Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Już w pierwszym zdaniu z artykułu który wymieniłeś, wynika że dobrze wybrałem 600A 60 Ah. Napisane jest "Nieprawidłowy dobór akumulatora obniża jego żywotność i skuteczność działania, dlatego przy zakupie nowego akumulatora należy się kierować zaleceniami producenta samochodu i / lub dedykowanymi do tego celu wyszukiwarkami". A producent do mojej wersji wyposażenia zaleca właśnie 600A 60Ah bo taki poszedł na pierwszy montaż :)

 

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@szmydu nie pisałem tego do Ciebie tylko ogólnie. Skoro jesteś przekonany, że tak ma być to super. Dziwne jednak, że wielu z nas ma mniejsze akumulatory w tym samym silniku i to na 100% fabryczne. W każdym razie skoro tak ma być to ok, szanuję choć nie ukrywam zdziwienia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wynika to z uboższej wersji wyposażenia i cięcia kosztów w egzemplarzach na polski i wschodni rynek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może tak być, ja musiałem kupić akumulator na szybko bo padł na amen drugiego dnia. Nie było takich jak oryginalny tylko albo większe (i wymiarowo też) i mniesz. Więc z braku możliwości wziąłem mniejszy. Na razie działa i nie ma problemu z odpaleniem auta chociaż się tego bałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy (pojemnościowo) też może być, byle nie zbyt dużo. Ważny jest prąd rozruchu, bo on odpowiada za uruchomienie silnika.

Dużo niższy prąd rozruchowy nowego akumulatora niż zalecany może zniszczyć akumulator albo wywołać pożar.

 

Ja do swojego też zakupiłem wczoraj nowy akumulator FORSE WESTA, o takich samych parametrach, jak oryginalny.

Edytowano przez mrarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie słowo klucz - nie za dużo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam samochód Renault Megane III Grandtour 1.6 16V benzyna, bez opcji auto stop. Potrzebuję wymienić akumulator. Akumulator w tej chwili mam fabryczny i jest to VARTA 70AH 720A. W specyfikacji natomiast jest podane, że powinienem wymienić na akumulator 50 AH. W takim razie, który rodzaj wybrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Było niedawno poruszane na forum. Dyskusja pewnie trwa do dzisiaj - poszukaj.

Ja bym wsadził taki jaki był.

Dlatego połączyłem oba posty - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, MarekAdamczyk2 napisał:

Mam samochód Renault Megane III Grandtour 1.6 16V benzyna, bez opcji auto stop. Potrzebuję wymienić akumulator. Akumulator w tej chwili mam fabryczny i jest to VARTA 70AH 720A. W specyfikacji natomiast jest podane, że powinienem wymienić na akumulator 50 AH. W takim razie, który rodzaj wybrać?

 

U mnie był Varta 55Ah i taki sam założyłem, zero problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś pierwszy raz odkąd posiadam auto pojawił mi się taki komunikat:

20181222_124320.thumb.jpg.2e9f18e20af5d55090459999a14436c7.jpg

Zauważyłem komunikat po odpaleniu auta, od przysłowiowego "strzału". Wcześniej przejechałem około 40 km. W ASO przy zgaszonym silniku regulowali mi światła i przez jakiś czas światła mijania były zapalone bez włączonego silnika.

Instrukcja twierdzi:

Cytat

Zależnie od wersji pojazdu, system stale kontroluje stan naładowania akumulatora. Gdy poziom spada, komunikat „Akumulat. rozład.uruchom silnik” wyświetla się na tablicy wskaźników. W tym przypadku, należy uruchomić silnik. Następnie komunikat „Ładowanie akumulatora” wyświetla się na tablicy wskaźników przez cały czas ładowania.

Komunikatu „Akumulat. rozład.uruchom silnik” nie zauważyłem. Komunikat zniknął gdy manetką przełączyłem się na chwilowe spalanie. Przejechałem następnie dosłownie kilka kilometrów i zostawiłem auto na dłuższą chwilę, a później zrobiłem znowu kilka cykli po kilka kilometrów z postojami. Na koniec znowu 40 km ciągiem. Komunikat nie wrócił.

Akumulator na wykończeniu czy nic dziwnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem ze 3 czy 4 razy. Za każdym razem jak auto długo otwarte i częste otwierane-zamykane drzwi (np. cały dzień na działce). Dodatkowo jeżdżę krótkie odcinki i to nie codziennie więc dla mnie to nic dziwnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie komunikat o ładowaniu akumulatora pojawił się dotąd raz - po tym jak auto długo stało z otwartymi drzwiami i włączonym radiem (ok. 40 minut).

 

Natomiast dziś zaskoczyła mnie taka sytuacja: auto zaparkowane w problematycznym miejscu na parę chwil. Włączyłem awaryjne w związku tym. Postało tak maksymalnie 5-7 minut. Wsiadam za kierownicę a tam komunikat o rozładowanym akumulatorze... Nie obyło sie bez pomocy kabli i drugiego auta. Faktem jest, że akumulator w zimne, wilgotne dni dawał już mało mocy przy rozruchu. Dodatkowo w ostatnich dniach robione tylko bardzo krótkie dystanse. Ale żeby awaryjne przez kilka minut "wyżarły" cały prąd,  to mnie zaskoczyło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...