Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala po dłuższym postoju za pierwszym razem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Auto to Megane III hatchback 2012r. przebieg 65000km, silnik 1.6 benzyna 74kW(K4M-848).

Od kilu dni auto ma problem z rannym odpalaniem za pierwszym razu. Odpala i od razu gaśnie. Wystarczy cofnąć kluczyk i za drugim razem pali "od strzała".

Nie ma żadnych dolegliwości oprócz tego rannego odpalania.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim ?

Komputer nie pokazuje żadnych komunikatów.

Edytowane przez marekgr78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nawet ASO rozkłada ręce. Ich odpowiedź : Zdarzały się nam auta z takimi objawami i użytkownicy jeżdżą bez problemu. Dopóki odpala nie da się zdiagnozować i wymieniać części na siłę bo szkoda kasy. Kazali użytkować i się nie przejmować dopóki wogóle nie stanie. Wygląda, że to znana im dolegliwość. Kolega ma Kangura i identyczne objawy od paru lat i nic się nie dzieje poza tym dwukrotnym odpalaniem.

 

Dodano: 07 gru 2016 - 08:49

Czy u ciebie też zaczął się problem niedawno tzn.jak zaczęło być chłodniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oprócz odpalania po dłuższym postoju nic się nie dzieje więc chyba trzeba posłuchać aso i czekać na więcej objawów Żeby pół silnika nie wymienić i wydawać kasy bez sensu. Zaprzyjaźniony mechanik potwierdził, że bez obaw jeździć. To najprawdopodobniej pompa paliwa, ale dopóki odpala i objawy nie są uciążliwe nie ma sensu wymieniać. On sam zna dwa przypadki z takimi samymi objawami i auta już parę lat tak jeżdżą bez problemu.

Edytowane przez marekgr78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

Mam podobny problem. Renault Megane III (1.6 16V bezyna - 2012r - przebieg 48 tyś). W zimie za pierwszym razem nie chciał odpalać. Teraz jak cieplej odpala ale zaraz po uruchomieniu obroty spadają - nie gaśnie - ale ma taki moment zachwiania silnik. Potem już ok. Dodatkowo, często za nim silnik nabierze właściwej temperatury to auto jest tępe. W ASO czyścili mi przepustnicę już dwa razy ale nic nie pomogło. Potem stwierdzili, że "chyba" to Zmienne Koło Faz Rozrządu ale pewni nie byli. Chcieli auto zatrzymać na dłużej. Widziałem, że sami nie są pewnie, a niby ASO więc nie wstawiałem już do nich. Temat ciągnie się od zimy. Teraz autem mniej jeżdżę na co dzień ale niedługo wakacje i chce się wybrać z rodziną gdzieś dalej. Pytanie, co to może być? Jaki warsztat w Łodzi polecicie godny zaufania, żeby mógł to zdiagnozować ?

Ogólnie auto jeździ, może też od tego czasu lekko więcej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem występuje u wielu posiadaczy tego silnika. U mnie też w okresie grudzień - luty, zdarza się, że za drugim naciśnięciem przycisku start/stop uruchamia się silnik. Pytałem mojego mechanika o przyczynę. Przyczyn może być kilka, ponieważ komputer zbiera dane z kilku czujników. Trzeba by przed uruchomieniem silnika sprawdzić każdy z nich, a to w domu jest niemożliwe. Ja mam garaż i też to ma miejsce. Czyszczenie przepustnicy nic nie daje, zresztą była prawie czysta. Nie wiem o jakim zakresie obrotów kolega pisze. Zawsze po uruchomieniu silnika ma on wyższe obroty i potem spadają do poziomu ok750 - 800 obr/min. Tak zachowuje się każdy współczesny silnik. Ja się tym problemem nie przejmuję, naciskam drugi raz i jadę do pracy. Trzeba przejść nad tym do porządku dziennego. Szerokiej drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obydwu waszych przypadkach postawił bym na zespół, czujnik wałka rozrządu, zawór koła zmiennych faz, lub samo koło zmiennych faz. Osobiście bym zaczął (najbardziej dla mnie prawdopodobne) od podmienienia zaworu zmiennych faz na z innego samochodu (dlatego, zawór bo pewnie auto mkk1978 sprawdzali w ASO na CLIP-e i nic nie wykazało - dlatego może jakieś uszkodzenie mechaniczne). Później jak bym robił rozrząd to razem z kołem (specjalnie wymieniać to szkoda kasy na robociznę). Czujnik wałka rozrządu, jeżeli nie pokazuje błędów to raczej nie, ale zawsze jest to "ale może".

Jeszcze pytanie, czy podczas uruchamiania za pierwszym razem nie słychać "innych" dzwięków z silnika?

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu, ale w moim przypadku się sam rozwiązał. Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności, ale objawy z odpalaniem za drugim razem ustały w momencie gdy przejechałem na jednym baku paliwa innym niż zwykle tankuję. Otóż zawsze tankowałem na miejscowym Orlenie. Jakiś miesiąc temu zatankowałem z "musu" na LUKOIL zwykłą 95. Od tamtej pory ani razu nie przydarzyło się by auto nie odpaliło za pierwszym razem, nawet w kilku stopniowy mróz rano. Dodam, że po LUKOIL tankowałem już 2 razy do pełna te paliwo co wcześniej na Orlenie i jest ok. Moze po prostu stacja paliw ,do której się przyzwyczaimy ma czasami o niższej jakości paliwo. Czy wy też przez rok albo dłużej tankujecie zawsze na tej samej stacji ?

Ten LUKOIL to w moim przypadku od ponad roku inna stacja niż Orlen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj takich tematów powstało kilka w dziale LPG. U mnie pomogło dość znacznie dolanie wody destylowanej do akumlatora - o wiele lepiej. Teraz problem z odpaleniem to rzadkie przypadki. Zauważyłem, że lepiej odpala na dworzu niż w garażu. Jest kilka podobnych tematów warto zerknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!