Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

błąd DTC011517 - czujnik temperatury płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Dopadł mnie taki problem:

Po wymianie sprzęgła przestał działać czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Objawia się to błędem stałym, którego nie można skasować a w związku z tym ciągłą pracą wentylatora chłodnicy.

Po podłączeniu do komputera (miałem do dyspozycji tylko Delphi) wyrzucił mi błędy:

01001621 - nieznany kod usterki

DTC011517 - czujnik temperatury płynu chłodzącego - stały

DTC011017 - czujnik temperatury zewnętrznej

1525F329 - nieznany kod usterki

Wymiana czujnika temperatury (taki z prawej strony z tyłu silnika) nie rozwiązała problemu.

Ciekawostką jest to, że jak podłączam Delphi do OBD to pokazuje mi temperaturę płynu chłodzącego i ona rośnie ale nie pokazuje temperatury na wyświetlaczu desce samochodu. Zastanawiam się czy tam nie ma jeszcze jakiegoś czujnika?

Wszystkie wtyczki na silniku są podpięte (wypinałem i wpinałem dla pewności).

Jedna rzecz, która wydarzyła się przy montażu po wymianie sprzęgła to krzywo zapięta wtyczka do komputera i samochód nie chciał zapalić, ale po wyprostowaniu pinów i podpięciu wtyczki jeszcze raz zapalił bez problemu. Piny we wtyczce sprawdziłem i wszystkie są na swoim miejscu.

Ktoś ma jakiś pomysł? Bo mi już brakuje. Jestem w Legionowie koło Warszawy a jutro jadę tym samochodem 2000 km więc super by było jakbym rozwiązał ten problem

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Czy udało rozwiązać się problem? Również mam problem z czujnikiem temp. płynu chłodzącego silnik i niestety nie mogę sobie z tym poradzić. Clip cały czas wskazuje temp. 118st.C nawet na zimnym a na wyświetlaczu nie wskazuje temperatury silnika w ogóle. Skutkuje to ciągłą pracą wentylatora na wysokim biegu, brakiem tempomatu i klimatyzacji. Wiązke już przeglądałem chyba ze trzy razy i nic nie znalazłem... Co było przyczyną w twoim przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, skrzako napisał:

Skutkuje to ciągłą pracą wentylatora na wysokim biegu, brakiem tempomatu i klimatyzacji.

Odłączona wtyczka ( brak łącza ) z presostatu lub przerwa w obwodzie presostatu ( uszkodzony ) ciśnienia klimy ;

  -  skutkuje  tym  samym  objawem, nie ma znaczenia czy klima manual czy auto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, problem również dotyczy diesel'a tak jak u autora tematu tylko 1.9 dCi 130. Czujnik już wymieniony na nowy i bez efektów.

Poniżej przedstawiam widok z CLIP'a. Widzi już tylko dwa błędy, ponieważ układ klimatyzacji został uzupełniony i czujnik ciś.czynnika chłodzącego (Klimatyzacji) nie zgłasza błędu.

Ktoś mi już radził na tym forum aby sprawdzić połączenie czujnika temp. silnika. Lecz sprawdzałem już chyba ze trzy razy, niestety nie zauważyłem nic niepokojącego. Tak, myślałem aby spróbować w jakiś sposób zasymulować prawidłowość działania tego układu... Dzisiaj jeszcze raz podejmę próbę poszukiwań usterki. Jak wspominałem wcześniej, ktoś mi sugerował, że konkretnie w moim przypadku przewód od czujnika do komp.silnika zwiera do masy

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Odłączona wtyczka ( brak łącza ) z presostatu lub przerwa w obwodzie presostatu ( uszkodzony ) ciśnienia klimy ;

  -  skutkuje  tym  samym  objawem, nie ma znaczenia czy klima manual czy auto.

 

Bardzo szanuję twoją chęć pomocy, ale kiedyś już mi radziłeś aby zacząć likwidację usterek od układu Klimatyzacji. Lecz problem w tym, że temat głównie dotyczy usterki CZUJNIKA PŁYNU CHŁODZĄCEGO SILNIK (Na wyświetlaczu nie pokazuje temp. silnika). Clip jasno stwierdza nieprawidłowości z czujnikiem temp. silnika (błąd stały). Z tego powodu właśnie nie działa Klimatyzacja (pomimo uzupełnionego układu) oraz Tempomat. Sterownik silnika zablokował Klimatyzację i Tempomat (Sprawdzone Clipem, jest jasno napisane KLIMATYZACJA ZABLOKOWANA PRZEZ STER.SILNIKA).

2018-06-27 [1].png

2019-06-25 [1].png

2018-06-27 [2].png

Właśnie jeszcze raz przeglądam wiazkę od czujnika temp. Silnika do komputera silnika i z wtyczki wychodzą dwa przewody pomarańczowy i fioletowy. Sprawdzając zwykłą probówką na fioletowym przewodzie jest masa,ktora zaswieca i po chwili się żaży. Silnik nie uruchomiony, wtyczka od czujnika wypięta. 

Dodam jeszcze, że przy próbie uruchomienia silnika z wypiętą wtyczką od czujnika wyskakuje komunikat ryzyko awarii silnika 

Edytowane przez skrzako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!