Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.9 DCI przerywa podczas stałej prędkości


maciej9876

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moją Meganką 1.9 120 KM 275 tys. km.

Mianowicie podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika ok. 2 tys.obr/min samochód cyklicznie delikatnie przyśpiesza i zwalnia. Jest to dość irytujące (głowa lata w przód i tył ;)) Oprócz tego mam wrażenie że auto straciło na mocy i znacznie wzrosło spalanie zawsze było 5.3 l/100km a teraz jest 7 l/100km. Zauważyłem też że turbinę było słychać jak się "załącza" i było czuć jak auto przyśpiesza a teraz tego nie ma.

Czyściłem EGR i go zaadaptowałem.

Czyściłem odmę.

Sprawdzałem czy zmienna geometria turbiny się nie zacina.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

 

Zastanawiam się czy przyczyną takiego zachowania może być przepływomierz lub czujnik doładowania ale komputer powinien pokazać błąd.

 

Chciałbym jeszcze sprawdzić takie rzeczy jak ciśnienie na listwie czy doładowanie ale nie znalazłem informacji jakie powinny być.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie warto przyjrzeć się raz jeszcze EGRowi. We Fiacie z 1.9 JTD miałem podobny przypadek. Rozwiązaniem jest porządne czyszczenie EGRa. Jeśli nie pomoże, to prawdopodobnie jego wymiana. Nawet obroty się zgadzają (tam jest zakres 1800-2000 obr/min.). Kwestia że to inny silnik, inna marka. Jednak czytając Twój post od razu przypomniała mi się ta sytuacja.

Jeśli w Renault wygląda to inaczej, to przepraszam za zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej ponownie rozbiorę EGR i zaprogramuje na nowo.

 

Teraz mam pytanko czy gruszka, sztanga przy turbinie powinna poruszać się wraz z dodawaniem gazu na postoju ?

Właśnie teraz to sprawdziłem i przy przegazowywaniu nic się nie porusza.

Podczas testów podzespołów silnika które przeprowadzałem za pomocą komputera, elektrozawór sterowania zmienną geometrią nie dawał żadnych oznak pracy.

 

Podejrzewam właśnie że to on może być winowajcą

To by tłumaczyło duże spalanie i małą moc no i delikatne przykapcanie na czarno po depnięciu na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kiedyś podobny problem, winny okazał się stycznik pod pedałem hamulca. Wtyczki zaśniedziały i komputer dostawał info, że wciskam hamulec, wtedy odłączał gaz. Warto sprawdzić - minuta roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem strzykawkę do przewodu podciśnieniowego i wytworzyłem podciśnienie i chodzi w pełnym zakresie.

 

Zastanawia mnie jedna rzecz, brak różnicy w jeździe i pracy silnika z podłączoną i odpiętą przepływką. Oczywiście niema żadnych błędów

 

Dodano: 04 sty 2017 - 17:04

Dzisiaj zmieniłem przepływomierz i elektrozawór sterowania geometrią turbiny niestety auto nadal jest słabe i poszarpuje przy stałej prędkości w okolicach 2 tys. obr/min

Edytowane przez maciej9876
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś pewny, że ;

-EGR jest sprawny,

-kierownice turbiny chodzą bez zacięcia ,

-to należy sprawdzić regulator ciśnienia paliwa na pompie, który ma oring gumowy i tulejkę teflonową.

Pierwsze sprawdź czy nie są one uszkodzone lub czy uszkodzony jest regulator

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dziś dobrałem się od układu dolotowego. I znalazłem przyczynę, mianowicie pęknięcie na 15 cm w "intercoolerze". Zastanawia mnie tylko dlaczego komputer nie pokazywał błędów anie niepokojących danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki, że napisałeś co było przyczyną.

 

Dodam tylko że podobne objawy dają nieszczelne przewody paliwowe pomiędzy filtrem a pompą. Można to zobaczyć bo pojawiają się pęcherzyki powietrza na przewodzie od gruszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!