Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Skontroluj samochód" po ładowaniu akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Niedawno zakupiłem Megane III Grandtour z 2012 roku z silnikiem 1.5 DCI 110ps.

Trochę postała podczas załatwiania dokumentów (niecałe 2 tygodnie) i pojawił się komunikat "słaby akumulator, włącz silnik" i kluczyk. Trochę pojeździłem, ale to okazało się zbyt mało żeby doładować aku, więc postanowiłem go podłączyć do prostownika. Odpiąłem klemy i naładowałem akumulator. Po podpięciu klem na desce rozdzielczej pojawił się komunikat "Skontroluj samochód" tym razem bez błędu...

Czym to może być spowodowane? Mam powody do obaw? W serwisie mogę umówić się dopiero na koniec przyszłego tygodnia...

Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli faktycznie to pojawiło się po ładowaniu prostownikiem to na milion procent poszedł bezpiecznik na module odłączającym akumlator. Jak patrzysz na auto z przodu to masz takie pudełko do którego podłączona jest klema + , interesuje Cię lewa strona tego pudełka powinien być kabel a zaraz pod kablem taka zaślepka a pod nią jest bezpiecznik (5)

 

Przeważnie ten błąd wynika z tego właśnie modułu, pozdrawiam

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zgadzam się z przedmówcą. Wymieniłem akumulator. i zrobiłem zwarcie przy klemie ujemnej i też był komunikat skontroluj samochód oraz start/stop do kontroli. Po  wymianie bezpiecznika wszystko zniknęło. Oczywiście zostaje jeszcze skasować błędy zawiązanie z brakiem zasilania. 

 

Dzięki  wielkie sadisticescape bo chyba bym nie wpadł na to.

Edytowane przez mikolaj95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Pewnie i ja będę musiał wymienić ten bezpiecznik. Zmieniłem akumulator na nowy i po tej operacji pojawiły się komunikaty "Skontroluj samochód", a po nim "Start & Stop do kontroli".

Dnia 11.12.2017 o 00:56, sadisticescape napisał:

Jak patrzysz na auto z przodu to masz takie pudełko do którego podłączona jest klema + , interesuje Cię lewa strona tego pudełka powinien być kabel a zaraz pod kablem taka zaślepka a pod nią jest bezpiecznik (5)

 

 

Czy można dostać się do tego bezpiecznika bez wyjmowania modułu? Jak to wygląda na zdjęciu? Jaki to jest bezpiecznik - chciałbym wcześniej przygotować go sobie, by od razu wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Fiamm ECOFORCE VR760 - AGM

Dnia 11.12.2017 o 00:56, sadisticescape napisał:

 interesuje Cię lewa strona tego pudełka powinien być kabel a zaraz pod kablem taka zaślepka a pod nią jest bezpiecznik (5)

@sadisticescape jesteś wielki. Problem rozwiązany. Rzeczywiście był to bezpiecznik w module odłączania akumulatora. Okazało się, że dostęp do niego jest całkiem dobry.

Informację "...interesuje Cię lewa strona tego pudełka..." uściśliłbym "lewa wąska ścianka" :rolleyes:

Do wiedzy ogółu dochodzi więc informacja, że ta przypadłość może zdarzyć się również przy wymianie akumulatora (na marginesie - jestem pewien, że przy podłączaniu nowego AKU nie zrobiłem żadnego zwarcia).

W poprzednim zapytaniu do Ciebie nie byłem pewien co znaczy "... bezpiecznik (5)", czy jest to numer bezpiecznika z jakiegoś schematu, czy jego wartość. Okazało się, dzięki mojemu zadowoleniu, że to wartość 5A (miałem go w zapasie).

Kolego @sadisticescape należy Ci się duże piwo. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam serdecznie. 

chciałbym się podbiec pod temat. U mnie natomiast był spalony w module bezpiecznik alternatora , zlutowałem go i problem ladowania i ABS zniknął, natomiast nie mogę wykasować kluczyka i wiadomości skontroluj samochód . Ten bezpiecznik z boku był ok . Chyba ze jak wyjmowałem aku to się spalił.

Dodam ze wszystkie inne błędy wykasowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij swoje dane, to raptem dwie minuty a bez tego nie wiadomo o jaki samochód i silnik chodzi. Ogólnie ten komunikat dotyczy usterki ładowania akumulatora lub jednego z czujników przy pedałach hamulca lub sprzęgła. Tak jak wcześniej napisano może chodzić o bezpiecznik z boku w module odłączania akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam już uzupełniłem.

Silnik 1.6 VVT rok 2009. 
Dziękuję za pomoc dzisiaj sprawdzę i napisze jakie wyniki

 

Teraz sprawdziłem bezpiecznik który znajduje się z polu modułu i jest ok. 

Czyli zostają czujniki w pedałach ? Czy może być coś jeszcze?

 

Właśnie siedzę w samochodzie, sprawdziłem wszystkie czujniki w pedałach i nic ( wyglądają na sprawne ). 
Alternator na ciepłym silniku daje 13.45 , przy wyłączonym zapłonie aku ma 12.62. Powiem ze akumulator 40Ah czy to może mieć wpływ?nie odpala bardzo płynnie ale odpala. Gdzie jeszcze może być przyczyna?

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.12 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Po wymianie alternatora, rozrusznika i aku wyglada na to ze jest lepiej ale jeszcze pomarańczowy kluczyk mi się pokazuje i nie znika dopiero po odpieciu aku na 15-20 min. 
Co teraz zaobserwowałem ze podczas jazdy gdy chce wyłączyć ESP to przycisk raz na jakiś czas reaguje ( próba zmiany prędkości nic nie dała) . 
Chocialbym zapytać czy możliwe ze padł czujnik kontroli trakcji? I gdzie go mam szukać ? 
dziekuje za podpowiedz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bobiksz napisał:

Chocialbym zapytać czy możliwe ze padł czujnik kontroli trakcji? I gdzie go mam szukać ?

Nie ma takiego czujnika, to kontroluje moduł abs/esp na podstawie czujników prędkości kół. ESP można wyłączyć chyba tylko do prędkości 50 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!