Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stacza się na biegu


teslabox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Otóż po kilku dniach od zakupu mojej Megane okazało się, że na pochyleniu ok. 15-20 %, przy zgaszonym silniku i przy zapietym 1-szym biegu, auto się stacza (!) - tak kroczek po kroczku (po 5 - 10 cm) kilka razy - aż się przestraszyłem. Kompletne sprzęgło wraz z kołem dwumasowym zmieniane 15 tys. km temu, rozrząd wraz z uszczelniaczem także. Co się dzieje?

Przegląd w ASO przeszedł bez żadnych uwag.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc!

Pozdrawiam,

Kuba

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż po kilku dniach od zakupu mojej Megane okazało się, że na pochyleniu ok. 15-20 %, przy zgaszonym silniku i przy zapietym 1-szym biegu, auto się stacza (!)

Na takiej pochyłości to musi się stoczyć. Siłą grawitacji plus masa auta, pokonuje siłę sprężania silnika, który utrzymuje auto na płaskim. Proponuję auto ustawić na lekko skręconych kołach do krawężnika oraz zaciągniętym ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawić na lekko skręconych kołach

Na forum dużo informacji o tym, że zostawianie Meganki na skręconych kołach przyczynia się do uszkodzenia tej blokady kierownicy. Jeśli to prawda to nie wiem czy to dobry pomysł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takiej pochyłości to musi się stoczyć. Siłą grawitacji plus masa auta, pokonuje siłę sprężania silnika, który utrzymuje auto na płaskim. Proponuję auto ustawić na lekko skręconych kołach do krawężnika oraz zaciągniętym ręcznym.

Dlaczego auto musi się stoczyć? Przecież toczenie się auta hamowane jest treale przez mechanizm skrzyni biegów, dalej przez sprzęgło i silnik, w którym znajdują się cylindry + tłoki (szczelne). I ciśnienie w cylindrach uniemożliwia wykonywanie ruchów.

Miałem wcześniej dwa auta (benzyna i diesel), a także jeździłem wieloma innymi i nie staczały się. Więc o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może o to chodzi, że masz tak słabe ciśnienie sprężania w cylindrach, że nie trzyma samochodu na górce nawet na "jedynce" czy wstecznym. Jesteś pewny przebiegu samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego moje poprzednie samochody nie staczały się na biegu? Były inaczej skonstruowane?

Hmm... Tak poza tym, to skoro i tak (tylko, albo aż) dwa cylindy są szczelne, to dlaczego one nie blokują możliwości poruszania się silnika i staczania się na biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, ze są dwie możliwości:

1. Zużyte sprzęgło (lub zaolejone)- czy nie masz problemu z szybkim-gwałtownym ruszaniem, czyli czy nie ślizga się sprzęgło.

1. Silnik jest bardzo zużyty i jego szczelność jest mała -raczej niemożliwe, że aż tak mocno i odpala. Jak by był silnik to raczej miał bardzo duże problemy z odpalaniem z tak niskim ciśnieniem sprężania, zwłaszcza, że masz diesla. Czy mierzyłeś kompresje na cylindrach? Jeżeli nie to daj do zmierzenia i chociaż potwierdzisz lub nie czy to silnik nie "trzyma" na górce samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston wcześniej Ci bardzo dobrze wyjaśnił, grawitacja, zwykła fizyka. Nie bardzo rozumiem gdzie widzisz problem? Może poprzednie auta były po prostu lżejsze? Im ostrzejszy spadek i większa masa samochodu tym większa siła się pojawia, która ostatecznie może być w stanie obrócić całym silnikiem. Tak generalnie to dlaczego nie używasz ręcznego? On po to właśnie jest...a bieg można wbić sobie dodatkowo, żeby ograniczyć ryzyko samodzielnego stoczenia się auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!