Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie wszystko jest fajne dopóki się nie zepsuje, ja tam pozostanę przy 1.4TCe i uważam po zebranych opiniach i własnych doświadczeniach, że to dobry motor, ale te kilka przypadków uszczelek o niczym nie świadczy i jak już pisałem trudno ocenić jak użytkownicy eksploatowali i dbali o swoje pojazdy, nawet najlepszy motor można zniszczyć.

 

Dodano: 14 mar 2017 - 11:31

Chyba najlepsze silniki jakie moim zdaniem są godne uwagi (w miarę normalną cenę) to silniki w Mazdzie, 2,0 120 KM lub 165 KM, bez turbo i podobno równie ekonomiczne jak w 1,2 czy 1,4 Tce.

 

Silniki Mazdy :mrgreen: duże spalanie, rozciągające się łańcuchy rozrządu, pękające głowice, wypalające się zawory, padające poduszki pod silnikiem po 30kkm, przedostająca się benzyna do oleju, padające pompy wysokiego ciśnienia, wymiana rozrządu za 4000zł :blink: i to wszystko 2-3 letnich autach z przebiegami 100kkm <_<

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwe Mercedesy skończyły się na modelach 123, 124 i 190 w obecnych czasach stosowania techniki postarzania się produktu wszystko skazane jest z góry na zużycie w określonym czasie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze widomości!!! Blok odebrany z naprawy. Wymiana jednej tulei. Chciałem, żeby wymienił wszystkie, ale powiedział, że nie ma na nich żadnego zużycia pomimo 200000 przebiegu, więc trzy zostały stare. Gość, który to robił jest w zawodzie od 30 lat, więc mu zaufałem. Zobaczymy jak to będzie chodzić. Czekam na pierścienie z Francji(ASO - 2 tygodnie oczekiwania), bo nie ma mowy, aby dostać je gdzieś indziej. Sprzedają w kompletach na jeden tłok za 245 zł. Chciałem wymieniać tylko na jednym, ale wg. tego gościa od bloków pęknięcie tulei wystąpiło wskutek silnego przegrzania, a nie wady materiału, więc wymiana pierścieni będzie na wszystkich tłokach, czyli 1000zł. Kiedyś słyszałem, że raczej niewskazane jest wymieniać pierścienie przy starych tulejach, tj. bez szlifu, ale skoro nie ma zużycia (owalu) to powinno chodzić. Tuleja została wytoczona z bloku i wstawiona nowa (dorobiona, bo oczywiście oryginały są niedostępne. Koszt całkowity naprawy bloku 500 zł z planowaniem głowicy (wcześniej już naprawianej) i planowaniem bloku. Myślałem nad tym żeby po tej naprawie go sprzedać, ale mechanik mówi, że będzie to śmigać jeszcze długie lata. Krótko mówić na tą chwilę idzie ku dobremu. Co do dalszych kosztów, to trzeba doliczyć po rabatach około 30% : komplet wszystkich uszczelek 450zł, śruby głowicy 200zł, oleje, płyny. Koszt całkowity z robocizną myślę że się zakończy na ok 3000 zł. Biorąc pod uwagę 6500 zł za używany słupek na allegro (z niewiadomego źródła), to myślę że to będzie lepsze rozwiązanie. Jak złożymy silnik będę jeszcze pisał o efektach. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starych tulei nie trzeba szlifować, tak jak piszesz - jak nie ma jaja, wystarczy je przehonować (koszt około 50 zł za sztukę). Co do wytrzymałości - facet ma rację, przy mocnym tuningu (moce ponad 1000 KM) silników lub przy zwiększaniu pojemności np. z Lancera EVO wstawia się właśnie żeliwne tuleje (pomimo tego że dużo gorzej odprowadzają ciepło w porównaniu z aluminium i nicasilem to są jednak dużo wytrzymalsze mechanicznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd to silne przegrzanie? Jesteś w stanie sobie jakieś konkretne wydarzenie przypomnieć?

Jak dla mnie to ta teoria przegrzania nie trzyma się kupy, bo tedy wszyscy mieliby pęknięte tuleje, a większość przypadków to sama uszczelka bez pęknięcia tulei.

Wszystkie przypadki w okresie zimowym i w czasie mrozów więc raczej ciężko o przegrzanie, ewentualnie w cylindrze duża temperatura, a na zewnątrz cylindra bardzo zimny płyn zbyt duża i gwałtowna różnica temperatur i bęc.

Można samemu przetestować w domu wyciągnąć jako z lodówki i wsadzić do wrzątku ;)

Oto fotki dwóch uszczelek z 1.4TCe na których wyraźnie widać perforację materiału między 2 i 3 cylindrem, co prawda nie mam jeszcze ostatecznej analizy, czekam na wyniki.

Obecnie poszukuję takiej uszczelki ze sprawnego 1.4TCe lub takiej gdzie padła sama uszczelka przy której nie uległ uszkodzeniu cylinder.

post-16747-0-21352800-1489581410_thumb.jpg

post-16747-0-82173800-1489581519_thumb.jpg

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal_C - czytaj wyżej całą historię tego pojazdu. Taką "Laleczkę" kupiłem

 

Dodano: 15 mar 2017 - 14:11

Jakim cudem ma być gorący cylinder przy lodowatym płynie chłodniczym - litości!!! Piszę to co mi powiedział człowiek który zjadł zęby na remontach silników a nie jako użytkownik których gdzieś coś usłyszał i pisze bzdury w intrenecie. Przegrzanie silnika może powstać przecież w różnych okolicznościach: awaria pompy, zapowietrzenie, awaria termostatu, zbyt mały poziom płyn, nieszczelność, awaria termowentylatora, albo po prostu skatowanie silnika w upale, albo też (co pewnie nie jeden z Was widział) podczas zwykłej jazdy w korku latem. I już mamy gotowy przepis na uszczelkę lub ekstremalnie na tuleję cylindrową, która oczywiście (może) jest źle lub nierównomiernie chłodzona, czyli gdzieś ma tendencję do przegrzewania się. Z całą pewnością nie jest to przegrzanie szokowe. Ktoś z was pisał o zbyt (-15 czy -20) wysokiej temperaturze zamarzania oryginalnego płynu, co również może zimą doprowadzić do pęknięcia bloku, głowicy, tulei cylindrowej.

Edytowane przez pluto37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pluto37. Jest to tzw. mecher od obróbki skrawaniem, remontów silników.

Czy coś bliżej lub w dziale serwisy, warsztaty

 

Przegrzanie ; podczas zwykłej jazdy w korku latem i awarii czujnika termowentylatora

Nie raz trzeba było się ratować załączając ogrzewanie w lecie, w korku w mieście

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej -v2010. Pytasz kto naprawiał blok? Blok naprawiał warsztat specjalizujący się w kompleksowej naprawie bloków, głowic, wałów itd. w Gdyni (mogę ustalić adres, bo nie byłem tam osobiście). Nie robią remontów od a do z. Składanie i montaż silnika do auta zrobi mój kolega - mechanik. Mój ojciec w latach 80-tych robił u nich remont kapitalny silnika od Mercedesa który montował w Wołdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to pięknie. Jutro będę widział swój blok to zrobię fotkę. Uszczelki po pierwszej wymianie nie mam bo wówczas myśleliśmy że tuleja jest ok. Głowica poszła do roboty i nikt nie zwracał uwagi z lupą na blok. Uszczelka poszła w kosza a ta zdjęta podczas drugiego demontażu nic do sprawy nie wnosi bo była w silniku dwa tygodnie. Co do tej twojej teorii dotyczącej piekła w cylindrze i lodowatego chłodziwa to dyskusji i tak nie zakończymy w zgodzie bo i tak mam swoje zdanie na ten temat, ale ty masz swoje i to szanuję. Teorii może być jeszcze więcej. Fakt jest taki żaden silnik nie znosi wysokich obrotów na zimno a już szczególnie zimą chociażby ze względu na skąpe smarowanie gęstym olejem. Mam tylko wielką nadzieję że teraz żona będzie mogła się cieszyć jazdą meganką (prezentem rocznicowym) a stare auto będę mógł w końcu sprzedać. Pozdrawiam

Edytowane przez pluto37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!