Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Już w pierwszym zdaniu z artykułu który wymieniłeś, wynika że dobrze wybrałem 600A 60 Ah. Napisane jest "Nieprawidłowy dobór akumulatora obniża jego żywotność i skuteczność działania, dlatego przy zakupie nowego akumulatora należy się kierować zaleceniami producenta samochodu i / lub dedykowanymi do tego celu wyszukiwarkami". A producent do mojej wersji wyposażenia zaleca właśnie 600A 60Ah bo taki poszedł na pierwszy montaż :)

 

Edytowane przez szmydu
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@szmydu nie pisałem tego do Ciebie tylko ogólnie. Skoro jesteś przekonany, że tak ma być to super. Dziwne jednak, że wielu z nas ma mniejsze akumulatory w tym samym silniku i to na 100% fabryczne. W każdym razie skoro tak ma być to ok, szanuję choć nie ukrywam zdziwienia :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może tak być, ja musiałem kupić akumulator na szybko bo padł na amen drugiego dnia. Nie było takich jak oryginalny tylko albo większe (i wymiarowo też) i mniesz. Więc z braku możliwości wziąłem mniejszy. Na razie działa i nie ma problemu z odpaleniem auta chociaż się tego bałem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy (pojemnościowo) też może być, byle nie zbyt dużo. Ważny jest prąd rozruchu, bo on odpowiada za uruchomienie silnika.

Dużo niższy prąd rozruchowy nowego akumulatora niż zalecany może zniszczyć akumulator albo wywołać pożar.

 

Ja do swojego też zakupiłem wczoraj nowy akumulator FORSE WESTA, o takich samych parametrach, jak oryginalny.

Edytowane przez mrarek
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Mam samochód Renault Megane III Grandtour 1.6 16V benzyna, bez opcji auto stop. Potrzebuję wymienić akumulator. Akumulator w tej chwili mam fabryczny i jest to VARTA 70AH 720A. W specyfikacji natomiast jest podane, że powinienem wymienić na akumulator 50 AH. W takim razie, który rodzaj wybrać?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, MarekAdamczyk2 napisał:

Mam samochód Renault Megane III Grandtour 1.6 16V benzyna, bez opcji auto stop. Potrzebuję wymienić akumulator. Akumulator w tej chwili mam fabryczny i jest to VARTA 70AH 720A. W specyfikacji natomiast jest podane, że powinienem wymienić na akumulator 50 AH. W takim razie, który rodzaj wybrać?

 

U mnie był Varta 55Ah i taki sam założyłem, zero problemów.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś pierwszy raz odkąd posiadam auto pojawił mi się taki komunikat:

20181222_124320.thumb.jpg.2e9f18e20af5d55090459999a14436c7.jpg

Zauważyłem komunikat po odpaleniu auta, od przysłowiowego "strzału". Wcześniej przejechałem około 40 km. W ASO przy zgaszonym silniku regulowali mi światła i przez jakiś czas światła mijania były zapalone bez włączonego silnika.

Instrukcja twierdzi:

Cytat

Zależnie od wersji pojazdu, system stale kontroluje stan naładowania akumulatora. Gdy poziom spada, komunikat „Akumulat. rozład.uruchom silnik” wyświetla się na tablicy wskaźników. W tym przypadku, należy uruchomić silnik. Następnie komunikat „Ładowanie akumulatora” wyświetla się na tablicy wskaźników przez cały czas ładowania.

Komunikatu „Akumulat. rozład.uruchom silnik” nie zauważyłem. Komunikat zniknął gdy manetką przełączyłem się na chwilowe spalanie. Przejechałem następnie dosłownie kilka kilometrów i zostawiłem auto na dłuższą chwilę, a później zrobiłem znowu kilka cykli po kilka kilometrów z postojami. Na koniec znowu 40 km ciągiem. Komunikat nie wrócił.

Akumulator na wykończeniu czy nic dziwnego?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem ze 3 czy 4 razy. Za każdym razem jak auto długo otwarte i częste otwierane-zamykane drzwi (np. cały dzień na działce). Dodatkowo jeżdżę krótkie odcinki i to nie codziennie więc dla mnie to nic dziwnego.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie komunikat o ładowaniu akumulatora pojawił się dotąd raz - po tym jak auto długo stało z otwartymi drzwiami i włączonym radiem (ok. 40 minut).

 

Natomiast dziś zaskoczyła mnie taka sytuacja: auto zaparkowane w problematycznym miejscu na parę chwil. Włączyłem awaryjne w związku tym. Postało tak maksymalnie 5-7 minut. Wsiadam za kierownicę a tam komunikat o rozładowanym akumulatorze... Nie obyło sie bez pomocy kabli i drugiego auta. Faktem jest, że akumulator w zimne, wilgotne dni dawał już mało mocy przy rozruchu. Dodatkowo w ostatnich dniach robione tylko bardzo krótkie dystanse. Ale żeby awaryjne przez kilka minut "wyżarły" cały prąd,  to mnie zaskoczyło...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!