Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

pluto37 Chodzi o to, abyśmy wspólnymi siłami wyjaśnili problem, to nie są moje teorie i nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, znam się mechanice i elektronice, dlatego zebrałem materiał w postaci uszczelek oraz zdjęć uszkodzonych bloków i teraz nękam tym zagadnieniem ludzi profesjonalnie zajmujących się naprawą tego typu przypadków i zajmujących się tym na co dzień.

W ASO nie ma nawet o to co pytać, tam pracują jedynie wymieniacze części i całych podzespołów, a ci co się tam lepiej znali na rzeczy już dawno otworzyli własny warsztat.

Uważam, że wyjaśniliśmy już sporo, mam nadzieję, że te opisy komuś się przydadzą. Bardzo słusznie zrobiłeś, że nie kupiłeś słupka, bo nie wiadomo ile by pochodził, a tak masz zrobione łącznie z pierścieniami i nowymi uszczelkami.

 

Dodano: 15 mar 2017 - 21:44

Sprzedają w kompletach na jeden tłok za 245 zł

Tyle to kosztuje komplet, ale na wszystkie tłoki netto.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dorzucę swoje 3 grosze - jak dla mnie przegrzanie nie powoduje pękania tulei (opieram się na swoim doświadczeniu, jednak mogę się mylić bo w życiu człowieka zdarzają się takie rzeczy, o których nawet nie śnił). W swoim życiu zajeździłem i widziałem już nie jeden silnik (motocyklowy, i to przeważnie o przeliczniku kilkuset koni z litra pojemności) i nigdy przy przegrzaniu nie miałem czegoś takiego (silniki z żeliwnymi cylindrami, alu + tuleja żeliwna, alu + nicasil). Przegrzanie zawsze skutkowało zatarciem cylindra (złapało tłok i "buuuu..." koniec jazdy) lub łuszczeniem się nicasilu po pewnym czasie. Pomyślcie tak na chłopski rozum - jak przegrzanie czegoś może skutkować pęknięciem? Pęknięcie przeważnie jest spowodowane szokiem temperaturowym - rozgrzany cylinder i na to idzie zimny płyn chłodzący (poczytajcie jak zacierały się silniki w Cagivie Mito) oraz różnym współczynnikiem rozszerzalności temperaturowej metali. Nie krytykuję tu żadnych fachowców od wstawiania tulei (przeważnie są to osoby z ogromnym doświadczeniem, którym nie dorastamy do pięt) ale to są osoby, które mają fach w ręce tylko w tej dziedzinie - mechanika zrobiła ogromny krok do przodu. Z drugiej strony jak sami wiecie silniki są teraz tak liczone, że mają wytrzymać tyle km albo tyle lat. Jak popatrzycie na blok 1.4 TCe to między cylindrami jest naprawdę mało materiału. Wydaje mi się że żona kolegi na tej nowej tulei zrobi drugie 200 tys. km bez problemów.

Tak na marginesie - co powiecie o takim cylindrze i co mogło być przyczyną awarii? ;)

thumb_hosting_zdjec_1489615221__stillsnapshot000002.jpg

BTW to że uszczelka może padść od przegrzanie nie podlega dyskusji ;)

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie się podniecacie tymi problemami z tym silnikiem. Bez sensowne wodolejstwo. Jak dla mnie to jest on po prostu słaby konstrukcyjnie i tyle. Zresztą jak wiele innych silników (nie Renault), które borykają się z problemami wyciskania maksymalnej mocy z małej pojemności. Doktoraty można by pisać o takich silnikach. Prawda jest taka że powinni o nich opinie pisać ludzie, którzy mają auta od nowości i przejechali nimi np >100k km. Wtedy ma to sens. Dobrze wiecie że można auto z turbo jak się je niewłaściwie eksploatuje zajechać w 50 - 100k km nie jest to żaden problem. Znam ludzi co regenerowaną turbinę nawet po 10k km zajechali kompletnie. Piszecie o przegrzewaniu silnika - to sprawa indywidualna jak ktoś za zachodzie kupuje takie auto (lub blondi w Polsce) i pałuje na drugim biegu 100 km/h a potem go gasi to nie ma się co dziwić fizyki nie oszukacie, nie wspominając już o wadach konstrukcyjnych, które pomagają w szybkiej dewastacji takich silników. Nie ma się co czarować wychodzi na to że trzeba się z tymi silnikami cackać i uważać na wszystko. Ciekawy jestem czy za 3-4 lata opinie o nich będą choć w połowie takie dobre jak teraz piszecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fourier. 245 zł kosztuje komplet pierścieni na jeden tłok. Na wszystkie 4 to 1000. Dzwoń do ASO jak nie wierzysz. Wiem że tyle to normalnie komplet kosztuje do zwykłych silników, ale nie do tego wynalazku. Pytałem gdzie się dało i poza ASO nie ma na rynku bo za młody silnik.

 

Do "f1e" masz rację że się wymądrzamy, ale na tym polega forum, żeby każdy maił prawo coś napisać i doradzić innemu. Prawda też jest taka, że nie ma co marzyć w dzisiejszych czasach o wytrzymałości silników legendarnych Mercedesów 124 itp. z tamtych lat, które robiły po 1 mln km. Nas jeszcze nie stać na to, aby wyzłomować 5 letnie auto tylko dlatego, że ma 200.000 i uległo poważnej awarii. Tak zapewne by zrobili np. Niemcy. Ja też kilka miesięcy temu bym nie przypuszczał, że będę robił (w dzisiejszych czasach) remont silnika, a życie napisało swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: 15 mar 2017 - 21:44

 

Wyświetl postUżytkownik pluto37 dnia 15 marzec 2017 - 12:01 napisał

Sprzedają w kompletach na jeden tłok za 245 zł

 

Tyle to kosztuje komplet, ale na wszystkie tłoki netto.

Nie mogę zgodzić się z kolegą Witmanem. Potwierdzam słowa Pluto37. Pierścienie dostępne są jedynie w centrali Renault w Warszawie. Ja zamawiałem przez ASO w Bytomiu. Miałem to szczęście, że były dostępne w centrali Renault i czekałem na nie jedynie dwa dni. Sprzedają tylko w kompletach 4 sztuk, a jedna sztuka kosztuje 245zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.03.2017 o 02:54, f1e napisał:

Jak dla mnie to jest on po prostu słaby konstrukcyjnie i tyle. Zresztą jak wiele innych silników (nie Renault), które borykają się z problemami wyciskania maksymalnej mocy z małej pojemności.

 

f1e to co powiesz na temat podobnie pękającego cylindra w niedoładowanym 1.6 grupy VW lub BMW, człowiek od naprawy bloków o którym wcześniej pisałem mówi, że bloki z BMW potrafił robić nawet 2szt. tygodniowo i co ciekawe też w okresie zimowym, a blok od renówki miał tej zimy jeden i to od nas :mrgreen:

Blok BMW tez jest aluminiowy z żeliwną tuleją, która pęka na całej długości lub do połowy.

Człowiek od naprawy bloków stwierdził krótko, że ludzie nie potrafią jeździć taki autami. Ja nadal uważam, że problem w 1.4TCe jest marginalny i głównie zależy od jego właściwej eksploatacji, a nie dla tego, że jest wadliwie wykonany. Planuję w sprzyjającej czasowo chwili podnieść głowicę w Megi GTline mojej żonki i profilaktycznie wymienić uszczelkę przy okazji będzie nie zniszczona uszczelka do wglądu.

 

 

Dodano: 16 mar 2017 - 08:49

Dnia 16.03.2017 o 08:22, Prettymind napisał:

Nie mogę zgodzić się z kolegą Witmanem. Potwierdzam słowa Pluto37. Pierścienie dostępne są jedynie w centrali Renault w Warszawie. Ja zamawiałem przez ASO w Bytomiu. Miałem to szczęście, że były dostępne w centrali Renault i czekałem na nie jedynie dwa dni. Sprzedają tylko w kompletach 4 sztuk, a jedna sztuka kosztuje 245zł.

 

Ale my nie kupowaliśmy w ASO i też trzeba było czekać kilka dni, a kosztowały 70% mniej jak w ASO :-)

 

post-16747-0-53410800-1489652153_thumb.jpg

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem czy za 3-4 lata opinie o nich będą choć w połowie takie dobre jak teraz piszecie.

te silniki są na rynku od 2009 roku więc jak już coś by miało wyjść to by wyszło. Jak ktoś pisze, że przy różnicy temp. to pęka to po ostatniej zimie wszystkie tce powinny na złom trafić -25 do -35 było w kraju. Każdy jeden powinien szlag trafić :F Aż się boję do mojego zajrzeć :FFF Chociaż płyn nie ubywa, nie bąbluje w zbiorniczku i oliwa jest ok to chyba mam dobry egzemplarz ?:>

 

Na razie bacznie czytam i ciekawi mnie to jak po remoncie będzie silnik wyglądał. Pan który ci remontuje wstawi ci tuleje żeliwną czy alu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jadąc od naszej granicy zachodniej, zatrzymałem się na dużym i znanym auto-szrocie specjalizującym się w megankach i scenikach, podpytałem delikatnie właściciela o silnik 1.4TCe czy ma takowy sprawny lub uszkodzony, na chwilę obecną nie miał, pociągnąłem go delikatnie dalej za język twierdził, że generalnie brak zainteresowania tymi silnikami i ich raczej nie ściąga chyba, że na zamówienie dla chętnego, bo nie chce żeby mu leżał najlepiej mu schodzą 1,5dci, 1,9dci, ale to może być podyktowane ilością jeżdżących aut z tymi silnikami.

Na koniec zapytałem o bloki i ich pękanie czy coś w tym stylu, gość nic nie słyszał o takich przypadkach, a sporo tego ma i tym obraca mówi, że na pewno by słyszał od swoich klientów.

Dla mnie to kolejny dowód na to, że tego typu awarie są marginalne.

 

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie.

Chciałbym zakończyć temat (z mojej strony). Silnik złożony, uruchomiony i dociera się. Na tą chwilę wszystko ok. Co do kosztów to mogę to już podsumować w dużym przybliżeniu: wymiana tulei cylindrowej (jednej sztuki), planowanie bloku, naprawa głowicy (całkowita), ponowne planowanie głowicy, komplet uszczelek silnika, szpilki głowicy, oleje, filtry, płyn chłodzący, uszczelka pod głowicę + pozostałe drobiazgi 2800 zł + 1500 robocizna (kolega mechanik). Cały remont w moim przypadku to 4300 zł. Moim zdaniem takie rozwianie jest lepsze od wymiany słupka na inny stary. Teraz wiem co mam i mam nadzieję, że Meganka przez wiele tyś km będzie śmigać bezawaryjnie. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za udział w dyskusji. Jeśli ktoś będzie miał podobny problem (oby NIE) to mam nadzieję, że cała moja niemiła historia będzie pomocna. Pozdrawiam

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy ktoś wie jak sprawdzić pęknięcie tulei cylindrowej bez demontażu głowicy? Pęknięcie takie może być niewidoczne po zdjęciu głowicy, szczególnie na zimnym silniku. Wczoraj pytałem Was, co sądzicie o zastosowaniu tzw. wzmacniacza uszczelki w postaci Loctite 3020?

U mnie pękła świeca tzn. jej izolator, w cylindrze ,który pękł w środku wysokości na długości ok.1cm są dwa wzdłużne w osi suwu tłoka pęknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno na warsztacie był Scenik 2010r. z 1.4TCe przebieg 236kkm i już myśleliśmy, że to kolejny przypadek padniętej uszczelki trudne uruchamianie silnika, a po uruchomianiu pracuje jak diesel, problem tkwił w rozciągniętym łańcuchu, napinacz był wychylony na maxa do tego stopnia, że łańcuch tarł o obudowę i było w niej pełno opiłków, nikt wcześniej nie grzebał przy motorze. Po wymianie rozrządu silnik pracuje cichutko jak zegarek.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niestety mnie też dopadł problem. Wymieniłem dzisiaj świece. Jedna była w innym kolorze (lekko pordzewiała). Zajrzałem do wnętrza cylindrów i niestety w trzecim jest mokro. Od jakiegoś czasu lekko ubywało płynu.

Rocznik 12.2010. Przebieg 194000. LPG V gen Vaille LiquidSi od 30 tyś km

Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś warsztat na śląsku, który wymienia uszczelki pod głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób to jak najszybciej i najlepiej nie uruchamiaj już silnika, być może skończy się tylko na uszczelce pod głowicą, jeśli będziesz jeździł grozi Ci pękniecie cylindra, a nawet uszkodzenie głowicy, a to już poważna sprawa i kosztowna ! Możesz zrobić to u nas, mamy naprawdę spore doświadczenie z tymi silnikami.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!