Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 2.0dci - spadek mocy


sterowniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Dużo się naczytałem i pojeździłem po mechanikach, byłem również w ASO, ale nic się nie poprawiło :(

Dwa tygodnie temu było wszystko OK, aż następnego dnia straszny muł, szczególnie na wolnych obrotach - ledwo ruszyłem spod domu gazując bardziej niż zwykle.

Myślałem, że samo przejdzie - na ciepłym silniku pociągnąłem go kilka minut na wysokich obrotach - nic lepiej.

 

Wizyty u mechaników nic nie wniosły: układ dolotowy szczelny, przepustnica OK, EGR OK, czujniki na pedałach OK, filtr powietrza nowy, czujnik temp ok, turbina OK

Wizyta w ASO: godzina grzebania i ... błąd przepustnicy, ale to nie rzutuje. Podejrzewają przeskoczenie łańcuszka - wymiana rozrządu 1500PLN i zobaczymy :(

Nie uśmiecha mi się płacić 1,5kzł i "może pomoże"

Tutaj:

zamieściłem filmik z osiągów silnika na biegu jałowym - może ktoś zerknąć i odnieść się do swoich osiągów.

Zrobiłem to przy użyciu tanich narzędzi (nie wiem jak się ma do rzeczywistości) ELM327 + torque.

Jak ktoś ma jakiś pomysł, proszę śmiało rzucać - dzięki

 

PS. dodam jeszcze, że spalanie normalne, nie kopci, odpala jak zwykle

Edytowane przez sterowniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewają przeskoczenie łańcuszka

Gdzieś czytałem, że w tym silniku czasem się to zdarza. Łańcuch przeskakuje o 1 - 2 ząbki. Objawia się znacznym spadkiem mocy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie łańcucha nie słychać - samochód ma przejechane pewnie z 250k (na liczniku 140k).

Serwis podpinał CLIPa i twierdzi, że parametry OK i czujniki też.

Poziom oleju OK - nie ubywa.

Dziwi mnie nieco brak informacji o braku synchronizacji wałka z wałem (o ile łańcuch przeskoczył)- przecież są czujniki... czytałem gdzieś, że w ogóle nie zapala w takiej sytuacji (tyle, że to było 3, czy 4 ząbki)

Proponuje sprawdzić dokładnie turbinę ( ciśnienie ) oraz elektrozawór turbiny

 

Elektrozawór? - jak to wygląda? Gdzie to? - dobra już mam. raczej jest OK, bo turbina pompuje i słychać jak się kręci (to moja opinia)

 

Dodano: 21 kwi 2017 - 21:24

Jeszcze pytanko: da się sprawdzić ustawienie rozrządu bez wyjmowania silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nie pokaże czy łańcuch przeskoczył o 1 ząbek, on pokazuje tylko który z dwóch cylindrów jest w fazie sprężania. Tolerancja czujnika to pewnie kilka stopni obrotu wału korbowego. W 2,0 dci łańcuch jest jednorzędowy i stosunkowo szybko się wyciąga, na pewno nie wytrzyma całego przebiegu silnika. Nie słychać go bo ma napinacze. Piszesz, że stało się to nagle więc to może być przyczyną zwłaszcza że serwis też tak podejrzewa. Pewnie mieli takie przypadki.

Ustawienie rozrządu sprawdzisz bez wyjmowania silnika. Natomiast gdyby sterowanie turbiną nie działo to nie było by tego czuć na wolnych obrotach. Osobiście bym zaczął od sprawdzenia ustawienia rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Już po temacie - konie wróciły do silnika :)

Okazało się, że przepływomierz był zabrudzony - po myciu jak ręką odjął (ciekawe na jak długo...)

Dla potomnych zamieszczam filmik z danymi po naprawie:

Doskonale widać różnicę w ilości powietrza MAF przy wdepnięciu pedału na luzie: było ~40, jest ~130

 

Dzięki wszystkim za dobre chęci.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizyty u mechaników nic nie wniosły: układ dolotowy szczelny, przepustnica OK, EGR OK, czujniki na pedałach OK, filtr powietrza nowy, czujnik temp ok, turbina OK

- napisałeś w I poście.

 

Ja pytałem "" Wszystkie te pozytywne informację poparte są pomiarami czy na oko ""

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!