Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Refild napisał:

 

1.JPG

 Poniżej daje fotkę nagrzewnicy z boku z zaznaczona grzałką w nagrzewnicy na czerwono W dci przeważnie grzałki były jak alternator był mocny 150 ah lub jak w Scenicach 210ah to grzałka byla jeszcze mocniejsza miała 1800w

fbbaa4aa-51a5-490f-8e4f-7b3f71f6edd3.jpg

Edytowane przez fullxda
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 19.10.2021 o 17:06, fullxda napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Witam,

 

wiesz może od czego uzależnione było to, w jakiej wersji M3 z silnikiem 1.4 TCe takie grzałki były dokładane? Ciekawe mnie to o tyle, że wiem, jak fajny jest to dodatek szczególnie zimą, kiedy potrzebujemy szybciej poczuć ciepło :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 5.11.2021 o 11:59, przemek24 napisał:

Wiesz może od czego uzależnione było to, w jakiej wersji M3 z silnikiem 1.4 TCe takie grzałki były dokładane?

 

W dniu 19.10.2021 o 17:06, fullxda napisał:

 Poniżej daje fotkę nagrzewnicy z boku z zaznaczona grzałką w nagrzewnicy na czerwono

fbbaa4aa-51a5-490f-8e4f-7b3f71f6edd3.jpg

Też chętnie się dowiem czy ta grzałka była montowana w konkretnych wersjach M3 z silnikiem 1.4 Tce lub czy po odkodowaniu nr. VIN jest jakaś linijka wyposażenia mówiąca o posiadaniu takiej grzałki. Mam już nawet instrukcje jak ją aktywować. Sprawdziłem w ddt4all i w pozycjach odpowiadających za jej działanie wartości wskazywały na jej brak lub że nie jest aktywowana. Na próbę aktywowałem "teoretycznie" tą grzałke ale jakoś nie potrafię zauważyć/poczuć różnicy w działaniu ogrzewania. Na razie przywróciłem w ddt4all wartości domyślne które były zanim nie dowiem się czy grzałka fizycznie u mnie występuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz aktywowanej to wątpię aby fizycznie była.

U mnie to wygląda tak. Powyżej 7 st C samochód zaczyna dużo później grzać niż prz poniżej 6st C. Jak jest 0st C to po kilometrze już czuć ciepłe powietrze. Jeśli jest powyżej 7 to po kilometrze dalej zimno 

Nie sprawdzałem czy jest fizycznie grzałka ale po odczuciach jestem tego pewny. 

2.0Tce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zdjąć osłonkę obok pedału gazu i będzie widać czy grzałka jest zainstalowana. Będzie widać dwa grube kable w kolorze żółtym i zielonym idące do zespołu nagrzewnicy. Jeżeli w ustawieniach klimatronika i UCH nie jest aktywna to święty boże nie pomoże. Brak i tyle. 

 

 

IMG_20190830_172259.jpg

 

W dniu 29.11.2021 o 19:12, Sadam49 napisał:

czy po odkodowaniu nr. VIN jest jakaś linijka wyposażenia mówiąca o posiadaniu takiej grzałki.

W specyfikacji jest pozycja dotycząca wyposażenia w grzałki elektryczne kabiny. Nazywa się "Passenger compartment thermal requirement" i powinna mieć wartość np. THABT4. Gdy przed THABT4 jest litera S (STHABT4) to grzałek brak.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za to info. Tak mi się wydawało, że mam grzałkę, bo silnik zimny a po chwili leci ciepłe powietrze. Jednak po fotce, która została wstawiona wyżej zwątpiłem, bo po sprawdzeniu takich przewodów nie ma natomiast po VIN wychodzi, że jest zamontowana :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2021 o 15:25, aniewa napisał:

W specyfikacji jest pozycja dotycząca wyposażenia w grzałki elektryczne kabiny. Nazywa się "Passenger compartment thermal requirement" i powinna mieć wartość np. THABT4. Gdy przed THABT4 jest litera S (STHABT4) to grzałek brak.

 

No to na to wygląda, że grzałki powinny u mnie być, a czy tak jest to trzeba będzie organoleptycznie sprawdzić. W moim drugim aucie, Lagunie 3 2.0 dci, grzałki są na pewno i wiem, kiedy działają, bo słychać aktywację przekaźników. W Megance przekaźników nie słyszę choć letnim powietrzem wieje już po około 2 minutach przy temp. ~ 0C* W trybie auto/soft po przejechaniu kawałka drogi zaczyna mocno dmuchać letnim powietrzem do kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko która benzynka miała grzałki ,Przecież sprawdzenie czy masz nagrzewnice PTC to 30 sek roboty , odsuwasz fotel kierowcy do końca kładziesz koc pod kolana przed samochodem klękasz i ściągasz gwałtownymi ruchami osłonę plastikową z zaczepów i świecisz latarką czy smartfonem w okolice nagrzewnicy i powinieneś dostrzec czy ja masz ale zasłania metalowy wspornik i musisz kleknąć żeby dobrze zobaczyć Zrób foty to ci powiemy czy masz grzałki czy nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 29.11.2021 o 19:57, aniewa napisał:

W specyfikacji jest pozycja dotycząca wyposażenia w grzałki elektryczne kabiny. Nazywa się "Passenger compartment thermal requirement" i powinna mieć wartość np. THABT4. Gdy przed THABT4 jest litera S (STHABT4) to grzałek brak.

Właśnie rozkodowałem swój vin poprzez stronę carinfo.kiev link: https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault/vin_check?su=gr8qhnea i jedyne co jest podobne do zdania podanego przez Ciebie powyżej to >> "PASSENGER COMPARTMENT HEAT REQUIREMENT 4" i nie wiem czy to dotyczy tej grzałki i czy to oznacza że u mnie występuje czy nie ? nie widzę nigdzie takiego oznaczenia jak napisałeś. Podaję też swój vin może ktoś rozkoduje gdzieś indziej gdzie będzie jasno przedstawione czy grzałka dodatkowa u mnie jest czy nie. 

 

VF1BZ1V0642971350

Edytowane przez Sadam49
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jeszcze nie spotkałem się z takim przypadkiem, aby grzałki były zamontowane wraz ze wszystkimi ich potrzebnymi elementami do działania, a nie były aktywne w systemie.

Co do działania grzałki - posiadam takową fabrycznie zainstalowaną w Sc3 1,4TCe 2013r. i M3 GT220, a w celu sprawdzenia jej funkcjonalności i działania podłączyłem sobie kontrolkę w postaci diody LED.

Grzałka załącza się przy niskich temperaturach i pracuje sekwencyjnie przełączając uzwojenia grzejne za pomocą przekaźników, które delikatnie słychać. Działa bardzo skutecznie, bo już po chwili po uruchomianiu silnika czuć z nawiewu ciepłe powietrze, super sprawa przy rozmrażaniu przedniej szyby, zauważyłem też, że grzałka uruchamia się nawet przy w pełni rozgrzanym silniku, gdy zadajemy podniesienie temperatury we wnętrz auta, zdarzyło się również, że uruchomiła się podczas jazdy, gdy na zewnątrz było -16*C, jechałem autostradą, a  pęd powietrza i niska temp. znacznie wychładzały auto.

W czasie pracy grzałki regulator napięcia ładowania i system zarządzania energią podnoszą napięcie ładowania do 14,5~15V.

Gdy jest włączone dużo odbiorników elektrycznych lub akumulator jest rozładowany, grzałki potrafią się nie załączyć, priorytetem są ważniejsze odbiorniki, przy systemach start/stop i jeździe typowo miejskiej jest to częsty przepadek.

     

 

     

 

grzałka.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman

Jak Ty mi imponujesz :D jak zawsze wypowiedź na maksa wyczerpująca. U mnie wychodzi na to że grzałki mam a jednak w kompie nie były aktywowane. Jednak kolega @aniewa jest kolejnym który mi imponuje i pokierował mnie jak je aktywować :D

@witman czy trudno podłączyć taką diodę która informuje o działaniu grzałki? Może coś podpowiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałka załączy się zawsze gdy temperatura wskazywana przez termometr na wyświetlaczu jest równa lub niższa od 12 stopni. Mam silnik diesla z natury niedogrzany i te grzałki pracują praktycznie cały czas  podczas jazdy, nawet przy trasie 40 km. Nie zaobserwowałem by napięcie ładowania wzrastało, trzyma niezależnie od pracy grzałek 13,5 V. Jest wyższe tylko przez jakiś czas (kilka/kilkanaście minut)  od uruchomienia silnika. Założyłem sobie kilka diodek w liczniku i mam podgląd.

IMG_20181215_181034.thumb.jpg.2a300473290274e2f7bf7762de641bb0.jpg

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysponuje ktoś schematem jak podłączyć diodę żeby mieć podgląd? Zrobiłbym takie coś u siebie. Czy wystarczy się wpiąć w + i -. Podejrzewam że trzeba się wpiąć w przekaźnik od tej grzałki, tylko który i gdzie on jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!