Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator do 1.6 16V 110kM ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jaki polecacie akumulator do benzynowej megane 3 1.6 16v 110KM? Czy system start/stop powoduje konieczność kupna specjalnego akumulatora? Różne są opinie.

Ogólnie na komputerze podłączonym pod samochód przy odpaleniu napięcie spada do 10v - a to chyba za mało?

 

Bo jest problem, że do ~8 godzin po zgaszeniu samochód odpala. A gdy stoi już około 12 godzin to kręci trochę dłużej i odpala np za drugim razem. A wszystko inne sprawdzone dokładnie. Raz akumulator ładowany był przez kable (bo się rozładował po 15 minutach radia). Więc zapewne już nie trzyma prądu

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli posiadasz system start/stop :) i system działa, komputer go nie wyłączył, to z kondycją akumulatora musi nie być tak źle. Ale z drugiej strony, po 15 minutach został rozładowany przez grające radio, auto nie sygnalizowało niskiego poziomu naładowania akumulatora? Rozrusznik ciężej, wolniej nie kręci, "na ucho" można ocenić.

Podłącz akumulator pod zewnętrzny prostownik, naładuj. Zresztą to wróżenie z fusów, podjedź do firmy gdzie obsługują akumulatory- pomierzą i będziesz miał wszystko jasne.

Jak się sprawuje star/stop? Nie masz z nim kłopotów, ochoty wyłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn, start stop jako guzik - jeśli chodzi o taki co gaśnie np na skrzyżowaniach to nie mam - na szczęście, mnie to denerwuje a miałem okazję jeździć takimi samochodami.

Właśnie to jest dziwne, że może hmm nie to, że nie ma siły do kręcenia ale jakby nie mógł odpalić. Dopiero za drugim razem, nie zawsze tak jest, dopiero jak postoi długo.

Co do komunikatu, to jak radio grało to pokazał się komunikat, że akumulator słaby itp na liczniku - ale po 15 minutach??/ Wrzucę filmik i może coś ktoś miał takiego. Tylko musze trafić na ten moment. Ps. samochód sprawdzony przez dwa dni i nikt nic nie znalazł (+komp podpięty) - jedynie to, że napięcie spada podczas odpalania do 10v. A chyba może max spaść do 12v - czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat chyba nie aktualny bo to nie bateria. Dalej jest niekiedy problem z odpalaniem (rozrusznik kręci) ale tak jakby samochód nie dostawał dawki paliwa - ogólnie wygląda to na taki objaw ale czy tak jest nie wiem. Był samochód sprawdzany u mechanika i nic takiego się nie działo. Nie ma żadnych nieprawidłowości, sprawdzone też pod kompem. A to, ze aku jest do wymiany to chyba bzdura. Bo napięcie spada z 12.6V do 10,5 podczas odpalania a za chwilę w peugocie 307 1.6 beznyna + gaz odpalaliśmy to akumulator spadł do 9.6 - czyli jeszcze mniej a odpalił od strzała. Oczywiście w obu dwoch samochodach napięcie na akumulatorze zaraz wzrosło do odpowiedniego poziomu. Pytanie czy to nie za mały?

Ogólnie napisałem tez o tym na forum z lpg - i dostałem odpowiedź, że 1.6 tak mają i to jest opisane na forach ale poprosiłem o przykład do nie dostałem.

Aku 12v; 50Ah; 420A - może jest za mały czy co? Bo na allegro jak wpisałem akumulator megane 3 to są, ale o większych pojemnościach - 72Ah; 680A

post-62917-0-18666000-1488120253_thumb.jpg

Edytowane przez dreq02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz lpg? Sorry ale chyba nie doczytałem. Gaz założyłem w czerwcu zeszłego roku. Od kilku dni też mam problem z porannym odpalaniem. Czasem zgaśnie przy pierwszym, czasem obroty zejdą prawie do zera ale się podniosą. Chyba zamknę gaz na butli, wypalę do końca i zobaczę jak się rano uruchamia na samej benzynie. Obstawiam, że będzie ok. A więc albo reduktor puszcza bąki albo się mapa benzyny rozjechała albo nie wiem co, wtedy zadzwonię do swojego gaziarza. Ciekawe 7 miesięcy było ok :(

Daj swój link na lpg-forum :)

Znalazłem już Twój post.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak 1.6 110 km KM + lpg stag. Ale jak widziałem na 2 rożnych innych instalacjach jest to samo. Mapy są ok, akumulator ok - a wg mechanika to on robi problem. Po swojej stronie jak najbardziej sprawdź podłączenie plusa - do czego jest. U ciebie objawił się później, u mnie na samym początku. Nie zawsze to jest ale niekiedy się pojawia. Jak się nie poprawi w lato, to odwiedzę innego mechanika ale spotkałem się, że to nie u mnie tylko a objaw ten sam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj korekty LTFT są w normie tzn podczas jazdy głównie po mieście +5,5, a to znaczy, że mapy benzyny się nie rozjechały i to nie jest powodem problemu. Zatem albo ten + po stacyjce, albo reduktor puszcza bąki. Wczoraj popracował na samej benzynie i dzisiaj zapalił lepiej ale nie idealnie - obroty trochę spadły. Zaznaczam, że nie zakręciłem zaworu na butli.

Moim zdaniem gdyby to był + na stacyjce usterka pojawiłaby się wcześniej.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!