Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dmucha z odmy i nierówna praca 1,9Dci 130KM


robertokot25

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda sprawa dotyczy Laguny II po lifcie 1,9Dci 130ps ale silnik ten sam i osprzęt podobny jak w megankach i scenikach i tak :

- po zdjęciu wężyka z odmy czuć dosyć mocne podmuchy (jak zatkam palcem odmę to po 20s. czuć spory napór ciśnienia) i leci lekka mgiełka na jałowych obrotach (silnik rozgrzany), jak odkręcę korek wlewu oleju to też dmucha i lekko pryska olejem (film poniżej) - czy to już świadczy o przedmuchach silnika- puszczają pierścienie itp.? możecie u siebie zerknąć czy też tak dmucha z odmy/korka oleju?

- występuje jeszcze takie zjawisko : jak się przy gazuję na postoju i obroty schodzą na 800 to silnik wpada w takie drgawki/czkawkę, zatelepanie, nierówną pracę trwa to może ze 2/3 sek. max. i się uspokaja - podglądałem na clipie i w momencie tych drgawek obroty spadają nawet do 750 i za chwilę wracają tak jak powinno być na 800 - błędów brak...przy tej czkawce na wolnych lekko przygasają światła wew. pojazdu i światła mijania.

 

- niższy wydatek powietrza niż zalecany

- inny kąt otwarcia EGR niż zalecany

- Offset EGR 799%

- różnica w ciśnieniu doładowania o około 100mbar wyższe niż zalecane na wolnych obrotach

 

 

kilka parametrów z clipa :

post-19969-0-22300600-1487957692_thumb.jpg

post-19969-0-63278700-1487957715_thumb.jpg

post-19969-0-32394100-1487957742_thumb.jpg

post-19969-0-00887300-1487957829_thumb.jpg

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy masz auto? Czy sprawdzałeś przebieg?

Co było robione ostatnio?

Jakie zużycie paliwa? Jaki kolor spalin ?

Nadmierne dmuchanie i pryskanie olejem,( na jałowych obrotach ) to efekt przedmuchów do skrzyni korbowej

a stąd przez odmę do EGR, turbiny i FAP-a co prowadzi do awarii.

Jak wygląda to dmuchanie przy wzroście obrotów ??

Wg.mnie wygląda na zapieczone pierścienie co najmniej.

 

Można by zastosować na próbę olej Valvoline Synpower MST C4 5W30

(Pierwsza formuła oleju wydłużająca żywotność silnika — syntetyczny olej silnikowy klasy Premium o formule opracowanej w celu spełnienia wymogów silnika o dużym przebiegu.

Dzięki specjalnym dodatkom, takim jak specjalne środki konserwujące uszczelki oraz środki oczyszczające, produkty MaxLife regenerują kluczowe części silnika, wydłużając jego żywotność.)

 

Nierówna praca silnika - trzeba przeczyścić przepływomierz ( duże ilości par oleju )

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Auto mam ponad pół roku zrobiłem około 10tys. km.. co do przebiegu to niby się zgadza według ASO

- w zasadzie wymieniłem tylko czujnik ciśnienia doładowania

- zużycie paliwa w trasie około 5/5,5L... jazda mieszana sporo odcinków krótkich (silnik niedogrzany) około 7-7,5L

- brak niebieskiego i czarnego dymu (czasem puści trochę białego przy mocnym bucie - płynu chłodzącego nie ubywa), ale oleju trochę ubywa cały czas, przy wymianie miałem zalane na maxa - 6 kresek na bagnecie, po 10tys. zeszło za około 2/3kreski na bagnecie - trochę sączy się też chyba z uszczelki miski, zaworek odmy też pewnie już nie ma membrany (muszę zerknąć)

- co do dmuchania po zwiększeniu obrotów muszę jeszcze zerknąć ale jak kiedyś gazowałem na postoju i ktoś patrzył to nie było zmian.. dmuchało tak samo

- luzu na wirniku turbiny nie ma, auto dopala od pierwszego (stoi cały czas pod chmurką) FAP wypala się co około 500-700km

Właśnie tak myślałem żeby przeczyścić przepustnicę(elektroniczna), EGR i przepływkę (może pracować w złym zakresie i nie wywalać błędów?) na początek, muszę też zobaczyć na wygląda membrana w zaworku odmy, co do wtrysków - korekty jeszcze w normie? co do dmuchania może zrobić płukankę przy wymianie oleju? Obecnie zalany jest Elfem 5w30 Full Tech do silników z FAP

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki zużycia paliwa - poprawne,

Kolor spalin - poprawne,

Rozruch, wtryski - poprawne,

Turbina, Fap - poprawne

Z racji, że auto kupione używane (co ile km była wymiana oleju ) z płukanką bym się wstrzymał a skrócił okres wymiany Valvoline Synpower MST C4 5W30 ( RN0720 )

Możliwe, że zapieczone pierścienie olejowe w związku z nieprawidłową wydłużoną wymianą oleju lub niewłaściwą eksploatację auta z turbiną (delikatnie przy rozruchu i chłodzenie turbiny przy gaszeniu )

 

Wymienić olej i filtr, jeździć delikatnie i obserwować, chyba że ubytki oleju będą znaczne, wówczas konieczność wymiany pierścieni

Zdiagnozować membrana zaworka odmy, drożność przewodów odmy i magistrali olejowej turbiny, tankować na sprawdzonych stacjach, dodawać olej 2T do paliwa

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!