lukasgda Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 (edytowane) Witam, jestem nowy na forum posiadam auto od kilku dni. Mam pytanie odnośnie grzałki 1000W, która bardzo często było montowana w autach wyposażonych w silniki wysokoprężne. Posiadam 1.5 dCi 110km KM, z rozkodowanego VINU wyczytałem, taką pozycję: PASSENGER COMPARTMENT HEAT REQUIREMENT 4 - sądzę, że to jest właśnie ta opcja z grzałką. Teraz pytanie, owszem jest kilka wątków na temat włączania tej grzałki, ale brak rzetelnej informacji. Niektórzy piszą, że poniżej 10 stopni inni zaś poniżej 5 stopni Celsjusza. Bardzo bym prosił aby ktoś przedstawił instruktaż. Podobno niektórzy mieli dezaktywowaną w komputerze funkcję. Edytowane 24 Października 2016 przez aston76 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teg Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 U mnie poniżej 10 st C już działa, tzn. są grzałki które grzeją płyn chłodniczy i jest grzałka która grzeje w nawiewach - po minucie czuć ciepłe powietrze z nawiewów. Fluence Limited 2015 1.5 dCi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszekf Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 (edytowane) Włącz klimatronik na Max, grzanie HI i jeśli komp dopuści będzie grzało, chodzi o naładowanie aku. Poszukaj na forum było o tym Edytowane 24 Października 2016 przez aston76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasgda Napisano 24 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Zapomniałem dodać, że ręczna klimatyzacja. Czy poziom dmuchawy musi być na mocy 3 (ten do odparowania), i pokrętło maksymalnie na czerwone pole grzania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bacablue Napisano 7 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2016 Witam. Nie wiem jak w manualnej klimie - w klimatroniku poniżej 10 st. C jak włączę klimę słychać trzy razy przekaźniki i po około minucie włącza się wentylator i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Pewnie pokrętło należy ustawić na ciepłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makgajwer Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 U mnie jak ustawie temp. na high to od razu włącza się wentylator na maksa, żadnych przekaźników nie słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasgda Napisano 8 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Czy ktoś z forumowiczów dostrzeże czy może być ta grzałka, albo instalacja do niej? Strzałeczką zaznaczyłem miejsce gdzie powinna się znajdować z tego co wiem, nie wiadomo czy atrapa czy coś tam jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kujaw Napisano 20 Września 2021 Udostępnij Napisano 20 Września 2021 Czy występowało to również w manualnej klimatyzacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzechuXX Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Mam wrażenie, że u mnie występuje ta grzałka. Poniżej 5-6 stopni jakby za szybko puszczał ciepło. Wygląda to tak, że jak już automat zaczyna dosyć mocno kręcić wiatrakami to po chwili wieje temperaturą ręki i po chwili już cieplejszym. Ktoś spotkał się z tym w benzynie w MIII? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halas2 Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 W Benzynie z tego co wiem to nie było. A jeśli chodzi o DCI a automatyczną klimatyzacje to od 12 stopni w dół włączają się grzałki w nawiewie a od 6 w dół grzałki silnika. Przekaźniki w limie automatycznej łapią do 10 sekund po uruchomieniu silnika i po chwili pracy rozkręca się wentylator i już leci takie przełamane powietrze. Zawsze prace grzałek można podejrzeć w clipie po parametrach lub po obciążeniu alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fullxda Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 (edytowane) W benzynie tych grzałek nie ma bo silniki benzynowe dosyć szybko się zagrzewają . Ja w swoim 1.4 tce zamontowałem sobie grzałkę z nieżyjącym już kolega z Morawicy Tomkiem Kurygą .Najlepiej poznać czy ktoś ma grzałkę zobaczyć czy za akumulatorem w płytce bezpieczników zasilania głównego 777 znajdują się bezpieczniki f1 70A I F2 30A .U mnie po zamontowaniu i konfiguracji Clipem załącza się w zależności od temperatury wnętrza nie jest powiedziane że tylko poniżej 12 st. U mnie nawet jak na wiosnę było ponad 20 st. ciepła i dałem ogrzewanie powyżej tej temp. czy na Hi też załącza się grzałka żeby jak najszybciej nagrzać kabinę do tej temperatury Słychać wtedy 2 cyknięcia przekażników u mnie zamontowaliśmy je w tunelu środkowym przy nagrzewnicy Jeden przekażnik pierwszy załącza 1 moduł grzałki 333,3 w a drugi przekażnik załącza następne 2 moduły grzałki 2x 333,3 w i razem daje to 1000 wat . Jak wyłącze ogrzewanie to te przekażniki wyłączają się jeden po drugim w odstępie sekundy; dzwięk podobny do przekażnika tylnej wycieraczki minimalnie głośniejszy bo i przekażniki wieksze Tuaaj wrzucam rozpiskę bezpieczników i przekażników i tą grzałke ze zdjęcia mam zamontowana i kupiona w sklepie polecanym przez Tomka . PLATFUSI bezpieczniki i przekaźniki megane 3 iii.PDF Edytowane 18 Października 2021 przez fullxda 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halas2 Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Ja zawsze mam ustawione 21 stopni i nie widziałem żeby powyżej 12 stopni się włączały. W tym tygodniu ma być ciepłej to może się uda sprawdzić:) napewno po nagrzaniu kabiny i silnika jak chcemy podgrzać kilka stopni w górę to potrafią się włączyć na nowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzechuXX Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Będę obserwował to. Choć bardzo mi się wydaje, że jakieś wspomaganie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Refild Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 W 1.4 TCE i 2.0TCE były grzałki , wystarczy zerknac czy idzie dość grubawy przewód z instalacja z lewej strony tunelu przy pedale gazu jak idzie to grzałka jest ale to wystepuje tylko z klimatronikiem bo zamykaja sie wtedy lopatki powietrza zwrotnego by nie było straty jak sie odepnie prawa oslone tunelu i widac silniczki to w niskich temperaturach idzie zauwazyc to zjawisko. nagrzewnica z grzałą z 1.4 Tce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szwagier24a Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 Wiem, że nic nie wniesie moja wypowiedź, ale w MII też myślałem, że mam grzałki (silnik 1.6). Dochodziła wiązka, nawet wtyczka trzymała się zespołu nawiewu. Dopiero po odpięciu wtyczki okazało się, że nie ma tam grzałki o otwór "niewycięty" w obudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.