Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tCe szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością + szarpanie na zimnym


pixel16

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ten sam problem jak już nie jeden właściciel 1,4 tce. Szarpanie przy stałej prędkości około 2 tys obrotów. Na wolnych obrotach trzęsie budą. Dodam że również mam instalację gazową BRC. Nowe świece, cewki podmienialem z nowym oryginałem. W kompie wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą bo płyn uciekał. Przed remontem te szarpania występowały tylko na zimnym, teraz cały czas i doszła nierówna praca na biegu jałowym.

Może już ktoś coś - oprócz powyższego przypadku remontu przez brak kompresji na cylindrze. U mnie wszystkie  cylindry mają koło 11. 

Pomocy bo nie wiem gdzie już szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między 11-12, podobno to norma. Bez względu czy na benzynie czy na LPG. Ale jak silnik zimny to bardziej odczuwalne. W postach dużo takich przypadków ale nikt nie pochwalił się czy doszedł co to. Zaworów też bym się nie czepiał, bo fakt, wymieniona tylko uszczelka głowicy i rozrząd, ale przed zalaniem całkowitym cylindra przez wodę to szarpanie na ciepłym ustawało. Myślę że to dwie usterki zbiegły się. Jedną wyeliminowałem, drugą nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MisiekM napisał:

Dodam że również mam instalację gazową BRC.

Nowe świece, cewki podmienialem z nowym oryginałem.

W kompie wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.

1/ Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie;

       - zatankuj do pełna benzynę 98, 

2/ Zrealizuj punkty zalecane dla figo877  z dnia 23 sierpnia z tym, że należy wykonać pomiary ;

      a/ przebiegu napięć na sondach 1 i 2,

      b/ wyprzedzenia zapłonu;

           - dopóki auto normalnie odpala jest szansa, że kzfr jest jeszcze w dobrym stanie ,

3/ Dodatkowo;

       a/ wymień filtr powietrza na nowy,

       b/ olej powinien być markowy ; minimum 5W40 ;

               - stan oleju na max,

       c/ przeczyścić przepustnice powietrza,

       d/ cewki i świece czyste i suche;

             - odległość elektrod świec 0,7 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, MisiekM napisał:

Olej nowy elf 5w30 wg zaleceń producenta.

Spuść około 2,5 do 3,0 litrów oleju a wlej;

    - Valvoline Syn Power 5W40,

    - zobaczysz/usłyszysz efekt pracy silnika.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie czasy wtrysków pokazuje soft id LPG dla cylindrów z wypadaniem zapłonu - nie są przypadkiem wydłużone względem pozostałych? Na klimie nie wypadają bo wzbogaca zwłaszcza na wolnych bo sprężarka klimatyzacji daje znaczny opór. Na gazie to samo bo skalibrowana wtrysk po wtrysku a nie grupowo.

Obstawiam przytkany wtrysk pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy rozwiązał się problem szarpania? Mam to samo, tyle, że moje mega meczy się też czasami po odpaleniu na jałowym.

Taka siłowa praca oraz w zasadzie na każdym biegu oprócz 1 przy obrotach 1500-2000 szarpie.

Potem  w miarę płynnie ale i tak z zamula. Jestem po wymianie upg, zawory wyregulowane, komp nic nie pokazuje.

Zgodnie z zaleceniem ASO wymieniłem pompę paliwa, oczywiście niepotrzebnie. Wyczyściłem przewody paliwowe, obejrzałem wtryski - zero nagaru, wymieniłem 1 sondę lambda. Drugiej nie jestem w stanie odkręcić, wiec na razie nie ruszałem. Cały czas dupa.

Na gazie silnik pracuje poprawnie, może minimalnie szarpie przy stałej prędkości, ale w porównaniu do pracy na benzynie to pikuś.

Ps. Świece, cewki tez przejrzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Panowie i Panie..

Niestety trafiło i na mnie - pacjent Megane Coupe 1.4 TCE + LPG Stag,  2010 rok produkcji , przebieg 210.500 kilometrów.

Samochód na gazie szarpie , szczególnie kiedy się dogrzewa. Niestety te same zjawisko (ale w zmniejszonej częstotliwości występuje także na benzynie).

Żadnych błędów nie pokazuje , nawet pod podłączeniu do PyClipa. Wymienione świece, cewki, oraz olej i filtry. Po wizycie u dwóch gazowników, nie stwierdzili żadnych problemów.

Oleju nie przybywa, płynu chłodniczego nie ubywa. Samochód ma moc, podaje jak na taką pojemność zaskakująco dobrze.. Gdyby tylko nie te szarpanie..

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie pomysły..

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!