Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.6 dziwna sprawa -nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam megane 2 1.6 2005r kombi 113 KM. W odstepie pol roku dwa razy zdarzylo sie ze auto nie chce zapalic. Zawsze pali od razu. Odpalam, jade do sklepu,robie zakupy, wracam do auta i nie pali. Obroty silnika przy wcisnieciu start spadaja do okolo 200 dusi sie i gasnie. Za drugim i kolejnym razem juz wogole nie lapie a rozrusznik kreci. Przez dwa dni nie moge go uruchomic. Zadnych bledow nie pokazuje. Po dwoch dniach nagle zapala i jezdzi bez problemu kolejne pol roku. Teraz usterka zaczela pojawiac sie co dwa tygodnie. Elekyryk stwierdzil ze to modul upc. Wymienilem go. Minelo dwa tygodnie i znowu pod sklepem problem z odpaleniem. Krece z 15 min i w koncu zapalil.pomocy.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy, pod uwagę brałem :

- przerwy w zasilaniu pompy paliwa (jakaś brązowa kostka i konkretny pin przy /puszce bezp. pod maską/ podobno częsty przypadek)

- czujnik temp. albo temp.cieczy

- czujnik położenia wału (dostęp łatwy, nowy cena od 40 zł)

- elektrozawór (opis gdzieś na forum jak samemu naprawić, wyczyścić)

- i inne np.zaśniedziałe styki w gniazdach

U mnie padł czujnik położenia wału.Objawy podobne, nie odpalał,rozrusznik kręcił, potem gasł, przejechał 1 km zgasł, potem jeździł 2 tyg. było ok.

aha, żaden za mnie mechanik ;) naprawiłem samemu, forum i google to kopalnia wiedzy....

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi. Myslalem moze ze problem z immobilizerem. A u Was tez zadnych błedow nie pokazywalo na kompie? Teraz nie wiadomo na ktory czujnik stawiac. Moze ktos mial jeszcze podobny problem?

 

Dodano: 21 sty 2017 - 17:31

Dodam jeszcze ze odnosze wrazenie ze samochod troche zamula

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału na początek bym sprawdził, możesz go spróbować wyjąć i wyczyścić, sprawdzić wtyczkę, choć w tym aucie dostęp do niego niestety jest dość utrudniony, ale idzie to zrobić.

Co do czujnika położenia wałka rozrządu, o którym mireczek01 napisał, to jestem zaskoczony bo ja też miałem uszkodzony ten czujnik, ale absolutnie zero wpływu na pracę silnika czy odpalanie. Jak czujnik wałka rozrządu się uwali to wyskakuje błąd i kontrolka na desce rozdzielczej, więc raczej byś wiedział o tym.

Nie wiem jak z elektrozaworem, wcześniej wspominanym. On steruje tylko KZFR, jak go odłączysz to nie będzie zmiennych faz rozrządu, ale na odpalanie nie powinien mieć chyba wpływu. Uszkodzenie elektrozaworu nie jest sygnalizowane błędem. To ewentualne zamulanie może być efektem elektrozaworu, gdzie nie masz zmiennych faz, ale przyczyn zamulania może być wiele ;)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem czujnik położenia walu lecz zero efektow. Nie da rady zapalic. Sprawdzilem iskre na swiecach-jest. Wypialem wtyczke od czujnika polozenia walka rozrzadu,troche przeczyscilem ja,odpalam i odpalil! Nie wiem czy to zbieg okolicznosci ale go wymienie i zobaczymy. Jak przez miesiac nie bedzie usterki to bedzie to. Jak znowu nawali dam znac.Dzieki i pozdrawiam forumowicze.

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko uważaj na zamienniki. Ja kupiłem nowy, jakiś no name, to miał lustrzane odbicie wypustek dla wtyczki, nie szło tego podłączyć. Musiałem zwrócić i kupiłem potem używkę, ale oryginalną za kilkanaście złotych. Jak coś pasuje też od 1.5 dci bo do tych silników pełno używek na pewnym znanym portalu ;)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypialem wtyczke od czujnika polozenia walka rozrzadu,troche przeczyscilem ja,odpalam i odpalil!

Zdemontuj czujnik i wyczyść go. Wystarczy wytarcie szmatką, a jeszcze lepiej nawilżoną WD.

Przy zakładaniu dokładnie obejrzyj wtyczkę od instalacji, spróbuj lekko dogiąć piny we wtyczce, np. igłą.

Jak nie pomoże dopiero kupuj.

Możesz też sprawdzić sam czujnik. Powinien pokazywać ok. 240Ohm. W zasadzie powinien tą wartość pokazywać niezależnie od temp.

Możesz go podgrzać, np przez wrzucenie do gorącej wody, ze stale podpiętym omomierzem, a potem wsadzić do zamrażarki.

Rezystancja może się zmieniać, ale bezie to kilka Ohm.

Jak rezystancja będzie zmieniać o wiele więcej, w zależności od temperatury, to czujnik masz do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wystarczyło wyczyścić wtyczkę i zapalił? Nie pisałem w pierwszym poście, żebyś sprawdził czy nie ma oleju we wtyczce, żeby nie było, że co raz marudzę o tym, że to jest czasami problem w tych silnikach. Mój przypadek był właśnie taki, że brał tam olej. Nie mam pojęcia jak się tam dostaje, na około czujnika miałem sucho. Wyczyszczenie, pomagało na dłuższy czas. W końcu wymieniłem na inny. Tak, droopy, czujnik ma znaczenie przy odpalaniu, tak jak i zawór. Nie raz pisali, na tym forum, że mieli problem z odpaleniem i po wymianie zaworu KZF czy też czujnika problem mijał. Pisałem o tym kilka razy, że olej zawala wtyczkę, powoduje pewnie wzrost (albo spadek) oporu czujnika i błędne jego odczyty (to są przypuszczenia). Niestety brak jest też wskazań błędów z tego powodu na CLIPIE, pewnie z tego powodu, że czujnik podaje wartości ale o niewłaściwych parametrach, oszukując komputer. Nie chciałem wyjść na takiego co uczepił się jednego przypadku i cały czas go powtarza, jak np. o opiłkach gdzieś tam. Bynajmniej fakty są takie, że jak miałem upaćkany czujnik wałka rozrządu w środku wtyczki olejem, to nigdy nie chciał zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zastanawiałem sie skąd olej w tej wtyczce. Znajduje się ona na górze,w około sucho więc nie wiem.A czy samochód może robić sie mułowaty jeżeli ten czujnik nie działa tak jak trzeba? Jakie jest Wasze zdanie? Mi wydaje się że tak.

Edytowane przez rrobal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zrobić się mułowaty, ponieważ ten czujnik głównie steruje zaworem koła zmiennych faz rozrządu. Jak koło lub zawód źle działa, to samochód ma kilka koników mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć, że ów czujnik także może generować problemy z uruchomieniem silnika. Ja na uszkodzonym zrobiłem dwie trasy po 700km każda i do tego sporo po mieście zanim wymieniłem i pozbyłem się komunikatu o błędzie, zero problemów w tym czasie. Swoją drogą faktycznie wtyczkę też miałem zaolejoną i czyściłem ją, ale to nie pomogło. Przemo wcześniej pisał o oporności. Nie wyrzuciłem jeszcze zepsutego czujnika i z ciekawości pomierzyłem to na skrajnych pinach oporność 900, jeden skrajny+środkowy oporność 100, a drugi skrajny z środkowym pokazuje 0. Na których pinach powinno być to 240? Przydatna informacja na przyszłość.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co orientuję sie to nie da się sprawdzić tego czujnika. Sprawdzic możemy czujnik położenia wału korbowego i tam oporność powinna wynosić 240 Ohm.Ale byc może mylę się.

 

Dodano: 24 sty 2017 - 19:20

Witam. Koledzy kupiłem czujnik położenia wałka rozrządu.Poszedłem go wymienić i lipa. N starym czujniku jest taki gumowy czy plastikowy oring uszczelniający a na nowym nie ma. Ze starego chyba nie bardzo da się go zdjąc, a nowy bez niego wchodzi za luźno. Skad taki oring wziąść? Dziwne ze razem z czujnikiem go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!