Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania / wibracje na kierownicy i karoserii powyżej 80km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów,

mam problem z moją Meg.

Pojawiają się drgania przy prędkości 80-120km/h, powyżej 130km/h praktycznie ustępują. Czuć je na kierownicy, desce rozdzielczej, tunelu środkowym i fotelach.

Edit:

Drgania najbardziej odczuwalne są w moich nogach, łydkach i udach, w fotelach.

W zimie, jeżdżąc na 16" są prawie niewyczuwalne. Problem pojawił się dopiero jak założyłem 18" na lato, w zeszłym sezonie- drgania są oczywiście dużo bardziej odczuwalne. Żeby nie było, opowiem co już zostało zrobione:

- testy na: 16" ALU + letnie; 16" STAL + letnie; 16" ALU + zimowe; 18" ALU (nowe) + letnie Uniroyal Rainsport 3 (nowe) + 18" ALU (nowe) + letnie Hankook K120 V12 evo2 (nowe)

Wniosek jest jeden- na 18" dużo bardziej czuć, ale na 16 też problem istnieje.

- wyważanie kilkukrotne opon w różnych konfiguracjach na nadwoziu

- zamiana opon Przód-Tył-Lewa-Prawa, w różnych konfiguracjach

- zmiana pierścieni centrujących

- felgi (Tomason TN16) kupiłem nowe- zdaniem 2óch wulkanizatorów "ładnie się kręcą, są proste"

- opony Uniroyal Rainsport 3- reklamowałem, kupiłem Hankooki (oba komplety nowe; analogicznie- wyważyły się elegancko)

- wyważanie dynamiczne z testem drogowym hunter- optymalizacja jednego z kół- po założeniu drgania nie ustąpiły

- wymiana klocków i tarcz przód

- szarpaki w 2óch różnych miejscach- bez luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym

Panowie, co to może być? Magika mi trzeba :(

Edytowane przez FerdynandLipski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby wykluczyć wpływ całej masy rotowalnej na drgania, poszukaj w swojej okolicy firmy, która wyważa (w zasadzie doważa) koła ale w pojeździe.

Normalnie w popularnych autach nie ma potrzeby przeprowadzania takiego doważania, ale może u Ciebie coś to pomoże lub wyjaśni.

Łożyska sprawne? A hamowanie ma jakiś wpływ na drgania?

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysk nie sprawdzałem.

Przed wymianą tarcz i klocków z przodu wydawało mi się, że ma. Po wymianie wibracje nie ustąpiły. Jest jedno ale. Ostatnio przy awaryjnym hamowaniu z około 180km/h czułem, że siła hamowania jest nierównomierna i bicie było bardziej odczuwalne. Tarcze z tyłu były sprawdzane, myślisz że krzywe? Na tyle, żeby bez hamowania wprowadzały samochód w drgania? Do tych 50-60km/h samochód jedzie jak po stole.

Tak, hunter pokazał 3 koła w normie, na jednym przełożyli oponę na inne miejsce na feldze. Nic nie dało niestety :(.

Edit #1

Po zmianie opon wydawało mi się, że drgania ustąpiły (miałem nadzieje, że to jednak nowe opony coś dały). Standardowo przejechałem ok.40km i dokręciłem śruby w kołach- drgania wezbrały na sile. Jakiś wniosek można z tego wysnuć?

Edytowane przez FerdynandLipski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

To, że na 16 nie czuć drgań to nie znaczy, że problem tkwi w kołach 18". Inna mieszanka gumy, twardsza, niższy profil opony, przekładają się na to, że auto jest bardzie czułe na wszelkie niedoskonałości zawieszenie. Może masz coś wybite, jakiś sworzeń np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Felgi masz oryginalne? Sprawdź czy są idealnie dopasowane i osadzone.Jeśli otwór centrujący felg jest większy niż osadzenie będziesz miał bicie (wystarczy zastosować dystans).Objawy miałem identyczne jak ty i to co zastosowałem rozwiązało problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Najlepiej zacząć od najprostszych rzeczy. Jak widzę kolega testy z kołami już zrobił, ale kłania się podstawa, najpierw mechanika, później wygląd. Masz nowe felgi , opony, to może warto wymienić tarcze i klocki. One też mogą wibrować podczas jazdy.

kolejna sprawa....

wahacze, układ kierowniczy.

ale obstawiałbym ukręcone pół osie, lub rozwalony przegub . Meganka ma kiepskie pół osie, a ich ukręcanie ma miejsce nawet przy załączeniu kontroli trakcji, bo to hamulce wymuszają zatrzymanie kół, a podczas gwałtownego ruszania np na śniegu coś nie wytrzyma.. ;)

Edytowane przez megane98-1.6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak że maszyna na której ważysz źle skalibrowana ,miałem tak kiedyś i jeżdżenie na poprawkę nie przyniosło poprawy, a w innym warsztacie wyważył bez problemu.

Najśmieszniejsze że ten pierwszy warsztat wyłożony w płytkach ,wygląd jak aso ,a drugi to była nora i maszyna pewnie 1/5 kosztowała  tej co w tym " prawie aso" mieli.                                                                                                                                                                                                                                      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!