Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


madzialena_85

Rekomendowane odpowiedzi

No i wracam z prośbą o pomoc. Niestety po wymianie czujnika bez zmian. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Bo mi już ręce opadają.

Jak to możliwe że jak jest czujnik odpięty to pali beż problemu. A z nowym nie chce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpietym czujniku stosunek paliwa do powietrza jest bardzo duży i przez to zapłon jest bardzo łatwy. Tu wpływ przesunięcia zapłonu nie jest decydujące do rozruchu silnika. Nie wiem w jakim stanie masz cały rozrząd. 

Usunąłem bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd byl wymieniany w 8 mies temu i jakoś w tych okolicach czasu zacząłem mieć problem tylko nie wiem czy przed wymiana czy po. Tak płyn wlany nowy i układ odpowietrzony.

A co myślicie o oilcatch? Czy to by miało sens w moim przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Piotr99 napisał:

oil catch

Twój silnik nie ma problemów z odmą. Dotyczy diesli. dużych pojemności.

 

9 godzin temu, Piotr99 napisał:

zacząłem mieć problem tylko nie wiem czy przed wymiana czy po

Jeszcze jedno doświadczenie - zapalenie zimnego silnika z wyłączonym czujnikiem wałka rozrządu (czujnik pod kolektorem dolotowym między 3 i 4 cylindrem) Oczywiście pojawi się błąd, który skasuje się wyłączeniem zapłonu. Nas interesuje czy jest szybki rozruch.

Co weszło w skład wymiany rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był wymieniany kompletny z pompą wody. Zaraz sprawdzę jak auto przy odłączonym czujniku tylko muszę go znaleźć bo nie wiem jak wygląda.

A trzeba ściągnąć ten kolektor?

Odłączyłem i lipa, dalej to samo, ciężko pali i się dusi na początku.

Sprawdzałem też czy gaz jest winny usterce e nie. Zakręciłem na dwa dni butle ale bez zmian.

 

Czy to możliwe, że po kilku miesiącach mam znowu zawalona przepustnice? Po czyszczenie na chwilę było ok, a potem znowu zaczęły obroty falować na postoju, nie jakoś duzo ale jednak od czasu do czasu wzrastały i opadały.

Może to jest powiązane ze sobą?

Może kupić preparat do czyszczenia i wcisnąć tam beż odkręcania przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piotr99 napisał:

Rozrzad byl wymieniany kompletny z pompą wody.

Jeśli masz pewność, że przebieg jest rzeczywisty, to pompa pożyla by jeszcze długo. Nic nie napisałeś o kzfr. Falowanie obrotów to ścisły związek. Czy praca tego zespołu przed wymianą została zweryfikowana na podstawie pomiarów? Była wymiana koła? 

Wyczyściłeś przepustnicę i stwierdziłeś, że niewiele to dało. Wymieniłeś jej uszczelkę na nową? Dalej z przepustnicą nie kombinuj. Teraz potrzebny jest interfejs, żeby odczytywać pracę różnych czujników. Najtańszym rozwiązaniem jest "dobry" Elm.

Masz na forum wiele tematów związanych z kzfr i jego elektrozaworem.- poczytaj.

Ciężki rozruch i falowanie obrotów ma wiele przyczyn. Czasami jest to drobiazg, a czasami znaczne koszty. W tej chwili nawet nie masz pewności, czy rozrząd był prawidłowo ustawiony. Kiedyś nie spodziewałem się, że tyłu użytkowników forum miało z tym problemy, ale bądźmy dobrej myśli. Samochód z Twoim przebiegiem ma tylko delikatne drgania na najniższych obrotach - prawie tak jak nowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrzad byl wymieniany bo auto mialo już 7 lat i od nowości nie był wymieniany, mój mechanik powiedzial, że zawsze wymieniany kompletny rozrzad-cokolwiek to znaczy. Nie wiem czy wymienił kzfr. Jeżeli wymieniany się to standardowo prz rozrzadzie to to zrobił.-zapytam go. A galujace obroty miałem przed wymiana na 100% na luzie mam jakieś 800/850 a jak go szarpnie od czasu do czasu to podbija do 1200 jakos. Przebieg na 90% albo i na 100% jest prawdziwy. A no i zakładam że też ustawił rozrzad dobrze, nie słyszałem, żeby coś komuś zle zrobił. Jeżeli to będzie jakaś wskazówka to przy odpalaniu go mocno "pompuje" dodaje gazu to idzie mu znacznie lepiej.

 

W dniu 20.05.2022 o 23:39, jabrze napisał:

Masz na forum wiele tematów związanych z kzfr i jego elektrozaworem.- poczytaj.

Czytałem na temat kzfr na forum ale wydaje mi się, ze to nie to. Samochód przyspiesza normalnie, jest co prawda takie sekundowe zawahanie w pewnym momencie ale nic oprócz tego. Nie ma żadnych dźwięków przy odpalaniu. Jeszcze jedna rzecz mi przyszła na myśl. Podczas dodawania gazu na dwójce czy jedynce słychać taki stukot jakby metaliczny, chwilowy takie puknięcie, tylko na tych biegach. Sprawdzałem na luzie- jest cisza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuk przy ruszaniu to dolna podpora silnika do wymiany.

Tematy z zespołem kzfr są powiązane z Twoim uszkodzeniem. Uszkodzenia kół są różne. Dla Twojego silnika, gdzie nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów musi być idealnie, żeby LPG nie niszczył głowicy.

Musi być postawiona dokładna diagnoza. żeby nie ponosić kosztów. Konieczny jest interfejs, bo na ucho tego zrobić nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!