Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup poduszek silnika


markis80

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...

Po wymianie obu poduszek producentów nie pomnę, ale dolna koszt 35€, górna 80€

Objawy, silne szarpnięcie przy ruszaniu, coś mi nie pasowało że to sprzęgło i pod autem na podnośniku zdiagnozowałem że "ósemka" kompletnie się rozwulkanizowała, górną poduszkę wymieniłem profilaktycznie

Ciekawostka, górna poduszka jest identyczna jak w nissanie qashqai J10 z silnikiem 1,6 pb (silnik japoński na łańcuchu) i jest on zawieszony bardzo miękko jeśli można tak powiedzieć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie. Padły u mnie poduszka dolna silnika i lewa skrzyni. Według dialogisa i innych źródeł ta do skrzyni to będzie Sasic 2704003, ale z dobraniem tej dolnej mam już problem. W dialogisie pokazuje mi numer OE 8200338385 lecz w innych katalogach ten numer jest do silników Diesla a w 1.6 16v z 2002 powinna być 8200500928 lub 8200575641. Niby na rzut oka takie same, wymiary identyczne tylko cena 8200338385 1/3 wyższa.

Edytowane przez krisy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem 8200575641 bo 8200338385 tej jak kupowałem nigdzie nie było poduszki wymiarami są identyczne. Mają trochę inaczej rozwiązane gumy ale silnik zawieszony jest prawidłowo i nic się nie dzieje.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może wstawić zdj. lub schemat gdzie dokłądnie znajdują się poduszki silnika na dole i podszuki skrzyni ?

Poduszka górna jest jedna ? duży czarny kielich po lewej stronie ?

Objawy u mnie, rzucanie (przesunięcie) silnikiem po "szybszym" puszczeniu sprzęgła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole to powinieneś znaleźć bez problemu, a co do poduszki skrzyni biegów to czeka cię demontaż aku, podstawki akumulatora razem z komputerem oraz obudowy filtra powietrza i tu należą się brawa dla konstruktorów tego patentu. I ujrzysz poduszkę skrzyni biegów. Trochę jest z tym zabawy. Podstawa to klucz 16 najlepiej oczkowy gięty i rurkowy. Nie zapomnij podeprzec silnika na lewarku.

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Podpinam się pod temat:
Mam objawy troche jak w poście: 

 Sprawdziłem u siebie jak to wyglada, ( na podstawie filmu YT - (LINK)) i wyglada to u mnie tak (załączony film):

Występują u mnie szarpnięcia ( 1 i 2 bieg, wyższe obroty - dodanie - puszczenie gazu) oraz sprzęgło łapie wysoko. Wymiana sprzęgła jest kosztowna i skompilowana, wiec jeszcze poczekam chwilkę na lepszą diagnozę, a w związku z tym, że wymiana poduszki jest dość prosta, chciałbym zacząć tutaj. 
PS. Edit: poczytałem torche wiecej na forum, i ponoć to, że sprzęgło wysoko łapie jest cechą charakterystyczną tego modelu, a że się nie ślizga to myśle, że możę się okazać, że jest OK.
Czy to może być przyczyną? co jeszcze sprawdzić?
Z góry dziękuję za odpowiedź :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zostawić dla potomnyych:-)
Kupiłem poduszkę i wymieniłem ją samodzielnie w ciagu godziny. Objawy szarpania i "kłopotania" silnika ustały. Prowadzi się zdecydowanie lepiej. Wpłyneło to również pośrednio na prace sprzęgła i teraz fakt, że łapie wysoko w niczym nie przeszkadza.
Poniżej zdjęcie wyekspoatowanej poduszki w porównaniu z nową. Jak widać z lewej jest minimalna szpara (która po założeniu silnika znika), a z prawej można wsadzić duży palec.

25593603_1529509133753231_669869482_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy w megane II 1.6 benz. występuje "ósemka" na górze silnika? Miejsce w budzie do montażu jest, ale poduchy brak. Olejową wymieniłem, a silnik i tak mogę rękę szarpać przód-tył. Szwagier w Scenicu II 2.0 benz ma taką "ósemkę" pod podszybiem i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli poduszki są w 100% sprawne to silnik nie będzie drżał i uważam, że nie ma potrzeby dorabiania "ósemki". Jak by jednak ktoś bardzo chciał, to może mógł by wyrzeźbić coś z mocowania od silnika 2.0 F4r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko.

 

Wczoraj czekając na parkingu z włączonym silnikiem na biegu jałowym, ewidentnie od strony kierowcy, okolice skrzyni biegów czuć ( i słychać) drgania. Są one nieregularne. Drgania przenoszą się jakby na karoserie przez to słychać je z wewnątrz i zewnątrz.. Czy to oznaka zużytej poduchy? Jak dodam delikatnie gaz to ustaje, odejmę drga. W trasie tego nie słychać, występuje też nieregularnie. Silnik chodzi cichutko, równo.

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!