Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

 

jestem nowy na forum posiadam auto od kilku dni. Mam pytanie odnośnie grzałki 1000W, która bardzo często było montowana w autach wyposażonych w silniki wysokoprężne. Posiadam 1.5 dCi 110km KM, z rozkodowanego VINU wyczytałem, taką pozycję:

PASSENGER COMPARTMENT HEAT REQUIREMENT 4 - sądzę, że to jest właśnie ta opcja z grzałką. Teraz pytanie, owszem jest kilka wątków na temat włączania tej grzałki, ale brak rzetelnej informacji. Niektórzy piszą, że poniżej 10 stopni inni zaś poniżej 5 stopni Celsjusza. Bardzo bym prosił aby ktoś przedstawił instruktaż. Podobno niektórzy mieli dezaktywowaną w komputerze funkcję.

Edytowane przez aston76
  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Nie wiem jak w manualnej klimie - w klimatroniku poniżej 10 st. C jak włączę klimę słychać trzy razy przekaźniki i po około minucie włącza się wentylator i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Pewnie pokrętło należy ustawić na ciepłe.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z forumowiczów dostrzeże czy może być ta grzałka, albo instalacja do niej?

Strzałeczką zaznaczyłem miejsce gdzie powinna się znajdować z tego co wiem, nie wiadomo czy atrapa czy coś tam jest.

post-95474-0-96884500-1478617412_thumb.jpg

post-95474-0-13092500-1478617474_thumb.jpg

post-95474-0-56181100-1478617648_thumb.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 lata później...
  • 4 tygodnie później...

Mam wrażenie, że u mnie występuje ta grzałka. Poniżej 5-6 stopni jakby za szybko puszczał ciepło.

Wygląda to tak, że jak już automat zaczyna dosyć mocno kręcić wiatrakami to po chwili wieje temperaturą ręki i po chwili już cieplejszym.

 

Ktoś spotkał się z tym w benzynie w MIII?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Benzynie z tego co wiem to nie było. A jeśli chodzi o DCI a automatyczną klimatyzacje to od 12 stopni w dół włączają się grzałki w nawiewie a od 6 w dół grzałki silnika.

Przekaźniki w limie automatycznej łapią do 10 sekund po uruchomieniu silnika i po chwili pracy rozkręca się wentylator i już leci takie przełamane powietrze. Zawsze prace grzałek można podejrzeć w clipie po parametrach lub po obciążeniu alternatora.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W benzynie tych grzałek nie ma bo silniki benzynowe dosyć szybko się zagrzewają . Ja w swoim 1.4 tce zamontowałem sobie grzałkę z nieżyjącym już kolega z Morawicy Tomkiem Kurygą .Najlepiej poznać czy ktoś ma grzałkę zobaczyć czy za akumulatorem w  płytce  bezpieczników zasilania głównego 777 znajdują się bezpieczniki f1  70A I F2 30A .U mnie po zamontowaniu i konfiguracji Clipem załącza się w zależności od temperatury wnętrza nie jest powiedziane że tylko poniżej 12 st. U mnie nawet jak na wiosnę było ponad 20 st. ciepła i dałem ogrzewanie powyżej tej temp. czy na Hi też załącza się grzałka żeby jak najszybciej nagrzać kabinę do tej temperatury Słychać  wtedy 2 cyknięcia przekażników u mnie zamontowaliśmy je w tunelu środkowym przy nagrzewnicy Jeden przekażnik pierwszy załącza 1 moduł grzałki 333,3 w a drugi przekażnik załącza następne 2 moduły grzałki 2x 333,3 w i razem daje to 1000 wat . Jak wyłącze ogrzewanie to te przekażniki wyłączają się jeden po drugim w odstępie sekundy; dzwięk podobny do przekażnika tylnej wycieraczki minimalnie głośniejszy bo i przekażniki wieksze Tuaaj wrzucam rozpiskę bezpieczników i przekażników i tą grzałke ze zdjęcia mam zamontowana i kupiona w sklepie polecanym przez Tomka .

PLATFUSI bezpieczniki i przekaźniki megane 3 iii.PDF

Grzałka.jpg

Edytowane przez fullxda
  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze mam ustawione 21 stopni i nie widziałem żeby powyżej 12 stopni się włączały. W tym tygodniu ma być ciepłej to może się uda sprawdzić:) napewno po nagrzaniu kabiny i silnika jak chcemy podgrzać kilka stopni w górę to potrafią się włączyć na nowo

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 1.4 TCE i 2.0TCE były grzałki , wystarczy zerknac czy idzie dość grubawy przewód z instalacja z lewej strony tunelu przy pedale gazu jak idzie to grzałka jest :) ale to wystepuje tylko z klimatronikiem bo zamykaja sie wtedy lopatki powietrza zwrotnego by nie było straty jak sie odepnie prawa oslone tunelu i widac silniczki to w niskich temperaturach idzie zauwazyc to zjawisko.

nagrzewnica z grzałą z 1.4 Tce

1.JPG

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nic nie wniesie moja wypowiedź, ale w MII też myślałem, że mam grzałki (silnik 1.6). Dochodziła wiązka, nawet wtyczka trzymała się zespołu nawiewu. Dopiero po odpięciu wtyczki okazało się, że nie ma tam grzałki o otwór "niewycięty" w obudowie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!