Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmniejszenie wlotów chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zmniejszyć wloty do chłodnicy w Megane II - celem poprawy aerodynamiki i szybszego nagrzewania się silnika - w obu wypadkach motywacją jest zmniejszenie zużycia paliwa.

Zanim się jednak za to zabiorę, chciałbym się zapytać, czy jest to bezpieczne - w takim sensie, czy jakieś komponenty poza chłodnicą główną i tej klimatyzacji w tym aucie wymagają dopływu powietrza by sie chłodzić - niezależnie od poprawnie działającej chłodnicy i powinienem unikać zmniejszania wlotów w jakimś konkretnym miejscu?

Pomysł ten jest zaczerpnięty z forum Ecomodder.com - ogólnie jest tam zalecane, by najpierw zasłonić wloty w górnych partiach, a potem w miarę potrzeb na dole - tak, by nie załączał się częściej wiatrak chłodnicy, bo wtedy przeróbka jest kontrproduktywna.

Posiadam adapter do OBD II, więc jestem w stanie monitorować temp. silnika przy pomocy smartfona (przetestowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to się robiło w Żukach i Starach.

Silnik jest chłodzony cieczą a nie powietrzem, chłodnica wchodzi na duży obieg dopiero po otwarciu termostatu, dużo innych rzeczy wpływa na mniejsze spalanie, ecodrajwing?..

Nie rób siary :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe BMW mają fabryczne osłony do chłodnicy eletryczne. Na zimnym silniku są zamknięte w celu szybciego nagrzania i lepszej areodynamiki. Przy jakimś temp. Silnika automatycznie otwierają żeby nie przegrzały się. Ja zimą tak zasłoniłem ale górne wloty i spalanie zmniejszyło się o jakiś 0.5 llitra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Żukach i Starach była żaluzja do zaciągania z kabiny na łańcuszku. Do nie których auta są nakładki zasłaniające z przodu wlot powietrza montowane na zimę. Pomysł dobry ponieważ szybciej można osiągnąć temperaturę silnika. Przy dobrym termostacie bez zakrywania chłodnicy silnik powinien działać prawidło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w Starze nie było klimy :mrgreen: .

Pomysł zły, bo można klimę przegrzać i silnik przy ostrej przejażdżce po autostradzie albo w korku, zapomnisz o tej zasłonie i po zawodach.

Super sprawa to grzałki przepływowe cieczy albo zamontowany podgrzewacz czasowy i to jest rozwiązanie, a nie karton na kratce.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na razie w celach testowych posłużę się po prostu taśmą klejącą od zewnątrz, a potem chciałbym zrobić kilkuczęściowe cienkie panele z polipropylenu komorowego mocowane np. na trytytki wg potrzeb - w lato pewnie większość, jeśli nie wszystkie się zdejmie.

 

Poza tym, chciałbym jeszcze zrobić elastyczny przedni spojler prawie do samego podłoża (tzw. air dam), potem zaś wypanelować na gładko podłogę wspomnianym polipropyleneam (wtedy spojler przedni nie jest już potrzebny), może zrobić osłony na koła tylne a la Citroen 2CV i mniejsze nad kołami przednimi, gładkie kołpaki, lusterka wewnętrzne zamiast zewnętrznych (nie wiem jaki tu jest stan prawny w Polsce), coś tam jeszcze postaram się wymyślić, byle starczyło chęci i czasu:)

Edytowane przez parabellum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w w Megane 3 dci zasłoniłem wlot powietrza do chłodzenia silnika.

Tej poniżej tablicy rejestracyjnej.

Mam wrażenie, że jest troszkę cieplej w aucie , szczególnie w trasie .

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zmniejszyć wloty do chłodnicy w Megane II - celem poprawy aerodynamiki i szybszego nagrzewania się silnika - w obu wypadkach motywacją jest zmniejszenie zużycia paliwa.

Tekst ten można dwojako rozumieć - zmniejszyć średnice króćców wodnych na chłodnicy lub zmniejszyć otwory nawiewowe powietrza na chłodnicę.

O ile pierwsza interpretacja nie przyniesie żadnego pozytywnego efektu, a pogorszy odprowadzenie ciepła z silnika, to druga interpretacja przyniesie efekt szybszego nagrzania się silnika (nie będzie w czasie jazdy takich przeciągów w komorze silnika), ale pozostanie ujemny efekt pierwszej interpretacji - pogorszy odprowadzanie ciepła z silnika przez mniejszą ilość powietrza przepływającego przez chłodnicę. Najlepszy efekt da zastosowanie żaluzji lub rolety zamykanej (automatycznie lub ręcznie) na czas nagrzewania się silnika (mniejszy przeciąg w komorze silnika podczas jazdy, w czasie postoju to nie ma znaczenia), o czym wyżej pisali koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, chciałbym jeszcze zrobić elastyczny przedni spojler prawie do samego podłoża (tzw. air dam), potem zaś wypanelować na gładko podłogę wspomnianym polipropyleneam (wtedy spojler przedni nie jest już potrzebny), może zrobić osłony na koła tylne a la Citroen 2CV i mniejsze nad kołami przednimi, gładkie kołpaki, lusterka wewnętrzne zamiast zewnętrznych (nie wiem jaki tu jest stan prawny w Polsce), coś tam jeszcze postaram się wymyślić, byle starczyło chęci i czasu:)

 

Ty tak na serio :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak:)

Jak wykonam przeróbki, to się pochwalę rezultatami. Na razie wloty zmniejszyłem roboczo taśmą klejącą z zewnątrz i muszę jeszcze ustalić optimum. Najlepszy byłby serwomechanizm, ale to jest poza moimi możliwościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że doktorat na tym robisz, albo chcesz pozyskać dodatkowy grosz z Unii na innowacyjność. Bo pewnie nie chodzi o chytry plan,

by spalać 0,5 l gazu mniej? Uwaga na plagiat, bo coś wydaje mi się, że żaluzja elektryczna w mondeo już jest. Ja kibicuję, wrzucaj zdjęcia.

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak by całkiem chłodnice ominąć :0 będziesz miał silnik ciepły raz dwa ( sugerując się moją uwagą i wdrażając ją w czyn robisz to na własne ryzyko i nie ponoszę za to odpowiedzialności }

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!