Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE4 GT205 - 1.6Tce Program


MAJSTERSKLA

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Komarek napisał:

Trzeba sprawdzić sprzęgła z katalogiem. Czy faktycznie tak jest .

Swoją drogą- myślę że komponenty są w większości takie jak w EDC z dieslem.  A tam jest grubo ponad 300 Nm

dokładnie taką samą myśl miałem. Z ciekawości napisałem do ASO bo akurat robią mi douczenie skrzyni EDC więc może łaskawie wyślą specyfikację tej skrzyni w 1.6 205KM TCE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, SATCH napisał:

Czy jesteś pewny??... mi w ASO powiedzieli że EDC montowana w Megane GT jest takie jak w Talismanach i jest do 300Nm,  a że RS ma inne komponenty i  że do 400Nm...

 

RS nie mają EDC 7 biegowej Getrag. Mają 6 biegową starszy model. I manual jakiś z dupy.

 

Samo słowo ASO - oznacza, coś tam producent przewidział, coś tam wiemy ale ostatecznie nie potrafimy nawet zaktualizować rlinka z 2.x do 7.x bo to loteria.

Mi w ASO powiedzieli że RS monitor jest NIEMOŻLIWY w GT - TO JEST IMPOSSIBLE - zakrzywi Pan czasoprzestrzeń. Nie ma czujników i Bóg nad tym nie panuje. A ostatecznie sam to aktywowałem. Aso to firma - zatrudnia ludzi najtaniej - nie naprawia aut - tylko wymienia części. Są fajni - bo gwarancja - i tyle. Opony, filtry i olej lepiej gdzie indziej.

 

Skrzynia przetrwa. Ludzie tuningują meganki GT - mnóstwo tego na yt - i jeszcze więcej jeździ.

 

  • Zmienić Intercooler na wagner
  • całe wydechy gotowe do kupienia np. bastuck2.de
  • program
  • tarcze nacinane  (nawiercane brembo troche pogorszą hamowanie ale też ładne są)

I tyle. Macie super tanie auto.

 

Problemem jest skrzynia przegrzana  - wtedy gdy jedziesz 200 km/h z katowic do szczecina s3 w 3 godziny bez przerwy - wtedy ją zerżniesz i przegrzejesz - o to chodzi - temperatura zabije

No i czujnik MAF siadają. Tanie rzeczy.

 

Tyle z doświadczenia mam. Póki co - jeszcze jak po całym koronacyrku uda mi się coś zrobić w megance dam zdjęcia efektu. Ma to sens tanim kosztem. To nie audi tts gdzie z 310 można zrobić 470 - ale nadal warto. Taka moja opinia.

 

Co do skrzyni same dobre opinie - pomimo szarpania - ddt4all można zrobić adaptacje i już okey.

 

Edit 2

( pomijam kwestie - olej wymiana co 5-10 tys km.)

(rozgrzewamy silnik olej - a potem gaz do dechy )

(wymieniamy filtry)

(staramy się nie kolejno pod rząd używać launch control)

Edytowane przez dzikuman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, dzikuman napisał:

 

RS nie mają EDC 7 biegowej Getrag. Mają 6 biegową starszy model. I manual jakiś z dupy.

 

Samo słowo ASO - oznacza, coś tam producent przewidział, coś tam wiemy ale ostatecznie nie potrafimy nawet zaktualizować rlinka z 2.x do 7.x bo to loteria.

Mi w ASO powiedzieli że RS monitor jest NIEMOŻLIWY w GT - TO JEST IMPOSSIBLE - zakrzywi Pan czasoprzestrzeń. Nie ma czujników i Bóg nad tym nie panuje. A ostatecznie sam to aktywowałem. Aso to firma - zatrudnia ludzi najtaniej - nie naprawia aut - tylko wymienia części. Są fajni - bo gwarancja - i tyle. Opony, filtry i olej lepiej gdzie indziej.

 

Skrzynia przetrwa. Ludzie tuningują meganki GT - mnóstwo tego na yt - i jeszcze więcej jeździ.

 

  • Zmienić Intercooler na wagner
  • całe wydechy gotowe do kupienia np. bastuck2.de
  • program
  • tarcze nacinane  (nawiercane brembo troche pogorszą hamowanie ale też ładne są)

I tyle. Macie super tanie auto.

 

Problemem jest skrzynia przegrzana  - wtedy gdy jedziesz 200 km/h z katowic do szczecina s3 w 3 godziny bez przerwy - wtedy ją zerżniesz i przegrzejesz - o to chodzi - temperatura zabije

No i czujnik MAF siadają. Tanie rzeczy.

 

Tyle z doświadczenia mam. Póki co - jeszcze jak po całym koronacyrku uda mi się coś zrobić w megance dam zdjęcia efektu. Ma to sens tanim kosztem. To nie audi tts gdzie z 310 można zrobić 470 - ale nadal warto. Taka moja opinia.

 

Co do skrzyni same dobre opinie - pomimo szarpania - ddt4all można zrobić adaptacje i już okey.

Witaj.

Możesz mi powiedzieć o co chodzi z tą adaptacją??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lubowitz78 napisał:

 

 

Adaptacje możemy sami zrobić w ddt4all - trwa szybko sprawnie - i skrzynia na nowo przyucza się do nowych warunków tarczy sprzęgła które rżnie się ostro.

 

Dostosowuje elektronicznie - bo to taka skrzynia. I efekty konkretne - na fejsie ktoś polecił dam zdjęcia z tego mogę zrobić w wolnej chwili.

 

Ogólnie - czasem przy ostrym przyspieszeniu, na normalnym trybie nawet Perso - Skrzynia potrafi szarpnąć jak w bmw sportowym - niby efekt zamierzony - ale coś nie tak.

Po adaptacji szarpanie znika - moment widocznie jest dostowowany do nowych warunków tarczy - oczywiście się robi na rozgrzanym porządnie aucie. Adaptacja jest wgrana w skrzynie. Ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, dzikuman napisał:

 

Adaptacje możemy sami zrobić w ddt4all - trwa szybko sprawnie - i skrzynia na nowo przyucza się do nowych warunków tarczy sprzęgła które rżnie się ostro.

 

Dostosowuje elektronicznie - bo to taka skrzynia. I efekty konkretne - na fejsie ktoś polecił dam zdjęcia z tego mogę zrobić w wolnej chwili.

 

Ogólnie - czasem przy ostrym przyspieszeniu, na normalnym trybie nawet Perso - Skrzynia potrafi szarpnąć jak w bmw sportowym - niby efekt zamierzony - ale coś nie tak.

Po adaptacji szarpanie znika - moment widocznie jest dostowowany do nowych warunków tarczy - oczywiście się robi na rozgrzanym porządnie aucie. Adaptacja jest wgrana w skrzynie. Ciekawostka.

No to mnie teraz zaciekawiłeś.Potrafisz zrobić coś takiego???Jeśli to nie tajemnica to skąd w ogóle jesteś???

Ostatnio jechała Megane IV z tak zaj....tym sportowym tłumikiem i dzwiękiem z niego się wydobywającym ,że to poezja.Gdyby się dało to bym zatrzymał kolesia i zapytał gdzie sprawił sobie taki wydech :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Cześć,

Panowie i jak tam u Was po tuningu? Czy jeździcie na zwiększonej mocy w Megane IV GT? Zastanawiałem się nad tuningiem do wyższej mocy, przy tej 7 biegowej automatycznej skrzyni. Macie już jakieś wnioski po przejechaniu paru miesięcy ze zwiększoną mocą na GT? Jak jest z tą skrzynią EDC7? Taki tuning nie wpłynął w żaden sposób na żywotność skrzyni?

Czy jesteście w stanie powiedzieć, w jaki sposób uczy się skrzynie 7EDC przez ddt4all?

Dnia 17.05.2020 o 00:57, dzikuman napisał:

 

RS nie mają EDC 7 biegowej Getrag. Mają 6 biegową starszy model. I manual jakiś z dupy.

 

Samo słowo ASO - oznacza, coś tam producent przewidział, coś tam wiemy ale ostatecznie nie potrafimy nawet zaktualizować rlinka z 2.x do 7.x bo to loteria.

Mi w ASO powiedzieli że RS monitor jest NIEMOŻLIWY w GT - TO JEST IMPOSSIBLE - zakrzywi Pan czasoprzestrzeń. Nie ma czujników i Bóg nad tym nie panuje. A ostatecznie sam to aktywowałem. Aso to firma - zatrudnia ludzi najtaniej - nie naprawia aut - tylko wymienia części. Są fajni - bo gwarancja - i tyle. Opony, filtry i olej lepiej gdzie indziej.

 

Skrzynia przetrwa. Ludzie tuningują meganki GT - mnóstwo tego na yt - i jeszcze więcej jeździ.

 

  • Zmienić Intercooler na wagner
  • całe wydechy gotowe do kupienia np. bastuck2.de
  • program
  • tarcze nacinane  (nawiercane brembo troche pogorszą hamowanie ale też ładne są)

I tyle. Macie super tanie auto.

 

Problemem jest skrzynia przegrzana  - wtedy gdy jedziesz 200 km/h z katowic do szczecina s3 w 3 godziny bez przerwy - wtedy ją zerżniesz i przegrzejesz - o to chodzi - temperatura zabije

No i czujnik MAF siadają. Tanie rzeczy.

 

Tyle z doświadczenia mam. Póki co - jeszcze jak po całym koronacyrku uda mi się coś zrobić w megance dam zdjęcia efektu. Ma to sens tanim kosztem. To nie audi tts gdzie z 310 można zrobić 470 - ale nadal warto. Taka moja opinia.

 

Co do skrzyni same dobre opinie - pomimo szarpania - ddt4all można zrobić adaptacje i już okey.

 

Edit 2

( pomijam kwestie - olej wymiana co 5-10 tys km.)

(rozgrzewamy silnik olej - a potem gaz do dechy )

(wymieniamy filtry)

(staramy się nie kolejno pod rząd używać launch control)

 

Cześć,

 

czy robiłeś może modyfikację, o których wspomniałeś? Np. zmiana intercoolera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam, mam Megane 4 GT z 2016 roku, wszystko jest super oprócz tego że na wysokich obrotach jak dokreca się do 5500 obr, nagle traci moc i wyskakuje komunikat "sprawdz uklad wtryskowy". Po podpięciu komputera pokazuje blad wtryskiwacza 4. Świece wymienione, wtrysk wymieniony i cały czas ten sam problem. Czy ktoś się spotkał z takim tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Pablokrk napisał:

Po podpięciu komputera pokazuje blad wtryskiwacza 4.

Świece wymienione, wtrysk wymieniony i cały czas ten sam problem.

Cylindry liczy się od strony rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Wiem i właśnie ten czwarty wtrysk od rozrządu został wymieniony. Wgrany został również nowy program sterujący praca silnika, przez chwilę było wszystko ok po czym po 2 dniach znów pojawił się ten sam błąd.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Pablokrk napisał:

wtrysk wymieniony i cały czas ten sam problem.

Rozumie, że wtrysk nowy o takim samym oznaczeniu jak pozostałe??

1/ Komputer ecu - podaje pulsacyjnie masę bezpośrednio na wtryskiwacz;

       - sprawdź/przeczyść złącza na wtrysku, wtyczkach oraz na ecu,

       - sprawdź oporność przewodu masowego i porównaj z pozostałymi,

2/ Sprawdź napięcie po włączeniu zapłonu/oraz w trakcie pracy silnika na tym 4 wtryskiwaczu;

     - porównaj je z pozostałymi,

     - zasilanie jest z przekaźnika wtrysku

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!