Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przeszczep silnika - pytanie!


bauu100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam silnik 1.9 dci 120km KM po kapitalnym remoncie plus nowiutką turbinę z Megane II 2004r. Niestety miałem wypadek i nie opłaca mi się naprawiać samochodu. Czy jest możliwe przełożenie mojego silnika wraz z turbiną do Laguny lub Scenica z tym samym silnikiem? Proszę o odpowiedź czy są duże trudności i jeśli są to jakie głównie. Z góry dzięki :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik będzie pasować bez problemu, ale tylko do aut, które miały 1.9 120KM.

W lagunie jest skrzynia PK6 - inna niż w megane/scenic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest taki sam, więc spokojnie przełożysz.

Lagunę z padniętym 1,9 jest łatwo znaleźć. Zazwyczaj obraca się panewka, więc skrzynia powinna być w porządku.

Laguny z tym silnikiem wychodziły do 2005 roku, więc jak dobrze pójdzie to może znajdziesz w poliftowej budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Odświeżene trochę temam bo mam pytanie czy po zmianie silnika w scenkiu 1.9 dci 120KM na ten 130KM będę jakieś problemy??

Chcę wymienić sam słupek z odmą a resztę przełożyć z tego 120KM.

Edit: oczywiście w tym 120KM standardowo poleciała panewka :-/ mechanik powiedział że spokojnie da radę tylko musi być odma z rurkami.

Edytowane przez rafo30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wał zostaje, to wg.mnie należy ;

-przepłukać cały układ olejenia,

-wymienić pompę olejową wersja 130 KM,

-wymienić miskę olejową wersja 130 KM,

-nad wymiarowe panewki i szlif wału ,

-sprawdzić magistralę olejową turbiny i zawór odmy olejowej ,

-stosować olej full syntetyk,

-stosować markowy filtr oleju,

-poznać prawidłowe zasady jazdy auta z turbiną ,

-przestudiować temat;Zatarcie turbiny i silnika 1.9dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, temat przestudiowany i prawie całą resztę też ;-)

Opiszę co i jak od początku ;-)

Grand Scenik 1.9 DCI 120KM

246000 przejechane.

W silniku mam zrobiony remont głowicy, turbo , rozrząd, olej, filtry (4 miechy temu) wszystko na gwarancji.

Ostatnio jadę sobie spokojnie i przy podjeździe pod mała górkę zaczęło coś stukać więc szybko wyłączyłem silnik, telefon po lawete i do mechanika na plac.

Rano przyjechałem do mechanika i opisuję co i jak, odpalam auto i cisza :-O

Zostawiłem autko do sprawdzenia i się okazuje że w senicu uszkodzony jest korbowód i panewka.

Mechanik zasugerował żeby kupić silnik lub sam spód bo resztę przełoży od mojego silnika. Ostrzegł mnie żeby kupić silnik z oznaczeniem F9A lub F9B bo te F9Q są od 1.9 DCI 130KM i może pojawić się dymienie z rury dlatego zapytałem czy po zmianie silnika w scenkiu 1.9 dci 120KM na ten 130KM będę jakieś problemy.

Mechanik też wspomniał że sam remont będzie sporym kosztem i średnio chce go robić bo miał już problemy przy takim remoncie.

Potrzebuję kupić silnik lub sam spód czyli blok z wałem i tłokami i czy ma ktoś sprawdzonych sprzedawców żeby polecić ??

Ewentualnie czy zna ktoś tą firmę bo znalazłem sam spód silnika tylko czy będzie pasować?? :-/ mają też silniki.

http://allegro.pl/dol-silnik-1-9-dci-renault-trafic-opel-vivaro-gwr-i6845617269.html

Z góry dzięki za info.

 

Dodam jeszcze że mechanik chce wymienić pompę oleju na tą z 130KM wraz z łańcuchem i dać miskę od 130KM bo jest trochę większa.

Edytowane przez rafo30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku mam zrobiony remont głowicy, turbo , rozrząd, olej, filtry (4 miechy temu) wszystko na gwarancji.

Ostatnio jadę sobie spokojnie i przy podjeździe pod mała górkę zaczęło coś stukać więc szybko wyłączyłem silnik,

telefon po lawetę i do mechanika na plac - napisałeś.

Wynika z tego, że mechanik to " WIELKA DUP. ... ZMIEŃ ... MECHANIKA "

Przy tym remoncie powinien wymienić pompę oleju i sprawdzić stan panewek, a wszystko byłoby OK

Jak mechanik taki mądry po fakcie - to niech zrobi teraz kosztorys naprawy i nie powinien żądać kosztów za robotę,

bo awaria to w pewnym sensie jego wina, gdyż nie uświadomił Ciebie o skutkach remontu głowicy i turbiny, pozostawiając

panewki i pompę oleju starą

Naprawa własnego silnika - to wiesz co masz , a kupiony słupek to niewiadoma .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhhh szkoda gadać o tym mechaniku ...... :-/

Teraz będę robił u innego i to on zasugerował wymianę dołu wraz z pompą bo reszta jest zrobiona.

Zpaytam go ile by kosztował remont zamiast przekładki ale on średnio chce go robić :-(

Jakiej firmy byś polecił podzespoły do remontu i gdzie kupić?

Na allegro jest sporo tego ale wiadomo z tym różnie.

Wracając jeszcze do tego spodu z allegro to może pójść w tą stronę + dodatkowo wycenić panewki i pompę?

 

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez rafo30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykład;SILNIK WAŁ KORBOWY PANEWKI RENAULT LAGUNA 1.9 DCI.

Jakość wałów zamienników ;przekręcona panewka scenic II 1,9

oraz. wg. Marcinescu ...Genmot to niezły shit.

Wał, misa i pompa oleju - tylko oryginał... Nowy oryginalny wał korbowy 1.9 DCI PANEWKI

meganecoupe02 - robił remont silnika z wymiana miski i pompy z wersji 130 KM

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki!!

Czy przy okazji robić też remont tłoków, pierścieni itp. ?

Co jeszcze można zrobić żeby było ok ?

Napewno sprawdzę zawór od turbo z wężami i najwyżej wymienię, elektrozawór od turbo był wymieniany ale też zrobię kontrolę, sprawdzę EGR ewentualnie czyszczenie ( podobno był czyszczony).

Pompa oleju + łańcuch na 100% do wymiany.

Drugi mechanik mówił że w cenie robocizny (1500zł za przekładkę silnika) jest ujęta wymiana rozrządu, oleje, filtry i sprawdzenie jak wyglądają wtryski.

 

 

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

246000 km przejechane, popraw stopkę.

Wykonaj czynności jak zaleciłem w poście #6, resztę wyjdzie jak zdemontujesz tłoki.

Ponieważ " szybko wyłączyłem silnik " to wał powinien być OK ;

Jeżeli po remoncie silnik miał kopa, mało palił to ewentualnie wymiana pierścieni tłokowych,

zaślepienie EGR , dolewanie do paliwa oleju 2T, wymiana rozrządu,

- pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku po remoncie,

- delikatne operowanie gazem przy rozruchu,

- oraz studzenie turbiny po jeździe

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś "popraw stopkę"

A co to ?? :-)

Wielkie dzięki za info trochę teraz jestem mądrzejszy ;-)

Co do obsługi auta co za tym idzie i trubo to zawsze rano odpalam auto obojętnie od pory roku i pracuje sobie 1min czy tam 2min, przy dłuższej jeździe zawsze chłodze silnik ;-)

Dodam że ostatni remont bym spowodowany pęknięciem paska wielorowkowego który uderzył w rozrząd, mechanik zdjął głowice w celu sprawdzenia czy wszystko ok to przy okazji kazałem zrobić remont głowicy i turbo bo miała luzy, oczywiście u specjalistów którzy dali gwarancję na wykonane usługi.

Po remoncie głowicy i turbo został wypłukany cały układ chłodzenia turbo i wymieniony rozrząd, oleje, filtry itp.

 

 

 

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

246000 km przejechane, a w stopce przejechane 141000 km .

Ok już poprawiłem ;)

Trochę się zakręciłem z tą stopką :D

W poniedziałek podjadę do mechanika i popytam o remont zobaczymy co powie.

Dzięki za info.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!