Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świst przy wciskaniu sprzęgła na zimnym silniku


Megi2k4

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megane II ph1 1.4, w ostatnim czasie jak na zewnątrz jest zimno, przy odpalaniu i pierwszych kilku kilometrach słyszę świst po wciśnięciu sprzęgła i zmianie biegu. Na luzie żadnych świstów nie ma jak przygazuję.

 

Świst ustępuje jak silnik osiągnie optymalną temperaturę. Czy wiecie co to może być? Oddawałem samochód na diagnozę, ale wykryli mi sprzęgło alternatora i naciągacz paska. Szukając po forum znalazłem, że winne może być łożysko oporowe sprzęgła. Inna sprawa, że sprzęgło przy 130k km po mieście bierze już u mnie dosyć wysoko, ale jeszcze się nie ślizga.

Edytowane przez Megi2k4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma. Temat już poruszany na forum. U mnie od dobrych kilkudziesięciu tysięcy km jest dokładnie tak samo. Hałas prawdopodobnie pochodzi od łożyska wyciskowego. Ja na razie nic z tym nie robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od 1-wszego właściciela, którego znam osobiście (pochodzi z PL salonu). Przebieg jest oryginalny.

Nie wiemy czy jest do wymiany, bo się nie ślizga, ale bierze dosyć wysoko, niby mechanik mówił że w Megane tak jest, ale nie mam pewności co do tego.

W takim razie co mi zostaje? Nie jest to raczej sprzęgło alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddawałem samochód na diagnozę, ale wykryli mi sprzęgło alternatora i naciągacz paska.

Jeżeli to jest świst , podobny do pisku przechodzącego po chwili - to trzeba zrealizować diagnozę mechanika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik mówił że w Megane tak jest

Ma racje. Wymienisz sprzęgło i znowu będzie to samo.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrób to co mówił mechanik, później zobaczysz. Na razie "nie szukaj dziury w całym".

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 130.000 km i sprzęgło do wymiany ??

Auto prawdopodobnie nie masz od nowości, a przebieg auta to ok.300.000 km lub więcej

No nie koniecznie. U mnie, o ile dobrze pamiętam, problem ten pojawił się trzy zimy temu, tj. przy ok 140 tys. km. Charakterystyczny gwizd przy wyciskaniu sprzęgła pojawia się tylko w zimne dni (zima) lub przy dużej wilgotności powietrza i przy nierozgrzanym silniku. Przy rozgrzanym silniku nie występuje. Moim zdaniem jest to łożysko wyciskowe (lub jak kto woli oporowe) sprzęgła, ale głowy nie dam sobie uciąć. Sprzęgło również mi się nie ślizga, a wręcz przeciwnie, ma tendencję do szarpania przy ruszaniu.

W tej chwili mam przebieg 230 tys. więc trochę z tym już pojeździłem i nadal mam zamiar jeździć B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrób to co mówił mechanik, później zobaczysz. Na razie "nie szukaj dziury w całym".

Nie chcę robić też bezsensownych wymian, a z tego co wyczytałem problemy przy tego typu świstaniu pochodzą z łożyska oporowego? Czy w ogóle świst przy wciskaniu sprzęgła może mieć jakiś związek ze sprzęgłem alternatora? Napinacz paska wykluczam, jak odpalam rano silnik z wciśnietym hamulcem to nic nie piszczy, z wciśniętym sprzęgłem jest pisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wyważać otwarte drzwi?? Piszczy łożysko oporowe sprzęgła, w mojej megance piszczy tak sobie jak jest zimno już od 100000km odkąd jest u mnie. I nic z tym nie robię, bo po co. Ten Typ Tak Ma. Przyjdą ciepłe dni to przestanie. I tak w kółko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!