Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam, jaki polecacie akumulator do benzynowej megane 3 1.6 16v 110KM? Czy system start/stop powoduje konieczność kupna specjalnego akumulatora? Różne są opinie.

Ogólnie na komputerze podłączonym pod samochód przy odpaleniu napięcie spada do 10v - a to chyba za mało?

 

Bo jest problem, że do ~8 godzin po zgaszeniu samochód odpala. A gdy stoi już około 12 godzin to kręci trochę dłużej i odpala np za drugim razem. A wszystko inne sprawdzone dokładnie. Raz akumulator ładowany był przez kable (bo się rozładował po 15 minutach radia). Więc zapewne już nie trzyma prądu

Edytowane przez aston76
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli posiadasz system start/stop :) i system działa, komputer go nie wyłączył, to z kondycją akumulatora musi nie być tak źle. Ale z drugiej strony, po 15 minutach został rozładowany przez grające radio, auto nie sygnalizowało niskiego poziomu naładowania akumulatora? Rozrusznik ciężej, wolniej nie kręci, "na ucho" można ocenić.

Podłącz akumulator pod zewnętrzny prostownik, naładuj. Zresztą to wróżenie z fusów, podjedź do firmy gdzie obsługują akumulatory- pomierzą i będziesz miał wszystko jasne.

Jak się sprawuje star/stop? Nie masz z nim kłopotów, ochoty wyłączyć?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tzn, start stop jako guzik - jeśli chodzi o taki co gaśnie np na skrzyżowaniach to nie mam - na szczęście, mnie to denerwuje a miałem okazję jeździć takimi samochodami.

Właśnie to jest dziwne, że może hmm nie to, że nie ma siły do kręcenia ale jakby nie mógł odpalić. Dopiero za drugim razem, nie zawsze tak jest, dopiero jak postoi długo.

Co do komunikatu, to jak radio grało to pokazał się komunikat, że akumulator słaby itp na liczniku - ale po 15 minutach??/ Wrzucę filmik i może coś ktoś miał takiego. Tylko musze trafić na ten moment. Ps. samochód sprawdzony przez dwa dni i nikt nic nie znalazł (+komp podpięty) - jedynie to, że napięcie spada podczas odpalania do 10v. A chyba może max spaść do 12v - czy się mylę?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

temat chyba nie aktualny bo to nie bateria. Dalej jest niekiedy problem z odpalaniem (rozrusznik kręci) ale tak jakby samochód nie dostawał dawki paliwa - ogólnie wygląda to na taki objaw ale czy tak jest nie wiem. Był samochód sprawdzany u mechanika i nic takiego się nie działo. Nie ma żadnych nieprawidłowości, sprawdzone też pod kompem. A to, ze aku jest do wymiany to chyba bzdura. Bo napięcie spada z 12.6V do 10,5 podczas odpalania a za chwilę w peugocie 307 1.6 beznyna + gaz odpalaliśmy to akumulator spadł do 9.6 - czyli jeszcze mniej a odpalił od strzała. Oczywiście w obu dwoch samochodach napięcie na akumulatorze zaraz wzrosło do odpowiedniego poziomu. Pytanie czy to nie za mały?

Ogólnie napisałem tez o tym na forum z lpg - i dostałem odpowiedź, że 1.6 tak mają i to jest opisane na forach ale poprosiłem o przykład do nie dostałem.

Aku 12v; 50Ah; 420A - może jest za mały czy co? Bo na allegro jak wpisałem akumulator megane 3 to są, ale o większych pojemnościach - 72Ah; 680A

post-62917-0-18666000-1488120253_thumb.jpg

Edytowane przez dreq02
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz lpg? Sorry ale chyba nie doczytałem. Gaz założyłem w czerwcu zeszłego roku. Od kilku dni też mam problem z porannym odpalaniem. Czasem zgaśnie przy pierwszym, czasem obroty zejdą prawie do zera ale się podniosą. Chyba zamknę gaz na butli, wypalę do końca i zobaczę jak się rano uruchamia na samej benzynie. Obstawiam, że będzie ok. A więc albo reduktor puszcza bąki albo się mapa benzyny rozjechała albo nie wiem co, wtedy zadzwonię do swojego gaziarza. Ciekawe 7 miesięcy było ok :(

Daj swój link na lpg-forum :)

Znalazłem już Twój post.

Edytowane przez mich64
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak 1.6 110 km KM + lpg stag. Ale jak widziałem na 2 rożnych innych instalacjach jest to samo. Mapy są ok, akumulator ok - a wg mechanika to on robi problem. Po swojej stronie jak najbardziej sprawdź podłączenie plusa - do czego jest. U ciebie objawił się później, u mnie na samym początku. Nie zawsze to jest ale niekiedy się pojawia. Jak się nie poprawi w lato, to odwiedzę innego mechanika ale spotkałem się, że to nie u mnie tylko a objaw ten sam.

Edytowane przez aston76
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj korekty LTFT są w normie tzn podczas jazdy głównie po mieście +5,5, a to znaczy, że mapy benzyny się nie rozjechały i to nie jest powodem problemu. Zatem albo ten + po stacyjce, albo reduktor puszcza bąki. Wczoraj popracował na samej benzynie i dzisiaj zapalił lepiej ale nie idealnie - obroty trochę spadły. Zaznaczam, że nie zakręciłem zaworu na butli.

Moim zdaniem gdyby to był + na stacyjce usterka pojawiłaby się wcześniej.

Edytowane przez mich64
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!