Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.9 DCI przerywa podczas stałej prędkości


maciej9876

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moją Meganką 1.9 120 KM 275 tys. km.

Mianowicie podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika ok. 2 tys.obr/min samochód cyklicznie delikatnie przyśpiesza i zwalnia. Jest to dość irytujące (głowa lata w przód i tył ;)) Oprócz tego mam wrażenie że auto straciło na mocy i znacznie wzrosło spalanie zawsze było 5.3 l/100km a teraz jest 7 l/100km. Zauważyłem też że turbinę było słychać jak się "załącza" i było czuć jak auto przyśpiesza a teraz tego nie ma.

Czyściłem EGR i go zaadaptowałem.

Czyściłem odmę.

Sprawdzałem czy zmienna geometria turbiny się nie zacina.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

 

Zastanawiam się czy przyczyną takiego zachowania może być przepływomierz lub czujnik doładowania ale komputer powinien pokazać błąd.

 

Chciałbym jeszcze sprawdzić takie rzeczy jak ciśnienie na listwie czy doładowanie ale nie znalazłem informacji jakie powinny być.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie warto przyjrzeć się raz jeszcze EGRowi. We Fiacie z 1.9 JTD miałem podobny przypadek. Rozwiązaniem jest porządne czyszczenie EGRa. Jeśli nie pomoże, to prawdopodobnie jego wymiana. Nawet obroty się zgadzają (tam jest zakres 1800-2000 obr/min.). Kwestia że to inny silnik, inna marka. Jednak czytając Twój post od razu przypomniała mi się ta sytuacja.

Jeśli w Renault wygląda to inaczej, to przepraszam za zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej ponownie rozbiorę EGR i zaprogramuje na nowo.

 

Teraz mam pytanko czy gruszka, sztanga przy turbinie powinna poruszać się wraz z dodawaniem gazu na postoju ?

Właśnie teraz to sprawdziłem i przy przegazowywaniu nic się nie porusza.

Podczas testów podzespołów silnika które przeprowadzałem za pomocą komputera, elektrozawór sterowania zmienną geometrią nie dawał żadnych oznak pracy.

 

Podejrzewam właśnie że to on może być winowajcą

To by tłumaczyło duże spalanie i małą moc no i delikatne przykapcanie na czarno po depnięciu na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kiedyś podobny problem, winny okazał się stycznik pod pedałem hamulca. Wtyczki zaśniedziały i komputer dostawał info, że wciskam hamulec, wtedy odłączał gaz. Warto sprawdzić - minuta roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem strzykawkę do przewodu podciśnieniowego i wytworzyłem podciśnienie i chodzi w pełnym zakresie.

 

Zastanawia mnie jedna rzecz, brak różnicy w jeździe i pracy silnika z podłączoną i odpiętą przepływką. Oczywiście niema żadnych błędów

 

Dodano: 04 sty 2017 - 17:04

Dzisiaj zmieniłem przepływomierz i elektrozawór sterowania geometrią turbiny niestety auto nadal jest słabe i poszarpuje przy stałej prędkości w okolicach 2 tys. obr/min

Edytowane przez maciej9876
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś pewny, że ;

-EGR jest sprawny,

-kierownice turbiny chodzą bez zacięcia ,

-to należy sprawdzić regulator ciśnienia paliwa na pompie, który ma oring gumowy i tulejkę teflonową.

Pierwsze sprawdź czy nie są one uszkodzone lub czy uszkodzony jest regulator

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dziś dobrałem się od układu dolotowego. I znalazłem przyczynę, mianowicie pęknięcie na 15 cm w "intercoolerze". Zastanawia mnie tylko dlaczego komputer nie pokazywał błędów anie niepokojących danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki, że napisałeś co było przyczyną.

 

Dodam tylko że podobne objawy dają nieszczelne przewody paliwowe pomiędzy filtrem a pompą. Można to zobaczyć bo pojawiają się pęcherzyki powietrza na przewodzie od gruszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!