Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Electronic Fault 1.9dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem z moja meganka. Wczoraj miałem właśnie jechać do pracy wsiadam do auta wkładam kartę i auto nie odpala, po wcisnieciu przycisku start słyszę potrójne piknięcie i włączającą się dmuchawę chłodnicy. Auto raz odpaliło i udało mi się dojechać do ogrzewanego garażu, przestało tak całą noc. Dziś rano odpalam wyjeżdżam do sklepu pod sklepem znów ta sama historia. Teraz auto da się jedynie odpalić na jakieś 10 sekund na chwilę po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu. Tak jakby resetował się system i nagle po odpaleniu dostawał sygnał do zgaszenia.. Czyściłem skrzynkę z bezpiecznikami i okazało się, że 3 kable idące do tej skrzynki maja po przepalonym jednym styku. jeden z czarna szeroka wtyczka jest cały jakby stopiony,ale widzę, że ktoś miał z tym problem i po prostu uciął kable przy tym stopionym miejscu. może to wina tych kabli nie skrzynki?Skrzynka nie ma w ogóle oznak korozji, jedynie jeden styk pod końcem jest troszkę przypalony. Po takim zgaszeniu wyskakuje mi komunikat błąd elektroniki.

Edytowane przez wasik72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem skrzynkę z bezpiecznikami

Którą skrzynkę masz na myśli? W kabinie "pod" kierownicą, czy obok akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod klapą, poniżej kierownicy z lewej strony.

Daj zdjęcie które piny masz upalone. To co jest obok akumulatora z bezpiecznikami nazywa się modułem UPC (tak szukaj wiadomości o nim). Jeżeli jest uszkodzony to nie będzie nic widać, ale z objawów można sądzić, że raczej coś z nim nie tak (moduł można wyjąć i otworzyć). Najczęściej uszkadza się on poprzez zlanie go wodą. Sam piszesz, że ktoś w tym grzebał. W tym module często upalają się styki najczęściej od świateł i może te co masz uszkodzone też są od nich.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czarny szeroki to on jest tylko od świateł. Pod modułem znajduje się jeszcze skrzynka bezpieczników mocy, ale musisz wyjąć moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam upalony pin co na Twoim pierwszym zdjęciu oraz podobnie jak na drugim (mniej, ale mam na razie ten temat ze światłami ogarnięty). No i też mam Electronic fault. Nawet silnik nie zakręci. Może ktoś napisze od czego ten pin jest, bo ja już się poddałem i zapisałem się do fachowca w kolejkę do naprawy.

Edytowane przez tu_es
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym zdjęciu upalony jest pin od "Sterowanie + ogrzewania tylnej szyby". Ale pin 3 jest od "Masa elektroniczna przedniej podłużnicy z lewej strony" a 4 pin od "+ Wtrysk > Przekaźnik zabezpieczenia". Czarna kostka tak jak pisałem jest od świateł, a te co są upalone to są od świateł mijania. Na ostatnim zdjęciu masz upalony pin od "+ Akumulatora zabezpieczony bezpiecznik wtryskiwaczy > pompa benzyny (wyjcie)" Wprawdzie masz diesla więc pewnie chodzi o wtryski. Tutaj masz do pobrania schematy: Mój odnośnik i tam znajdziesz szczegółowe rysunki z opisami.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec najprawdopodobniej same kabelki sa do wymiany?

 

Dodano: 13 sty 2017 - 13:34

Takie pytanko, ktora paczke mam pobrac? 2003 rok 1.9dci?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktora paczke mam pobrac?

W zasadzie to prawie wszystko jedno, weź tylko do rocznik poniżej 2005. Plik o UPC jest w prawym górnym rogu jak otworzysz program (będą tam 3 białe ikonki i klikaj na środkową). Jak nie trafisz w model to ściągnij jeszcze raz :)

same kabelki sa do wymiany?

Niestety myślę, że nie koniecznie, tylko kabelki. Jeżeli włącza ci się dmuchawa samoczynnie to może być uszkodzony moduł. Ale zacznij od naprawy złączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzięki za pomoc. W poniedziałek przyjedzie fachowiec porobić kabelki.Przy okazji sprawdzimy czy ta płytka jest w ogólę sprawna. Oby byla..

 

Dodano: 15 sty 2017 - 16:02

Dziś zrobiłem drugą próbę. Wyczyściłem wszystko dokładnie, posprawdzałem każdy kabel. Auto odpaliło, działało z 5 minut byłem już szczęśliwy a tu nagle zgasło.. Ehh. Po zgaśnięciu wlącza się dmuchawa, ale po ponownym wciśnięciu start, wyłącza się i można normalnie odpalić auto :D. Zawsze jakiś postęp, czekam na elektryka i powiem co dalej.

 

Dodano: 16 sty 2017 - 18:10

Elektryk dal mi inną skrzynkę na podmianę, ale na tej skrzynce auto w ogóle nie odpala. Wlącza się dmuchawa chłodnicy na maksymalne obroty(wcześniej działała wolniej) no i komunikat electronic fault. Elektryk nie mógł podłączyć się pod komputer wyskakiwał mu błąd połączenia z sterownikiem silnika czy coś takiego.Jakies pomysly co to może być? Bo ja już dostaje jakiegoś szału..

Edytowane przez wasik72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!