Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtrysku paliwa, (czy to pompa paliwa?)


Gość gophfer

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

w poniedziałek tankowałem samochód przy włączonym silniku 40L, wcześniej na rezerwie przejechał jakieś 5-10km. Po zatankowaniu (od 1,5 roku tankuje na tej samej stacji, może ze 3 razy tankowałem na innej) wróciłem do domu ok. 3,5km bez żadnych oznak nachodzącego problemu. We wtorek nie jeździłem autem, w środę odpaliłem auto bez problemu przejechałam 1-1,5km, następnie ponownie odpaliłem bez problemu przejechałem jakieś 3-3,5km. Po czym podczas jazdy przy zwolnieniu na progu zwalniającym do ok 20km/h auto zgasło i już nie udało mi się go odpalić. Komunikat jak na załączonym zdjęciu "skontroluj układ wtrysku paliwa". Auto udało się odpalić przez pompowanie gruszką paliwa, niestety przestając pompować gasł, następnie podpompowałem znowu i odpaliłem na większym gazie. Utrzymując obroty powyżej 2000 silnik pracował, i byłem w stanie nawet jechać jak tylko obroty spadały do 1500 gasł. Odstawiłem do mechanika polecany serwis na tym forum specjalizujący się tylko w Renault/Dacia i teraz mam problem.

 

Mechanik podejrzewa że jest padnięta pompa paliwa, ale nie ma pewności i ma przeprowadzać jakieś testy. Podłączył inna pompę, nie z tego modelu i na niej auto nadal dziwnie pracuje (tak mi przekazał). Laweciarz który pomagał mi odpalić auto i "odpowietrzał" twierdził że gdzieś ciągnie lewe powietrze i że będą mnie chcieli naciągnąć na uszkodzoną pompę. Mam mieszane uczucia co to serwisu/uczciwości albo nie mieli czasu zająć się na poważnie moim autem bo pierwszego dnia nie dzwonili dopiero ja dzwoniąc dowiedziałem się zdawkowo że poważna sprawa i o tej podmianie pompy. Druga opcja, że to jakaś pierdoła i chcą mnie naciągnąć na wymiany pompy paliwa lub nie mają zielonego pojęcia w czym jest problem i grają na zwłokę. (dziwne bo jak tacy szpece od Renowek to raczej powinni wiedzieć jak sprawdzić czy to problem z pompa czy nie)

 

Doradźcie proszę co mam zrobić aby nie dać się zrobić w konia i nie dać naciągnąć na koszty (z kasą krucha bo w sobotę jeszcze mi padła pralka):(

post-78137-0-97664900-1478464238_thumb.jpg

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej i najprościej to sprawdź czy masz paliwo w wężyku od filtra do pompy na silniku.

Jeśli NIE to znaczy, że coś gdzieś puściło i paliwo nie zaciąga z baku, a ciągnie lewe powietrze.

Jeśli TAK to znaczy, że albo problem jakości paliwa albo problem z pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli między gruszką a silnikiem jest nieszczelność gruszka powinna być miętka, jeżeli jest wszystko szczelne powinna zrobić się twarda. Coś na zasadzie odpowietrzania hamulców. Po 2 sprawdził bym wężyki pod autem czy gdzieś nie przyhaczyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja "skontroluj układ wtrysku paliwa" - to znaczy że, silnik jest w trybie awaryjnym i będą problemy z jego zapalaniem. A to może oznaczać wiele niesprawności .

Auto masz od nowości ??

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, auto mam od kwietnia 2015, przebieg oryginalny 83tys,bo do marca 2016 było jeszcze na gwarancji

 

Dodano: 07 lis 2016 - 15:48

Najszybciej i najprościej to sprawdź czy masz paliwo w wężyku od filtra do pompy na silniku.

Jeśli NIE to znaczy, że coś gdzieś puściło i paliwo nie zaciąga z baku, a ciągnie lewe powietrze.

Jeśli TAK to znaczy, że albo problem jakości paliwa albo problem z pompą.

Paliwo jest w tych przewodach przezroczystych co biegną od gruszki chyba do silnika/pompy nie wiem czy o te Ci chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym podczas jazdy przy zwolnieniu na progu zwalniającym do ok 20km/h auto zgasło i już nie udało mi się go odpalić

Próg pewnie pokonałeś z dużą prędkością i uderzyłeś bakiem w próg, a tam znajduje się pompa paliwa. Mechanik, ma rację - uszkodziłeś pompę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według wszelkich znaków na niebie i ziemi w baku nie ma pompy paliwa więc nie mogła się uszkodzić. Jeżeli pompowanie gruszką pomogło to prawdopodobnie masz uszkodzony któryś z zaworków w gruszce lub zatkane wejście paliwa w smoku. Porządne przedmuchanie układu od gruszki do zbiornika i ewentualne przeczyszczenie zaworków w gruszce powinno pomóc. Gruszka jest rozbieralna i prosta w budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc od tyłu auta to ta pompa jest za gruszka tak? I to się nazywa pompa paliwa czy pompa wtryskiwaczy paliwa czy to może są dwie różne pompy?

Mechanik mówił że ta moja pompa jest Siemens'a

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszka to jest taka ręczna pompa paliwa umieszczona między zbiornikiem i filtrem paliwa, przy silniku masz zespól dwóch pomp w jednej obudowie - pompa zasysająca paliwo ze zbiornika i pompa wtryskowa podająca paliwo do wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!