Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupiona Megane II


fleer88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

jestem tu nowy gdyż dopiero od niedawna stałem się posiadaczem Renault Megane II 1.6 16v Grandtour. Kupiłem samochód z ogłoszenia a z racji lekkiej presji i braku osoby która mogła by mi coś doradzić po "wstępnych" oględzinach zdecydowałem sie na zakup. Nie powiem urzekło mnie bogate wyposażenie a jak sie potem okazało w gratisie dostałem skarbonkę.

Sytuacja jest "stabilna i pacjęt przeżyje" ale nie obejdzie się bez koniecznych "przeszczepów". Do wymiany 2 sworznie i klocki Hamulcowe przód. Tarcze z tyłu kompletne bo przeglądu raczej nie przejdzie. Z przodu huczy prawe łożysko, Rozrząd niby wymieniony ale mechanik stwierdził że każdy tak mówi przy sprzedaży samochodu. Dodatkowo silnik się telepie jak galareta i konieczna jest wymiana poduszki tylnej tej przy skrzyni. Jako że jest klima wymiana filtra kabinowego. Olej też już nie zaciekawy więc za jednym zamachem wymieniam olej i komplet filtrów (podobno paliwowego nie ma oddzielnie więc 20 zł zostanie w kieszeni). Nie drogie świece tez wymagają wymiany. I tak oto lista zrobiła się dość długa. I teraz właśnie pytanie do was drodzy koledzy jakie części na wymianę. Napisze te jakie zostały mi zaproponowane w pewnym sklepie z częściami do Renaulta z cenami i prosił bym o obiektywną ocenę z dopuszczalną nutką sarkazmu ale bez zbytniej złośliwości.

Oto Lista( z Linkami żeby była lepsza wizualizacja):

 

- Rozrząd

-Pompa wody Magneti Marelli

-Koło zmiennych Faz

-Klocki Hamulcowe tył

-Tarcze Kompletne tył

-Sworzeń

-Powietrza

-Filtr Oleju

-zaślepki wałka rozrządu -duża i mała - 15 i 10 zł

-Filtr Kabinowy

- Poduszka Silnika tył

 

Co do uszczelniaczy, świec, oleju, łożyska i klocków na przód została mi zaprezentowana ogólna wycena bo akurat był spory ruch w punkcie i informacje dostane na maila niebawem. Zatem czekam na wasze opinie. Co warte jest kupna a co byście osobiście zmienili.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku dlaczego kupiłeś to auto. Przy tym przebiegu reno musi się sypać, moim zdaniem 140 - 160 tys. km i zaczynaja się problemy. Pewnie kupiłeś u handlarza egzemplarz zajeżdżony na maxa. Osobiście bym się auta pozbył. Wpakujesz kase a za chwilę popsuje się coś innego. Miałem kiedyś clio z polskiego salonu, serwisowane, wszystkie faktury dostałem, kupione z oryginalnym przebiegiem 140 tys. Niestety co roku musiałem wkładać najmniej kilka stówek a to cewka a to amorki a to reflektor a to sterownik klimy itp itd. Sprzedałem przy 160 tys. km bo ciągle wołał więcej. Te poduszki silnika to jakaś kpina w clio też je wymieniałem.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niema tragedii, ta lista rzeczy co napisałeś to normalka w każdym starym aucie.

Każdy jakoś zaczyna, ja miałem 126p, po 4 naprawach blacharsko lakierniczych, dorzuciłem jeszcze 2 i żyje :mrgreen: .

 

Jak sam nie robisz, to zostaw zakup części mechanikowi.

Dzisiaj jest sporo reklamacji na części, nie warto wg.mnie, zostaw mu to.

Zazwyczaj zakup starszego wozu to dopiero 50% inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew.

 

Mich64 - nie każdego stać na model z salonu . Każdy musi od czegoś zacząć swoją przygodę.Jeżeli chodzi o blachę to nie ma nigdzie ognisk rdzy więc jest ok. Nie był kupiony od Handlarza tylko od prywatnej osoby z Polski. Ale fakt w historii jest wzmianka o tym że auto pochodzi z zagranicy (Holandia). Samochód jest 2,5 roku w kraju i ... sprowadzony miał 160 tys przebiegu. Poprzednia właścicielka dorzuciła 60 tyś.

 

tomgrandtour - listę części podał mi mechanik który będzie to auto robił. Ja tylko zadzwoniłem do sklepu podałem VIN i otrzymałem WZ z wyszczególnionymi częściami, ich kosztem i numerem kontrolnym. Większość części w moim aucie jest że tak powiem już na "półmetku życia" i mógł bym te pół roku jeszcze na nich pojeździć ale chce mieć pewność, że to auto będzie w 100% sprawne stąd ta lista taka obszerna. Bardziej od oceny listy chodziło mi o jakość poszczególnych elementów, czy warto je montować. A może lepiej dorzucić 100 zł i kupić coś lepszego.

 

Colt1255 - gaśnie jak się odpala, czasem potrafi 2 raz zgasnąć jak silnik się nagrzeje już objaw znika. A no i podczas pierwszych odpaleń wydaje z siebie czasami warkot. Stąd przypuszczenie że skoro to nie Diesel to musi być to KZFR:P

 

Skoro jest odzew to jeszcze zapytam co uważacie o regeneracji zwijacza i taśmy ??

Gaz w samochodzie został zamontowany w Holandii ale butla była legalizowana już w Polsce. Jaki serwis byłby w stanie sprawdzić stan osprzętu??

I jaki olej polecacie ?? 5w30 czy 5w40?? Elf czy może jaką inna markę??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację, ale trzeba kupować z głową. ten samochód będzie generował koszty i nie wiem czy jest sens je ponosić. Nie zawsze jeździłem autami z salonu i były to różne auta ale zawsze pojawiał się moment gdy nie było sensu dalej w nie inwestować. Musisz na chłodno to przekalkulować. Jeśli samochód jest zajeżdżony to co ze skrzynia lub silnikiem? W jakim są stanie, jaka kompresja czy bierze olej jak przełączają się biegi, jaki stan półosi i łożysk, jaki amorów? Pytania można by mnożyć. Czy otrzymałeś jakąś historię serwisową tego auta?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest z taśmą? Masz błąd poduchy czy tylko świergoli jak kierownicą kręcisz? Jak to drugie to może być do uratowania. Wyjąć, wyczyścić, dać nowy smar, podkleić języczek jeśli urwany, złożyć i jeździć ;) Jest tutaj obszerny temat odnośnie tego.

Co do rozrządu z KZFR to warto przy okazji wymienić też uszczelniacze wałków rozrządu, kosztują naprawdę kilkanaście złotych. Kupując samo KZFR spokojnie możesz brać najtańsze, to klepie jedna firma, nie ma zamienników na rynku.

Olej Renault niby zaleca ELF, ja u siebie leję Elfa 5W40.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mich64 - Samochód już po moim kupnie został dokładnie zlustrowany przez mechanika, rozbierał poszczególne elementy i sprawdzał ich stan. Amortyzatory, skrzynia, sprzęgło jak i sam silnik działają bez zarzutu. Poprzednia właścicielka dbała o niego i chyba też w miarę wszystko było naprawiana na czas. Stan jest Bardzo Dobry jak na przebieg i rocznik. Rozrząd był wymieniany 40 tyś km temu ale jest jakieś ale i dla tego zmieniam. Nie bierze oleju ale ubywa... Nieszczelne uszczelniacze wałka rozrządu.

 

droopy - Świeci się błąd poduszek i kluczyk. Dodatkowo nie reaguje tempomat. Taśma uszkodzona. I właśnie mi ja pytam ja się zapatrujecie na ewentualną wymianę taśmy. Ludzie ogłaszają się na allegro a sama przyjemność kosztuje 100 zł. Niby zachęca ale wole to skonsultować z wami.

Co do KZFR to już mam uszczelniacze kupione, mechanik zapisał mi to w liście zakupów. Nie wiem czy jest tańsze koło zmniennych faz niż to za 320 zł. Do tego w Pudełeczku Renault.

 

Olej wezmę 5w40 elf tylko tyle jest ogłoszeń a ceny przekrojowo od 64 do 90 za 4l.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się zapatrujecie na ewentualną wymianę taśmy .

Na forum tutaj bardzo polecają firmę el-cars.pl, kupujesz u nich już zrobioną taśmę, a starą możesz chyba odesłać i zależnie od jej stanu zwrócą Ci trochę z zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mich64 - Lpg wbite w dowód , homologacja na butle do 2025 rok( mam na to papiery) tylko ja nie mam żadnych papierów jaka to instalacja, na jakich podzespołach.

 

droopy- no gdzieś coś widziałem i będę się starał działać tez i w tym temacie. Chciałem tylko się dowiedzieć czy taki zabieg jest bezpieczny. Nowy "pająk" kosztuje 500 zł.... Droga przyjemność.

 

muszę jeszcze dokupić brakującą alufelgę bo dostałem 3 alusy i jedną stalową. O Oponach się nie wypowiem bo dramat ale co dziwne 3 zimowe i 1 letnia . oczywiście letnia nie była na stalowej feldze:P

 

Może wiecie skąd dobrać dobre i tanie opony letnie 205/55 r16 ??:)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ fleer88

nie sugeruj się nietrafnymi opiniami, że renówki wytrzymują 140 tys. Moja meganka ma obecnie 320 tys, z tego 140 tys zrobione na LPG i wydatki z 7 lat użytkowania, jako drugi właściciel nie odbiegają od tych, które ponosiłem eksploatując wcześniej vw golfa czy też opla astrę. Np koło zmiennych faz było wymieniane tylko raz, przez pierwszego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak się trafi. Reguły nie ma. W zadbanym aucie ryzyko awarii na pewno jest mniejsze. Zatem jeśli reszta podzespołów jest sprawna tylko naprawiać i jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z taśmą poduszki szkoda zachodu temat przerabiałem u siebie kilka dni przed świętami;dzwonisz do elektricars kaczory ugadujesz się wysyłają Ci nową taśmę za 200zł po wymianie odsyłasz swoją starą oni wracają 100zł szybko sprawnie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!