Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam, jaki polecacie akumulator do benzynowej megane 3 1.6 16v 110KM? Czy system start/stop powoduje konieczność kupna specjalnego akumulatora? Różne są opinie.

Ogólnie na komputerze podłączonym pod samochód przy odpaleniu napięcie spada do 10v - a to chyba za mało?

 

Bo jest problem, że do ~8 godzin po zgaszeniu samochód odpala. A gdy stoi już około 12 godzin to kręci trochę dłużej i odpala np za drugim razem. A wszystko inne sprawdzone dokładnie. Raz akumulator ładowany był przez kable (bo się rozładował po 15 minutach radia). Więc zapewne już nie trzyma prądu

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto posiada system start/stop?

Co to znaczy "ładowany był przez kable"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak..start stop jest. Odpalany, źle napisałem. Ale wiadomo, że zanim się odpali to trochę się tymi kablami naładuje

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile lat ma akumulator, że go tak radio rozładowuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samochód kupiony nie w salonie i nie od osoby prywatnej, więc..... 3 lata ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli posiadasz system start/stop :) i system działa, komputer go nie wyłączył, to z kondycją akumulatora musi nie być tak źle. Ale z drugiej strony, po 15 minutach został rozładowany przez grające radio, auto nie sygnalizowało niskiego poziomu naładowania akumulatora? Rozrusznik ciężej, wolniej nie kręci, "na ucho" można ocenić.

Podłącz akumulator pod zewnętrzny prostownik, naładuj. Zresztą to wróżenie z fusów, podjedź do firmy gdzie obsługują akumulatory- pomierzą i będziesz miał wszystko jasne.

Jak się sprawuje star/stop? Nie masz z nim kłopotów, ochoty wyłączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O nie wiedziałem, że megi III 1.6 16v 110 KM ma start/stop. Czy piszesz o benzynie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tzn, start stop jako guzik - jeśli chodzi o taki co gaśnie np na skrzyżowaniach to nie mam - na szczęście, mnie to denerwuje a miałem okazję jeździć takimi samochodami.

Właśnie to jest dziwne, że może hmm nie to, że nie ma siły do kręcenia ale jakby nie mógł odpalić. Dopiero za drugim razem, nie zawsze tak jest, dopiero jak postoi długo.

Co do komunikatu, to jak radio grało to pokazał się komunikat, że akumulator słaby itp na liczniku - ale po 15 minutach??/ Wrzucę filmik i może coś ktoś miał takiego. Tylko musze trafić na ten moment. Ps. samochód sprawdzony przez dwa dni i nikt nic nie znalazł (+komp podpięty) - jedynie to, że napięcie spada podczas odpalania do 10v. A chyba może max spaść do 12v - czy się mylę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aaa teraz rozumiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O nie wiedziałem, że megi III 1.6 16v 110 KM ma start/stop...

Ja też. Stąd był mój uśmieszek przy pytaniu o start/stop.

Edytowano przez Lelupi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

temat chyba nie aktualny bo to nie bateria. Dalej jest niekiedy problem z odpalaniem (rozrusznik kręci) ale tak jakby samochód nie dostawał dawki paliwa - ogólnie wygląda to na taki objaw ale czy tak jest nie wiem. Był samochód sprawdzany u mechanika i nic takiego się nie działo. Nie ma żadnych nieprawidłowości, sprawdzone też pod kompem. A to, ze aku jest do wymiany to chyba bzdura. Bo napięcie spada z 12.6V do 10,5 podczas odpalania a za chwilę w peugocie 307 1.6 beznyna + gaz odpalaliśmy to akumulator spadł do 9.6 - czyli jeszcze mniej a odpalił od strzała. Oczywiście w obu dwoch samochodach napięcie na akumulatorze zaraz wzrosło do odpowiedniego poziomu. Pytanie czy to nie za mały?

Ogólnie napisałem tez o tym na forum z lpg - i dostałem odpowiedź, że 1.6 tak mają i to jest opisane na forach ale poprosiłem o przykład do nie dostałem.

Aku 12v; 50Ah; 420A - może jest za mały czy co? Bo na allegro jak wpisałem akumulator megane 3 to są, ale o większych pojemnościach - 72Ah; 680A

post-62917-0-18666000-1488120253_thumb.jpg

Edytowano przez dreq02

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz lpg? Sorry ale chyba nie doczytałem. Gaz założyłem w czerwcu zeszłego roku. Od kilku dni też mam problem z porannym odpalaniem. Czasem zgaśnie przy pierwszym, czasem obroty zejdą prawie do zera ale się podniosą. Chyba zamknę gaz na butli, wypalę do końca i zobaczę jak się rano uruchamia na samej benzynie. Obstawiam, że będzie ok. A więc albo reduktor puszcza bąki albo się mapa benzyny rozjechała albo nie wiem co, wtedy zadzwonię do swojego gaziarza. Ciekawe 7 miesięcy było ok :(

Daj swój link na lpg-forum :)

Znalazłem już Twój post.

Edytowano przez mich64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak 1.6 110 km KM + lpg stag. Ale jak widziałem na 2 rożnych innych instalacjach jest to samo. Mapy są ok, akumulator ok - a wg mechanika to on robi problem. Po swojej stronie jak najbardziej sprawdź podłączenie plusa - do czego jest. U ciebie objawił się później, u mnie na samym początku. Nie zawsze to jest ale niekiedy się pojawia. Jak się nie poprawi w lato, to odwiedzę innego mechanika ale spotkałem się, że to nie u mnie tylko a objaw ten sam.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj korekty LTFT są w normie tzn podczas jazdy głównie po mieście +5,5, a to znaczy, że mapy benzyny się nie rozjechały i to nie jest powodem problemu. Zatem albo ten + po stacyjce, albo reduktor puszcza bąki. Wczoraj popracował na samej benzynie i dzisiaj zapalił lepiej ale nie idealnie - obroty trochę spadły. Zaznaczam, że nie zakręciłem zaworu na butli.

Moim zdaniem gdyby to był + na stacyjce usterka pojawiłaby się wcześniej.

Edytowano przez mich64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie tak. Jak coś będę wiedział więcej napisze i ty też :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naładuj akumulator prostownikiem, sprawdź poziom elektrolitu w celach i uzupełnij go wodą destylowaną. Bo jest duże prawdopodobieństwo, że akumulator masz niedoładowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to było by dziwne bo aku jest jakby trochę mniejszy parametrami niż aku z portali sprzedażowych. Dziś wody spróbuje dodać. Ale problem chyba znikł jak cieplej jest.

 

Pytanie czy do tego akumulatora można dolać wody i jak go odkręcić? próbowałem pchnąć śrubokrętem ten "wiatraczek" ale nie chce iść. Może do tego typu się nie da?

post-62917-0-41332200-1488830653_thumb.jpg

Edytowano przez dreq02

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do odkręcenia korków proponuję np. szczypce Segera, chyba najprostsza metoda. Może jakieś inne kombinerki z ostrymi końcami? Przyciskasz je mocno, prostopadle do powierzchni korka i kręcisz. Oczywiście najpierw musisz zdjąć również naklejkę producenta i odkręcić uchwyt trzymający akumulator.

 

Wodę oczywiście można dolewać - sprawdzisz jej stan za pomocą takich małych bagnecików - w każdej celi powinny być.

Edytowano przez rzadki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Odkopię temat, ponieważ muszę kupić nowy akumulator. Stary (7 lat) już nie wyrabiał w mrozy w zeszłym roku. Zastanawiam się tylko czy rzeczywiście w tym samochodzie musi być taki mocny akumulator ?  Ja mam Fiamm 60Ah/600A, który w porównaniu z katalogami producentów jest zdecydowanie za mocny. Być może obecność hands free wymaga mocniejszego akumulatora ?   Drugie pytanie to na jaki najlepiej wymienić ? Centra futura, Varta silver, bosch silver, czy jesczez coś innego ? 

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej niska jakość akumulatora, Oryginalne i dobre akumulatory powinny wytrzymać powyżej 200 tys. km. Chyba że masz słabe ładowanie w aucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

airbites: niezle glupoty piszesz, nowy megane z 2013 roku po 3 latach akumulator do wymiany, clay czas serwisowany, ladowanie dobre.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@szmydu

Nie jest za duży, z resztą nie ma czegoś takiego jak za duży akumulator ( oczywiście za duży nie wejdzie w miejsce na aku).Alternator bez problemu uzupełni ubytki związane z uruchamianiem silnika w mniejszym jak i większym aku, bo te ubytki w mniejszym jak i większym będą takie same. Na plus większego jest to, że wytrzyma więcej startów bo ma większą pojemność. 

Ja ostatnio kupiłem Galaxy 65Ah z firmy Autopart. Polski producent, ponoć w razie uszkodzenia nie ma problemów z wymianą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×