pod głowicą wymienić;

    - zestaw naprawczy pompy oleju,

    - koło pasowe - elastyczne wału korbowego

 

 - koło zfr + elektrozawór kzfr

 Widzisz - poleciłem aby wymienić przy tej pracy wszystkie elementy które są dostępne przy wymianie łańcucha - i te z pozycji 3 nie zostały (tym bardziej że cały silnik został wyjęty),

oprócz koła zfr które sam poleciłem wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć , jestem po wizycie w ASO. Podczas wizyty stwierdzono brak szczelności głowicy na cylindrze numer 1 - 25%. Reszta cylindrów w normie,a sugerując się ASO i tym co pisał kolega @jaro70to czeka mnie ściaganie głowicy i jej remont. Liczę że w końcu, jest to trafana diagnoza bo mam dość wymiany wszystkiego dookoła...

Dam znać jak będę po naprawie:) Pozdro! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2022 o 13:32, Jacob998 napisał:

Megane Coupe 1.4 TCE + LPG Stag,  2010 rok produkcji , przebieg 210.500 kilometrów.

Samochód na gazie szarpie , szczególnie kiedy się dogrzewa. Niestety te same zjawisko (ale w zmniejszonej częstotliwości występuje także na benzynie).

 

35 minut temu, Jacob998 napisał:

Podczas wizyty stwierdzono brak szczelności głowicy na cylindrze numer 1 - 25%.

czeka mnie ściaganie głowicy i jej remont.

Bardzo dobra decyzja;

  -będziesz miał profesjonalną upg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!