Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, który z Was posiada taką padniętą uszczelkę z 1,4TCe ? Jeśli to dla Was nie problem to wyślę po nią kuriera, oczywiście ja płacę za dostawę :-)

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnęli głowicę to się okazało, że jest pęknięty blok na 3 cylindrze i płyn wlewał się do środka i dlatego nie palił.

Rocznik 2009, kupiony w Polsce w salonie, jestem drugim właścicielem, przejechane ma 184 tys.km ma LPG.

 

Czy silnik był po chipie ??

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem od mechanika z ASO Renault, że mieli jeden przypadek problemu z uszczelka pod głowicą, która w końcu okazała się pękniętym blokiem. Nie ma w ofercie Renault wymiany takiego bloku ani tulei. Opcja to wymiana całego silnika i w tamtym przypadku zrobili to na gwarancji. Ja osobiście się teraz też boję bloku bo mam ponad 200000. W przyszłym tygodniu planowany demontaż i zobaczymy. Silniki na rynku praktycznie nieosiągalne, a jak już jest to w zawrotnej cenie około 6000 zł za sam słupek, tj. bez osprzętu. Jeśli jednak u mnie się okaże że winna jest przedmuchana powierzchnia bloku na styku z uszczelką to zastanawiam się nad użyciem Loctite 3020, wg tunerów bardzo skuteczny przy wysilonych silnikach na wydmuchanie uszczelki. Wiem że się nic normalnie nie daje, ale nie wyobrażam sobie rozbiórki silnika do planowania bloku. Co wy na to?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz zachowaj uszczelkę niczego nie wycieraj na niej jedynie ją spakuj, a ja wyślę do Ciebie kuriera, uszczelkę zbadają specjaliści i może się w końcu dowiemy, gdzie leży problem, jeśli będziesz miał możliwość zrób dobre fotki pęknięcia.

Czy w zbiorniczku wyrównawczym miałeś olej ?

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju nie ma. Płyn był przed wymianą uszczelki i naprawą głowicy czysty. Teraz po remoncie jest nowy i też jest czysty. Uszczelkę Ci na pewno wyślę, pogadam zaraz z moim mechanikiem może ma jeszcze tą pierwszą. Jak będzie zdjęta to dam znać, podasz adres to wyślę - też jestem bardzo ciekawy. Po pierwszym demontażu był ewidentny przedmuch pomiędzy trzecim, a czwartym. Zaraz postaram się zamieścić zdjęcie. Tłoki błyszczały

 

Dodano: 30 sty 2017 - 19:38

Tak to wyglądało po pierwszym zdjęciu głowicy.

 

Dodano: 30 sty 2017 - 19:44

Po naprawie głowicy płyn nadal ubywa. Po włożeniu kamery do wnętrza cylindra na 1/2/4 cylindrze pięknie sucho a na trzecim .....

 

Dodano: 30 sty 2017 - 19:45

a na czwartym suchutko - pięknie

post-97725-0-53600000-1485801368_thumb.jpg

post-97725-0-16845800-1485801836_thumb.jpg

post-97725-0-95970700-1485801931_thumb.jpg

Edytowane przez pluto37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie uczyli że pierwszy cylinder jest od strony rozrządu, ale teraz doczytałem (szybko i pobieżnie) że rzeczywiście różnie to bywa. Ok, uwaga przyjęta masz rację na czwartym sucho, a trzeci mokry. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie już powoli boli żołądek i nie śpię po nocach przez te Wasze problemy... :/

Na yt jest nawet film instruktażowy w głowicą i tym silnikiem:

Jeszcze jedno pytanie do kolegów, którzy maja problem z tą uszczelką/głowicą/blokiem - jaki mieliście zalany płyn chłodzący?

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie uczyli że pierwszy cylinder jest od strony rozrządu,

Ale nie w renówkach :notacrook: :notacrook: :notacrook:

 

Tak jak dobrze zauważyli koledzy, oryginalny płyn renault jest tylko do -21St.C. I tutaj bym szukał przyczyny pęknięcia bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w samochodach mam dolane trochę samego koncentratu. Resztę co mi została pomieszałem chyba 1:1 z wodą (tą mieszankę sprawdzałem przy około -24 i nic się z nią nie działo). Dla osób szukających części to znalazłem:

http://allegro.pl/scenic-iii-megane-iii-silnik-1-4tce-130km-polecam-i6667548476.html#thumb/2

http://allegro.pl/osprzet-silnika-renault-megane-iii-h4ja700-1-4-tce-i5067425802.html

Jeżeli będę miał trochę czasu przez weekend to mogę poszukać po niemieckich stronach czy czegoś nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!