Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świst przy wciskaniu sprzęgła na zimnym silniku


Megi2k4

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megane II ph1 1.4, w ostatnim czasie jak na zewnątrz jest zimno, przy odpalaniu i pierwszych kilku kilometrach słyszę świst po wciśnięciu sprzęgła i zmianie biegu. Na luzie żadnych świstów nie ma jak przygazuję.

 

Świst ustępuje jak silnik osiągnie optymalną temperaturę. Czy wiecie co to może być? Oddawałem samochód na diagnozę, ale wykryli mi sprzęgło alternatora i naciągacz paska. Szukając po forum znalazłem, że winne może być łożysko oporowe sprzęgła. Inna sprawa, że sprzęgło przy 130k km po mieście bierze już u mnie dosyć wysoko, ale jeszcze się nie ślizga.

Edytowane przez Megi2k4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma. Temat już poruszany na forum. U mnie od dobrych kilkudziesięciu tysięcy km jest dokładnie tak samo. Hałas prawdopodobnie pochodzi od łożyska wyciskowego. Ja na razie nic z tym nie robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od 1-wszego właściciela, którego znam osobiście (pochodzi z PL salonu). Przebieg jest oryginalny.

Nie wiemy czy jest do wymiany, bo się nie ślizga, ale bierze dosyć wysoko, niby mechanik mówił że w Megane tak jest, ale nie mam pewności co do tego.

W takim razie co mi zostaje? Nie jest to raczej sprzęgło alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddawałem samochód na diagnozę, ale wykryli mi sprzęgło alternatora i naciągacz paska.

Jeżeli to jest świst , podobny do pisku przechodzącego po chwili - to trzeba zrealizować diagnozę mechanika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik mówił że w Megane tak jest

Ma racje. Wymienisz sprzęgło i znowu będzie to samo.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrób to co mówił mechanik, później zobaczysz. Na razie "nie szukaj dziury w całym".

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 130.000 km i sprzęgło do wymiany ??

Auto prawdopodobnie nie masz od nowości, a przebieg auta to ok.300.000 km lub więcej

No nie koniecznie. U mnie, o ile dobrze pamiętam, problem ten pojawił się trzy zimy temu, tj. przy ok 140 tys. km. Charakterystyczny gwizd przy wyciskaniu sprzęgła pojawia się tylko w zimne dni (zima) lub przy dużej wilgotności powietrza i przy nierozgrzanym silniku. Przy rozgrzanym silniku nie występuje. Moim zdaniem jest to łożysko wyciskowe (lub jak kto woli oporowe) sprzęgła, ale głowy nie dam sobie uciąć. Sprzęgło również mi się nie ślizga, a wręcz przeciwnie, ma tendencję do szarpania przy ruszaniu.

W tej chwili mam przebieg 230 tys. więc trochę z tym już pojeździłem i nadal mam zamiar jeździć B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrób to co mówił mechanik, później zobaczysz. Na razie "nie szukaj dziury w całym".

Nie chcę robić też bezsensownych wymian, a z tego co wyczytałem problemy przy tego typu świstaniu pochodzą z łożyska oporowego? Czy w ogóle świst przy wciskaniu sprzęgła może mieć jakiś związek ze sprzęgłem alternatora? Napinacz paska wykluczam, jak odpalam rano silnik z wciśnietym hamulcem to nic nie piszczy, z wciśniętym sprzęgłem jest pisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wyważać otwarte drzwi?? Piszczy łożysko oporowe sprzęgła, w mojej megance piszczy tak sobie jak jest zimno już od 100000km odkąd jest u mnie. I nic z tym nie robię, bo po co. Ten Typ Tak Ma. Przyjdą ciepłe dni to przestanie. I tak w kółko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!